תוכן שיווקי

ניתוח אנליטי של SAS למשחקי המונדיאל מלמד: "הכדור הוא עגול"

13/07/2014 16:18

מאת: רונית לפידור בלו

בימים אלו מרותקים מיליוני צופים מול המסכים ומאות אלפים נוהרים למגרשי הכדורגל הנחשב לתחום הספורט הפופולרי הנפוץ והנצפה בעולם. על פי סקר של פיפ"א (FIFA), בעולם משחקים כ-240 מיליון איש באופן סדיר בליגות חובבניות ומקצועיות, והם רשומים בכ-300 אלף מועדונים.

עם פתיחת המשחקים ביקשו אנליסטים בחברת SAS לבחון בניתוח אנליטי את המאפיינים של משחקי הכדורגל באמצעות כלי האנליטיקה הויזואליים של החברה, כלים אלו מאפשרים קליטה של מיליוני רשומות וכמויות עתק של נתונים וניתוח מהיר המאפשר להציג את הקשרים ביניהם.

בניתוח שנעשה לנתונים של אליפות העולם שהתקיימה בשנת 2010 נאספו נתונים רבים על המדינות המיוצגות במשחקים ועל ביצועי הנבחרות במגרשים, התוצאה שהתקבלה מרתקת ומקיפה וכוללת את הקשרים בין אחוזי הצלחה בבעיטות לשער, התוצר הלאומי הגולמי (תל"ג) של מדינת הנבחרת, היקף ההצלחות והכשלונות של כל נבחרת, כרטיסים אדומים שקיבלה, רמת התיקולים במשחקיה ועוד… עושר עצום של תובנות עולה וצף מהניתוח שבהאחד ממרכיביו אתמקד- הקשר בין העושר של המדינה לרמת הצלחת נבחרתה במשחקים.

הניתוח המצליב בין התל"ג (ראו בתמונה) של המדינות וניצחונות של נבחרותיהן מלמד כי הקשר הוא חלש; עושר אינו מנבא הצלחה על המגרש. כל מה שנדרש הוא לשחק היטב ולשם כך לא נדרשים השחקנים לצמוח בסביבה עשירה. דבר זה גם מוביל גם לפופולריות העצומה של המשחק, כל מה שצריך הוא כדור וסימון שער ואפשר לשחק, כשיש בן זוג לשחק נגדו עדיף, אך רף הכניסה ורכישת המיומנות אינו גבוה כמו בענפי ספורט אחרים הדורשים מתקנים וציוד מורכבים יותר.

המשפט המפורסם המוכר הוא כי "הכדור הוא עגול", כלומר, אין בו הטיות לצד זה או אחר והוא יכול להתגלגל לכל כיוון – מסתבר כנכון. כאשר עולים על כר הדשא המשחק פתוח ומנצחים הטובים יותר במשחק לא העשירים יותר.

הכותבת הינה מנכ"לית מיה מחשבים, נציגת SAS בישראל

מסך מתוך תוכנת SAS Visual Analytics המציג את המתאם בין נתונים שונים של נבחרות אליפות העולם שהתקיימה בשנת 2010

אירועים קרובים