תוכן שיווקי

יבמ מציגה שרתים חדשים מבוססי POWER8 ל- Big Data וניתוח אנליטי

13/05/2014 18:06

יבמ (IBM) הציגה שרתים חדשים ממשפחת Power Servers, המאפשרים למרכזי עיבוד נתונים להתמודד עם הדרישות ההולכות וגדלות לטיפול בכמויות ענק של מידע בקצבי שיא, בסביבת פלטפורמות פתוחות.

במהלך, העומד בניגוד למודלים עסקיים של יצרנים אחרים למעבדים בעולם השרתים, שחררה יבמ את המפרט הטכני המלא של מעבדי POWER8, לשימושם של חברים בהתאגדות OpenPOWER Foundation. התאגדות זו הוקמה על ידיNVIDIA, יבמ, גוגל (Google), מלנוקס הישראלית ו-Tyan. היא פועלת סביב ארכיטקטורת POWER של יבמ, ומאגדת 25 ספקי טכנולוגיה עולמיים. במקביל להצגת המערכות החדשות של יבמ, פרסמה ההתאגדות מפת דרכים עתידית של חידושים טכנולוגיים המפותחים על ידי חבריה.

השרתים החדשים, הבנויים סביב טכנולוגיית POWER8 ומתוכננים לעידן ה-Big Data, הם תוצאה של השקעה בהיקף 2.4 מיליארד דולר לאורך יותר משלוש שנות פיתוח, ומשלבים מאות פטנטים רשומים של יבמ. המערכות תוכננו ונבנו מן היסוד על מנת להפיק את מיטב הביצועים בסביבת Big Data בעזרת מעבדי POWER8 החדשים. פיסת הסיליקון הזאת, שכל שטחה אינטש רבוע אחד, אורזת יותר מארבעה מיליארד טרנזיסטורים, ויותר מ- 18 ק"מ של חיווט פנימי במוליכי נחושת.

יחד עם הצגת המערכות החדשות, חושפת יבמ גם שלוש חבילות ייעודיות משולבות לעולמות ה-Big Data והיישומים האנליטיים בזמן אמת. החבילות הייעודיות להאצת ביצועים בסביבת BLU Acceleration, לניתוח אנליטי ולשרתי Hadoop, עברו אופטימיזציה למערכות Power Systems החדשות, המאפשרות לטפל במהירות שיא במידע מובנה ובלתי מובנה כאחד.

בין השאר, מותאמות המערכות האלה להפיק תובנות חדשות ולאזן עומסי עבודה בסביבת קוגנוס, SPSS ו- DB2. על פי בדיקות שנערכו על ידי יבמ, מסוגלות מערכות Power Systems החדשות לנתח מידע במהירות גבוהה עד פי 50 בהשוואה למערכות המבוססות על הדור החדש ביותר של שבבי x86. לקוחות ראשונים דיווחו על האצה של יותר מפי 1,000 בשאילתות אנליטיות, וצמצום זמן הריצה של שאילתות כאלה, ממספר שעות לשניות בודדות.

מתוך הכרה במקומה המרכזי של מערכת ההפעלה לינוקס (Linux) בקידום חדשנות, הקצתה יבמ בשנה האחרונה מיליארד דולר לפיתוח טכנולוגיות לינוקס וטכנולוגיות קוד מקור פתוח אחרות לשרתי Power Systems. רשימת החידושים של יבמ בתחום הזה כוללת שורת מוצרים חדשים, רשת של חמישה מרכזי לינוקס על גבי Power Systems סביב העולם, ופלטפורמת פיתוח המאפשרת שימוש ללא תשלום בענן פיתוח למפתחים למשימות בדיקות והסבות של יישומים מבוססי x86 אל סביבת POWER.

רשימת המערכות הראשונות אותן תציע יבמ על בסיס שבבי POWER8 כוללת את דגמי S-Class המתוכננים לסביבות מחשוב גדולות, תוך חיסכון בשטח רצפה, צריכת זרם ועלויות קירור. רשימת הדגמים של יבמ כוללת שתי תצורות המיועדות להרצת יישומי לינוקס בלבד, ושלושה המאפשרים בחירה בין מערכות לינוקס, יוניקס AIX, או IBM i.

אירועים קרובים