תוכן שיווקי

כלים ופתרונות על בסיס גיאוגרפי לרשויות המקומיות ותאגידי מים

24/11/2013 10:03

GoGIS היא נציגת גוגל בישראל לכל המוצרים הגיאוגרפיים של ענקית התוכנה, ומהווה מוקד ידע ייחודי בתחום זה. היא החברה היחידה בישראל המתמחה בפתרונות ה-GEO של גוגל, בהם Street View, Google Maps ו-Google Earth.

אבי רביבו הוא ה-CTO שלה. בעל ניסיון רב בפיתוח בסביבות מיחשוב מגוונות והיכרות עמוקה עם כל טכנולוגיות ה-GIS המובילות.

אבי, מה לרשויות המקומיות ולתאגידי המים ולטכנולוגיות מבוססות מפות (GEO) של גוגל?
רשויות המקומיות רבות בעולם מתבססות על מוצרים של גוגל, בהם Street View, Google Maps ו-Google Earth. גם בישראל יש מימוש ושימוש מוצלח במספר רשויות, ואנו ממש ממש בתחילת הדרך.

נקודה חשובה מאוד היא שגוגל מספקת לא רק כלים מתקדמים, אלא גם מידע גיאוגרפי. במרבית הרשויות בישראל יש צילומי Street View לשימוש הציבור ללא עלות, כמו גם מפה מפורטת, אפשרויות ניווט ועוד. גם תאגידי המים, כמו כל חברת תשתית, יכולה ליהנות מיתרונות משמעותיים בשימוש במוצרי ה-GEO של גוגל. בכנס יודגמו יישומים רבים, שהם מאד אטרקטיביים לגופים אלו.

על אלו פתרונות וכלים מדובר?
אני אמנה את חלקם בקיצור, אך אני תמיד מעדיף להדגים אותם באופן חי כי זו החוזקה של מוצרי גוגל. הם עובדים – ולא רק במצגות פאוור פוינט, נוחים ופשוטים לשימוש וניתן לאמץ אותם ולהפיק מהם תועלת בזמן קצר מאד.

– הנגשת מידע לתושב: בכל ארגון, וברשות מקומית על אחת כמה וכמה, יש מידע רב שניתן להציג אותו על מפה, כמעט בכל תחום יש נתונים גיאוגרפיים – מיקום מקלטים ודרך הגעה אליהם, מסלולים להיסעות תלמידים, דיווח על עבודות בכביש, תב"עות, היסעי תלמידים, הדמיית מבנים חדשים ועוד ועוד. מה שחשוב לא פחות זה שאם המערכת יושבת באינטרנט הפתוח – אין צורך לשלם על רישיון (אלא עם מספר הכניסות גדול מיעד מסוים ביום).

– ניהול צוותי שטח: בתאגידי המים וברשויות המקומיות, ישנם צוותי שטח שפועלים בשטח מטעם הרשות. ניתן מצד אחד לנהל אותם ביעילות, כולל מסלולים אופטימליים, ניהול תקלות שבר ביעלות רבה יותר ע"ג מפה. ומהצד השני, העובדים יכולים לקבל את המידע הדרוש להם על הסמארטפון בעזרת אפליקצייה ייעודית של גוגל הנקראת Coordinate.

– מוקד חירום מנותק מהרשת: יכולת לעבוד ע"ג מפות במנותק מהרשת בעת חירום, אם באופן שוטף מסתמכים על רשתות תקשורות שונות, ניתן בעת חירום לעבור לפתרונות מקומיים שאינם תלויי רשת.

– איסוף מידע מהשטח: לגוגל פתרון מובייל מתקדם, מהיר ואיכותי לקליטת מידע ע"ג מפה. ניתן לבצע סקרים או לפקח, כאשר את כל הפרטים מוסיפים בשטח ע"ג תפה והם מתעדכנים באופן מיידי בבסיסי הנתונים הארגוניים.

אבי רביבו, ה-CTO של GoGIS - נציגת המוצרים הגיאוגרפיים של גוגל בישראלמה קורה בתחום התלת-מימד וההדמייה?
בתחום זה יכול כל אחד להיכנס ל-Google Earth ולראות מודלים תלת-מימדיים של מבנים, ניתן לראות את השטח בתלת-מימד, הכל כחלק מהמוצר ללא תוספות של מודולים או עלויות.

כאשר מגישים תוכניות פיתוח לאישור הרשות, ניתן לשלב מודלים תלת-מימדים של התוכניות ולראות איך הם משתלבים במרחב. לגוגל יש כלים מאד חזקים המאפשרים הדמייה ברמה גבוהה, תוך אפשרות לקלוט מודלים שנבנו בתוכנות חיצוניות.

לסיום ברצוני להזמין אתכם לכנס, במסגרתו יהיו הדגמות רבות הן מהארץ והן מחו"ל. מטרת ההדגמות היא להמחיש את הפוטנציאל העצום של תוכנות אלו – הן יכולות לשפר את הקשר עם התושב, להמחיש איך תראה העיר בעתיד, לשפר את ניהול התשתיות ואת עבודת הצוותים בשטח ועוד.

נשמח לארח אתכם בכנס. לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים