"בזק בינלאומי מקימה דטה סנטר רביעי, ומשקיעה בפתרונות תקשורת מנוהלים ובענן"
איל צפריר, סמנכ''ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי, מסביר על צמיחתה המהירה של רשת הדטה סנטרים של החברה
כתב: הילל יוסף
"על המנמ"רים להפנים את המגמה החדשה בעולם ה-IT ואת היתרונות הטמונים בה: מעבר של יותר ויותר עבודה למתכונת של שירותים. בדרך זו, הארגון יכול לקבל יותר חדשנות וה-IT יכול להתמקד בליבתו העסקית של הארגון – ולא בתחזוקה. תפיסת עולם השירותים משחררת את המנמ"ר מהעיסוק בכאב הראש שנקרא תחזוקת התשתיות, כי מישהו אחר עושה את העבודה במקומו. כך, המנמ"ר יכול לממש את ייעודו החשוב: להתמקד בפיתוח אפליקציות עסקיות ולייצר חדשנות טכנולוגית", כך אמר איל צפריר, סמנכ"ל המגזר עסקי בבזק בינלאומי.
צפריר דיבר לקראת אירוע שבמסגרתו תשיק בזק בינלאומי את הדטה סנטר החדש שלה, הרביעי במספר. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד', 19 ביולי, ברחוב הסיבים בפתח תקווה.
לדברי צפריר, "עם ההתחזקות שלנו בעולם הדטה סנטרים, והצורך ההולך וגובר של לקוחות לפתרונות בעולמות ה- DRP והענן, אנחנו ממשיכים במגמת ההתרחבות של המתקנים הקיימים שלנו בישראל ומתן המענה ללקוחות העסקיים המבקשים לא רק אחסון וגיבוי, אלא גם נדל"ן חכם, דטה סנטר עם פתרונות תקשורת מנוהלים ושירותי ענן מקיפים".
הוא ציין כי "בימים אלה אנחנו פותחים את מתקן הדטה סנטר הרביעי שלנו בישראל. המתקן המתקדם יפעל לצד שני דטה סנטרים שכבר יש לנו בפתח תקווה ודטה סנטר תת קרקעי נוסף בתל אביב, שמחובר ישירות לנקודת הנחיתה של הכבל התת ימי של החברה. עם המתקן החדש, יש לנו כ-5,000 מ"ר של חוות שרתים בישראל, המספקות שירותי אירוח, DR וענן לחברות מכלל מגזרי המשק. בכך, אנחנו הספקית הגדולה ביותר במדינה לעולמות הדטה סנטר והאינטגרציה".
"לקוחות מכל הגדלים ומכל מגזרי התעשייה"
על פי צפריר, "אנחנו מארחים לקוחות מכל הגדלים ומכל מגזרי התעשייה, ביניהם עשרות משרדי ממשלה וגופי סמך ציבוריים שלה, בשל זכייתנו במכרז החשכ"ל (החשב הכללי במשרד האוצר). אחד היתרונות המשמעותיים של בזק בינלאומי הוא ביכולת להעניק מגוון שירותים סביב הדטה סנטר שלה והענן: הגנה מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרת (DDoS), אבטחה רשתית, איזון עומסים רשתי ועוד. מה שאנחנו אומרים למנמ"ר הוא: 'קח לא רק שטח רצפה, אלא אתה, כלקוח, תביא את השרתים – ותקבל את כלל השירותים המנוהלים מהדטה סנטר שלנו".
כך, אמר צפריר, "העבודה עם בזק בינלאומי מקנה ללקוח הארגוני יתרון מהותי: אתה יכול לרכוש שטח בדטה סנטר, או לקנות חלק מהשירותים אותם אנחנו מציעים, או את כולם, לרבות ציוד נילווה, דוגמת מתגים, שרתים, מערכות אחסון, פיירוול ודטה סנטר כשירות (Data Center as a Service). יש לנו היצע מגוון שאין לאף חברה".
עוד הוא אמר כי "אנחנו, בבזק בינלאומי, מבינים את המגמה השלטת כיום בעולם זה ואת התובנות מאחוריה: הגדלת מספר אנשי הפיתוח, עבודה בתצורה של מחשוב ענן, הרחקת המערכות מחצר הלקוח הארגוני וחלוקה שונה של תקציבי ה-IT".
"עולמות הענן והשירותים הולכים יחדיו והם אשר דוחפים ארגונים להתחיל במסע הדיגיטלי", הוסיף. "העולם הולך לענן כי הוא מוריד עלויות, מגדיל את רמת השירותיות ומייתר מאנשי ה-IT את הצורך להיות טרודים בשאלות האם השרת עובד ומתי צריך לעדכן גרסה לתוכנה".
לדברי צפריר, "אנחנו מציעים כמה שירותים מנוהלים, ביניהם קונטקט סנטר כשירות, IP Telephony כשירות, שרתים וירטואליים, פתרונות DR והמשכיות עסקית בענן, פתרונות גיבוי בענן, פתרונות למשרד מנוהל בענן ו-Wi-Fi כשירות".
מובילה גם בשירותים מנוהלים ובסייבר
"עולם השירותים המנוהלים מוריד מאנשי ה-IT בארגונים את התקורות ומוביל אותם קדימה", ציין. "כל שכבת הניהול בענן מבוצעת אצלנו במודל של תשלום לפי צריכה, עם מעטפת של אבטחת מידע, במתכונת של פתרון מקצה לקצה. החוות של החברה מותאמות לפתרונות התאוששות מאסון ויש בהן הקפדה על התקנים הגבוהים ביותר – כולל רעידות אדמה, הצפות, כיבוי אש, מיגון מהדף טילים, קיימות ועוד".
עוד הוא אמר כי "בזק בינלאומי מובילה גם בנושאי סייבר, SDN (ר"ת רישות מוגדר תוכנה) ופיתוח יכולות של הדור הבא של הדטה סנטר – כדי להיערך לעתיד לבוא בצורה מיטבית".
לסיכום ציין צפריר ש-"אנחנו משקיעים המון בטכנולוגיות החדישות והמתקדמות ביותר, כדי להתגונן בצורה יעילה ולהגן על לקוחותינו מפני סוגים שונים של איומים ומתקפות. בחלק מהעולמות ניתן ליישם פתרונות מוכנים, אך תמיד יש איומים חדשים ומתוחכמים יותר, ואנחנו נאלצים לבחון דרכים שונות ויצירתיות כדי להתמודד כולם. הקמנו רשת הגנה מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרות ושילבנו ברשת פתרונות אבטחה של סיסקו (Cisco) ו-Arbor. מטרתנו להגן על הרשת, לוודא זמינות מרבית ולהעניק ללקוחות שירותי הגנה. כחלק מכך, במאי האחרון הקמנו מרכז לבקרה וניטור סייבר (SOC) ללקוחות עסקיים בארץ ובחו"ל".