מדיה-טק תשיק מערכת על שבב שמבוססת על מעבדי ה-Cortex-A17

החברה הטיוואנית היא הראשונה בעולם להכריז על מערכת שכזו ● המערכת, MT6595, מיועדת לטווח הגבוה של הטלפונים החכמים והטאבלטים, והיא כוללת בתוכה שמונה ליבות, שיפעלו כולן ביחד

מדיה-טק (MediaTek) הטיוואנית היא יצרנית השבבים הראשונה שהכריזה על מערכת על שבב שמבוססת על מעבדי ה-Cortex-A17, אותם השיקה ARM השבוע. מערכת העל שבב החדשה של מדיה-טק, MT6595, מיועדת לטווח הגבוה של הטלפונים החכמים והטאבלטים, והיא כוללת בתוכה שמונה ליבות, בשני אשכולות של ארבע ליבות כל אחד, שפועלות בטכנולוגיית ה-big.LITTLE של ARM. בכך היא שונה מה-MT6592 עליה הכריזה מדיה-טק באחרונה – מערכת בה כל שמונה הליבות פועלות באותה מהירות.

אחת מרביעיות הליבות ב-MT6595 מבוססת על המעבד החדש של ARM במהירות 2.2 ג'יגה-הרץ והשנייה עדיין מבוססת על ה-Cortex-A7 במהירות 1.7 ג'יגה-הרץ. הרביעייה האיטית יותר פועלת רוב הזמן, כשהדרישות מהמכשיר אינן גבוהות במיוחד. אלא שלהבדיל, לדוגמה, ממעבד שמונה הליבות של סמסונג (Samsung), ה-Exynos 5520, כל שמונה הליבות פועלות בדרך כלל ביחד. במעבד של סמסונג, ארבע הליבות המהירות יותר פועלות כשיש צורך בעיבוד רב עוצמה והארבע האיטיות יותר פועלות בכל שאר המקרים.

בנוסף, מדיה-טק החליטה שלא לבחור בשבבי התצוגה החדשים בסדרת ה-MALI של ARM, אלא בסדרה 6, שמכונה Rogue, של PowerVR. סדרה זו תומכת בקידוד H.265, שמאפשר תצוגת 4K. כמו כן יוכלו מכשירים המבוססים על ה-MT6595 לשלב מצלמה אחורית באיכות של עד 20 מגה-פיקסלים.

המערכת מציעה בנוסף את תקני התקשורת המעודכנים, כולל תמיכה בבלוטות' 4.0, LTE ו-802.11ac. לפי החברה, גם בעיית איכון ה-GPS הידועה בשבבים שלה אמורה לבוא במערכת החדשה על תיקונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים