נטסקאוט תובעת את גרטנר על דירוגה הנמוך בריבוע הקסם של חברת המחקר

בתביעה נטען כי גרטנר פעלה באופן הנוגד את חוקי המסחר ההוגן של המדינה, תוך שהיא מסבה לה נזק עסקי בשל סעיף לשון הרע

לא ריבוע הקסם שלהם. נטסקאוט

נטסקאוט (Netscout), הפועלת בתחום ניטור תשתיות רשת, הגישה תביעה נגד גרטנר (Gartner), בשל הדירוג לו זכתה ברביע הקסם של חברת המחקר.

בדירוג של תחום "ניהול, אבחון וניטור ביצועי רשת", NPM, שראה אור במרץ השנה, קבעו האנליסטים של חברת המחקר כי נטסקאוט ממוקמת ברביע השמאלי העליון, של "חברות מתמודדות, בעלות אתגר".  גרטנר מגדירה חברה כ"בעלת אתגר" כמי שהיא "בעלת יכולת מימוש כיום, או שתאחוז בפלח שוק משמעותי בעתיד, אבל כיום עדיין אינה מבינה לאן הולך השוק". זהו דירוג נמוך יותר מחברות המדורגות כ-"בעלת חזון", או "מובילת שוק".

בתביעה שהגישה נטסקאוט לבית המשפט העליון של קונטיקט בסטמפורד, טוענת נטסקאוט כי גרטנר פעלה באופן הנוגד את חוקי המסחר ההוגן של המדינה, תוך שהיא מסבה לה נזק עסקי בשל סעיף לשון הרע.

הדירוג של גרטנר, נכתב בתביעה, "הסב לה נזק למוניטין, פגיעה בתדמית, נזק כלכלי, ואובדן הזדמנויות עסקיות". עוד נכתב כי "הדירוג של גרטנר כוזב ומשמיץ, והוא נעשה מתוך כוונת זדון, באופן לא תקין, תוך התעלמות מרושעת ופזיזה מהאמת".

עוד נטען כי גרטנר לא פעלה באופן עצמאי וכי היא אינה אובייקטיבית, וזאת כי "המודל העסקי שלה מבוסס על סחיטה: מי שמשלם לה כספים משמעותיים על השירותים השונים אותם היא מספקת, מתוגמל בכך שהוא מדורג בעין יפה בדו"חות המחקר המשפיעים שלה. מי שבוחר שלא לעשות זאת  – נענש בדירוג פחות ערך. גרטנר מתיימרת לספק ניתוח אובייקטיבי ובלתי משוחד של חברות טכנולוגיה ברביע הקסם שלה, אך לא עושה זאת בפועל".

גרטנר מסרה בתגובה כי "התביעה חסרת כל בסיס. בכוונתנו להגן על עצמנו ועל תהליך המחקר שלנו באופן נמרץ. אנו מחויבים לספק מחקר עצמאי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים