כמה נקודות על "סדנת בניית אסטרטגיית Mobile ארגונית – הלכה למעשה"
מה חדש בתחום המובייל?
את השפעת מהפכת ה-Mobile, רואים בכל תחומי חיינו – אפליקציות המובייל הן האינטרנט החדש.
– בשנת 2020 יהיו פי 8 עצמים מחוברים לאינטרנט מאשר אנשים על פני כדור הארץ
– השיווק ברשתות החברתיות גובר על ערוצי השיווק המסורתיים
– הכלכלה משנה את פניה ומסחר במטבעות הוירטואליים גדל
– חוכמת ההמונים, מימון ההמונים וכלכלת ההמונים מהווים את הבסיס לאיסוף מידע ולהשתכרות ללא צורך ביציאה מהבית
– כרטיסי אשראי הופכים לארנקים סלולאריים
ערוץ Mobile משנה את יחסי הכוחות בארגונים ודורש היערכות מיוחדת של המחלקות השונות בארגון ועבודת צוות ביניהן.
על פעילות ה-Mobile להיות מוכוונת הגדלת הכנסות הארגון והקטנת הוצאותיו.
מה סדנת 'בניית אסטרטגיית Mobile ארגונית – הלכה למעשה', סוקרת?
הסדנה עוסקת במגוון נושאים רחב:
• מגמות בשוק ה-Mobile – הטרנדים האחרונים המובילים את המהפכה הסלולארית, הרגלי הצריכה של דור ה-Y, תפיסת ה-Multi-Screen
• קונספט ואסטרטגיה – תכנון עסקי נכון של ערוץ ה-Mobile – מודלים עסקיים חדשניים
• חווית משתמש בעולם ה-Mobile – בניית אפליקציה שלקוחות יאהבו לאורך זמן
• טכנולוגיה ותשתיות מיחשוב – תכנון ובניית תשתיות המחשוב הנדרשות להקמת ערוץ Mobile ולעמידה בעומסים הצפויים, היבטי אבטחת מידע
• פיתוח אפליקציות – פיתוח Native , היברידי מרובה פלטפורמות, WEBי, HTML5, המרת אתר דינמית, פלטפורמות פיתוח מובילות
• מערכות MDM ו-EMM להפצה וניהול מכשירים ויישומים
מהן מטרות הסדנה?
• הנחלת הידע הנדרש לארגון להקמת ערוץ Mobile אפקטיבי
• בניית תהליך שיווקי וטכנולוגי למעבר הארגון לעולם ה-Mobile
• תכנון עיסקי, שיווקי וטכנולוגי של ערוץ Mobile אפקטיבי
• הכרת טכנולוגיות ופלטפורמות עולם ה-Mobile
מהו הערך המוסף של הסדנה בגרסה החדשה?
משתתפי הסדנה יקבלו הבנה מעמיקה של מהו ערוץ מובייל, חשיבותו לארגון וכיצד ניתן להגדיל הכנסות ולהקטין את הוצאות הארגון באמצעותו. הסדנה תצייד את המשתתפים ביידע תאורטי הנדרש לצורך תכנון ערוץ מובייל לצד עבודה מעשית.
מה חדש בסדנה?
מטרת הסדנה 'בניית אסטרטגיית Mobile ארגונית – הלכה למעשה' הינה העברת הארגון את מהפכת ה-Mobility 3.0 – ערוץ מובייל המגדיל את רווחיות הארגון על ידי הגדלת ההכנסות והקטנת ההוצאות. הסדנה הקרובה תסקור בהרחבה, בפעם הראשונה, את נושא ה'עולם של עצמים' (Internet of Things) – החזון, היכולות, הכלים והסכנות.
למה חשוב לאנשים להגיע דווקא לסדנה זו?
הסדנה נבנתה במיוחד עבור בכירים בתחומי השיווק, מקבלי החלטות, מאפייני מוצר Mobile אפקטיבי, אנשי טכנולוגיה, מנהלי IT, מהנדסי מערכת, אנשי פיתוח ומנהלי פרויקטים. זוהי הסדנה הראשונה המשלבת הבנה עסקית בעולם המובייל, ביחד עם הבנת חווית המשתמש וטכנולוגיה. הסדנה כוללת שילוב של הרצאות תיאורטיות ועבודה מעשית.
עם איזה כלים המשתתפים יוצאים מהסדנה?
משתתף שיסיים את הסדנא ייצא עם כלים שיאפשרו לו להתמודד עם הגדלת הכנסות הארגון והקטנת הוצאותיו תוך שימוש בערוץ המובייל החדש. זוהי הסדנה היחידה שעוסקת הן בהבנת המורכבות של עולם המובייל וכוללת בנוסף פאן מעשי של התנסות בבניית אסטרטגיית מובייל ארגונית.
איזה טיפ מועיל בתחום ניהול ידע יש לך לתת למשתתפים?
ארגון שלא פועל בערוץ המובייל או לפחות מתכנן את כניסתו הקרובה מאוד לערוץ המובייל יראה את המהפכה חולפת מול עיניו בעוד הוא יישאר מאחור.
כל ארגון חייב להיות עם ערוץ מובייל פעיל או להיות כבר היום בתוך התהליך של הקמת ערוץ המובייל.
מניסיוני, חלק מהארגונים נכנסים לנושא המובייל תוך הסתכלות צרה וחלקית על הצרכים ועל היכולות הייחודיות של ערוץ המובייל. בעולם בו אין גבול לרעיונות וההתקדמות הטכנולוגית היא מהירה ביותר, הסתכלות צרה על מכשירי הסמרטפון כעוד מסך ולא כערוץ שיווקי ישיר ללקוח, הינה טעות שארגונים רבים נוטים לעשות. הדבר גורם להוצאות מיותרות והמצאות בעמדת נחיתות מול התחרות.
אנשים ומחשבים וג'ון ברייס-מכללת היי-טק יפתחו ב-3 ביולי סדנה חדשה בסדרת סדנאות 4X4 פלטינום, שתעסוק כולה בבניית אסטרטגיית Mobile ארגונית הלכה למעשה.