אל תקרא לי שחור! פייסבוק מודה כי מרבית עובדיה לבנים

החברות בתעשייה עדיין מתקשות לכלול בהנהלה נשים ושחורים, ופייסבוק לא שונה: דוח שהוציאה מגלה שהמנהלים שלה הם בעיקר גברים, לבנים ואסייאתים

פייסבוק (Facebook) פרסמה לראשונה אתמול (ד') את נתוני הגיוון התעסוקתי שלה. מהנתונים עולה כי את החברה מנהלים בעיקר גברים, לבנים ואסייאתים.

חברות בארה"ב חייבות להגיש למשרד התעסוקה דוח על גיוון בתעסוקה, אך אינן חייבות לפרסם את הנתונים לציבור הרחב. פייסבוק פרסמה את הדוח בעקבות מהלך דומה של גוגל (Google), יאהו! (!Yahoo) ולינקדאין (LinkedIn) בשבועות האחרונים.

מהדוחות שפרסמו כל החברות עולה כי חברות ההיי-טק בארצות הברית עדיין מתקשות לגוון את כוח האדם שלהן ולכלול בו יותר נשים ומיעוטים אתניים, במיוחד בדרגים בכירים. פייסבוק עצמה הודתה כי נותרה לה עוד דרך ארוכה עד שכוח האדם שלה יהיה מגוון יותר, אך הבטיחה כי החברה מחויבת להשיג את היעד.

פייסבוק ציינה כי בחברה מיושמות מספר תוכניות על מנת לגוון את כוח האדם, ובכלל זה פיתוח של אסטרגיות גיוס חדשות על מנת למשוך מועמדים בני מיעוטים והרחבה של תוכנית ההתמחות "Facebook University" לבוגרי מכללות מקבוצות המצויות בתת-ייצוג.

עוד עולה כי 69%  מעובדי פייסבוק הם גברים,57% לבנים ו-34% אסיאתים 4% מעובדי פייסבוק הם היספנים ואילו רק 2% שחורים. פערי המגדר והמוצא האתני בולטים יותר במשרות מתחום הטכנולוגיה, והרוב המכריע של החברים בהנהלה הבכירה הם גברים לבנים.

כאשר מביטים למתחרה מעבר לכביש, גוגל. רואים תמונה דומה:  30% נשים. פייסבוק וגוגל לא לבד. גם בלינקדאין ויאהו מרבית העובדים הם גברים, לבנים ואסיאתים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים