סמיר פטאל, סאפ: "החשיבה שלנו על תוכנה במונחי פונקציות ספציפיות"

"מדובר בחשיבה שמגבילה אותנו ביצירת ערך מאינטראקציה דיגיטלית אמיתית", אמר פטאל, סגן נשיא תוכנות שיתופיות ארגוניות בחברה

"ביצענו דיגיטציה של העולם, אך לא הגענו למהפך דיגיטלי. מבחינתו דרך החשיבה שלנו על תוכנה, במונחי פונקציות ספציפיות כגון CRM, HCM וכו', מגבילה את דרך החשיבה והשאיפות שלנו ביצירת ערך מאינטראקציה דיגיטלית אמיתית", אמר סמיר פאטל, סגן נשיא תוכנות שיתופיות ארגוניות בסאפ (SAP), בראיון לאנשים ומחשבים בכנס CeBIT 2014 המתקיים בהנובר, גרמניה.

פאטל הסביר כי "מהפך דיגיטלי דורש הרבה יותר. כדי ליצור מהפך אנו צריכים למצוא תבניות חוזרות של מצוינות בדרך בה אנו עובדים ומתקשרים. ניסינו ללכת בדרך האקראית של הרשתות החברתיות. עשינו זאת תחת כינויים שונים – סושיאל ביזנס, סושיאל אנטרפרייז, פייסבוק לארגון, ובאמצעות השלכה של דברים רבים על הוול, בתקווה שמשהו ידבק. לא הרבה נדבק".

הוא הוסיף כי "המהפך מתרחש רק כאשר אנחנו שמים את המשתמש בתוך התהליך. 40 שנות בניית טכנולוגיות בתצורת מתחמים סגורים הובילה לביזור מערכות – כל מערכת עושה משהו אחר. אנו רוצים לעבור מרשת של מערכות לרשת של משמעות. המיקוד של סאפ הוא להבין תבניות עבודה של המשתמש, אשר מביאות את כל התכנים הדרושים לאדם. אם אתה במכירות לדוגמא, אתה מאתר לקוחות, מנהל לקוחות, לומד על המוצר שאתה מוכר וכו'. תבנית העבודה היא שכבה שיושבת על כל הטכנולוגיות – היא מביאה את האנשים, הנתונים התהליך והתוכן הדרוש למשימה זו".

לדברי פאטל, הפתרון המרכזי של סאפ שנועד לבצע את המהפך הדיגיטלי הוא ה-SAP JAM שמשך אליו 12 אלף מנויים בשנה האחרונה. ה-JAM משולב עם HANA Cloud שנבנה ומפותח בישראל. "סאפ מחפשת לספק באמצעותו למשתמש את האנשים, הנתונים והתוכן בהם הוא משתמש 80% מהזמן".

"זו תהיה התייעלות גדולה לעומת המצב הקיים", אומר פאטל. "מרבית החברות שאימצו את הטכנולוגיה ב-4-5 שנים האחרונות היו מאמצות מוקדמות. אבל מרבית החברות אינן כאלה. ברגע שתהיה לנו גישה עסקית לדברים, הרבה חברות מסורתיות שלא עושות ניסויים בטכנולוגיה יחלו להשתמש בזה. מדובר במגזר שוק שחשב שרשתות חברתיות זה פאן (Fun) ולא משהו עסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים