תוכן שיווקי

תמר בראל, סינריון: "העובדים שלכם הם אלה שייצרו את ההבדל בין הצלחה לכישלון, טפחו אותם"

לקראת פורום HR ופיתוח ארגוני, שייערך ב-17.12.12, המוקדש לאסטרטגיית ה-Talent Management בארגון

11/12/2013 13:44

"העובדים שלכם הם אלה שייצרו את ההבדל בין הצלחה לכישלון. הם אלה המביאים איתם ערך מוסף, מניעים את הצמיחה ומייצרים חדשנות", אומרת תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בסינריון מערכות, נציגתה הבלעדית של Lumesse הבינלאומית, המובילה בפתרונות לניהול כישרונות וכישורים בארגון.

בהרצאה משותפת עם פרופ' סמילנסקי מהפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב ויועץ לעסקים מובילים בארץ ובעולם, שכותרתה "אסטרטגיית משאבי אנוש בצמיחה: מהערכת עובדים, בהדרגה עד Talent Management", יציגו השניים את תפיסתם בנושא: תפיסה על פיה התהליך ההכרחי של קביעת יעדים לעובדים בהתאמה לאסטרטגיה הארגונית והערכת הביצועים והיכולות שלהם, הם הבסיס לשדרוג והרחבת תהליכי ניהול ההון האנושי בארגון.

בראל שהתראיינה לאנשים ומחשבים לקראת פורום HR ופיתוח ארגוני, מוסיפה: "אנו מספקים מערכת מקיפה ואינטגרטיבית בגישה מודולארית. כך ניתן להתחיל בבסיס ההכרחי של הערכת עובדים ולהוסיף בהדרגה מודולים אינטגרטיביים, ככל שצרכי הארגון מתפתחים, עד לפתרון מלא לניהול הכישרונות והכישורים בארגון.

סינריון מערכותעל מנת להבטיח הטמעה קלה ותחילת עבודה מהירה עם המערכת, הפתרון המלא שלנו כולל תהליכי הערכת עובדים מומלצים וקטלוגים מומלצים של יכולות עובדים ומנהלים, המבוססים על Best practices של ארגונים אחרים וידע HR מתקדם.

אם הארגון רוצה באמת לזהות את כל העובדים בעלי הביצועים הגבוהים, לממש את הפוטנציאל הגלום בעובדיו, לשפר ביצועים ואפקטיביות ארגונית ולהעלות את שביעות רצון העובדים, הוא צריך כמובן לבצע תהליך הערכת עובדים מסודר, המקיף את כל עובדיו.

לאחר מכן יכול הארגון להמשיך לתהליכים נוספים ע"מ לזהות מיהו העובד המתאים ביותר למלא תפקיד מסוים בארגון, לזהות את פערי הידע בין יכולות העובד לדרישות המשרה אותה הוא ממלא, לבנות תוכנית הדרכה לאורך זמן שתכין את העובד למשרה הבאה, לבנות "תוכנית יורשים" ועוד. הנושא מקבל יתר חשיבות כאשר מדובר בטאלנטים ובעובדים בתפקידים קריטיים בארגון ומאפשר לארגון להיות מוכן לכל תרחיש.

בראל מוסיפה "הפתרונות שאנו מציעים מבית Lumesse, במגוון שפות כולל עברית, נותנים מענה לצרכים הספציפיים של כל ארגון וארגון, לתהליכים שחשוב לארגון לנהל, לתרבות הארגונית, לנהלים העסקיים ולאופן העבודה וצומחים עם הארגון ככל שצרכיו מתפתחים. המחויבות שלנו היא לספק פתרונות תוכנה אינטואיטיביים שאנשים אוהבים  להשתמש בהם. יכולות ה-Analytics של המערכות מאפשרות קבלת תמונה מקיפה אודות המשאב האנושי בארגון ותומכות בקבלת החלטות.

מחקרים מצביעים על כך שככל שהארגון משכיל להסיק מסקנות מתהליך הערכת העובדים, לדוגמה: קשר בין תגמול לביצועים, תכנון הלמידה וההדרכה, או תכנון קריירה (מפת דרכים לפיתוח וקידום העובד בארגון), התוצאות ניכרות גם ב"שורה התחתונה". לתהליכים כגון אלה חשיבות מכרעת גם בהעמקת מעורבות ומחויבות העובדים לארגון (engagement)".

בראל לא שוכחת לציין כי חברת האנליסטים גרטנר מדרגת באופן עקבי את Lumesse כחברה מובילה ב"ריבוע הקסם" (Magic Quadrants) בפתרונות להערכת ביצועי עובדים. כמו כן היא מציינת כי הפתרונות זמינים במודל Hosting (תוכנה באירוח) ממרכז נתונים מאובטח, או במודל On-premise (התקנה באתר הלקוח).

לסיום אומרת בראל "חברות מצליחות מכירות בחשיבות של פיתוח והעצמת הפוטנציאל האנושי שלהן – הן יודעות שזיהוי, טיפוח ופיתוח העובדים הוא המפתח להצלחה בטווח הארוך. אם תהליכי הערכת עובדים מתבצעים כיום כמעט בכל ארגון, הרי שארגונים רבים מכירים גם בצורך בניהול תהליכים מורכבים נוספים כגון תגמול, שימור עובדים, פיתוח, ניהול קריירה, בניית "יורשים" ניהול טאלנטים ועוד. לכן, גם אם מתחילים בבסיס, חשוב לוודא שלמערכת שבוחרים ניתן להוסיף רכיבים אינטגרטיביים עפ"י צורך. זאת על מנת שלא תתבצע הטמעה של מערכת נוספת בארגון או בנייה של ממשקים ייעודיים".

אירועים קרובים