תוכן שיווקי

הדרך הבטוחה להצליח בפינטק – ליווי חברת כרטיסי אשראי

"אנו נמצאים בקשר עם מאות חברות סטארט-אפ בשנה", אמרה שירה באום, מנהלת מחלקת חדשנות ופיתוח עסקי בלאומי קארד, "ובסופו של דבר, לאחר הליכי ברירה ובחירה - מטמיעים בפורטפוליו שלנו מוצרים שמצאנו שהם הכי רלוונטיים לחברה וללקוחותיה"

07/09/2017 10:19
שירה באום, מנהלת מחלקת חדשנות ופיתוח עסקי בלאומי קארד. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"החזון של לאומי קארד הוא לייצר, או להביא חדשנות, אשר מניבים ערך עסקי לחברה ועבור לקוחותינו השונים", אמרה שירה באום, מנהלת מחלקת חדשנות ופיתוח עסקי בלאומי קארד.

באום ציינה כי "במסגרת פעילות המחלקה, אנו פעילים באקו-סיסטם המקומי והבינלאומי, ומחפשים שותפים בקרב חברות הסטארט-אפ. זאת, כדי להעשיר את פורטפוליו המוצרים ושירותים שלנו, כך שהוא יהיה בחזית הטכנולוגיה בעולם הפיננסיים".

כך, אמרה באום, "בבואנו לבחון מוצרים חדשים, אנו בוחנים טרנדים טכנולוגיים (כמו BOT או אינטרנט של הדברים), לצד טכנולוגיות ספציפיות לעולם הבנקאות והפיננסים. מתוכן, אנו בודקים מהן הטכנולוגיות שכבר נמצאות בשלב בשלות מתקדם יותר, ומהן הנמצאות בשלב ההתחלתי".

בשלב השני, פירטה באום, "מה שמגדיר את מידת העניין שלנו, הוא תוכנית העבודה של החברה והאתגרים שלה לשנה הקרובה. המטרה היא לשלב טכנולוגיות חדשות, כך שהן יאפשרו לנו ליישם את תכנית העבודה העסקית על הצד הטוב ביותר".

שני מוצרים חדשים מדי שנה

לדבריה, "ניהול החדשנות בחברה הוא תהליך שיש לו יעדים ומדדים, כמו כל תהליך עסקי אחר בחברה. צוות החדשנות מנהל פאנל, שמתחיל מסקירת מאות חברות סטארט-אפים, עובר דרך בדיקות היתכנות למוצרים (POC), ובסופו של דבר, אנו מטמיעים לפחות שני מוצרים חדשים מדי שנה".

"העבודה של חברה כמו לאומי קארד עם חברות הפינטק אינה טריויאלית", אמרה באום, "והיא דורשת גמישות ומאמץ משני הצדדים. מערכות היחסים מתחילות לא פעם בתפיסה שגויה: החברות הממוסדות נתפסות כענק ש'לא עומד בקצב' של החברה הקטנה והמתפתחת וגם רוצה 'לבלוע' את החברות הקטנות ש-'מרגיזות' את המגזר הפיננסי. זאת, בעוד שהיחידות העסקיות תופסות לא פעם את הסטארט-אפ כ-'חבורת ילדים שבאים לשחק' – ולא מבינים את הביזנס".

לכן, אומרת באום, "המטרה הראשונה שלי היא ליצור תקשורת פתוחה בין שני הצדדים, במסגרתה כל צד יהיה מודע ויראה את הבעיות של הצד השני". לדבריה, "הארגונים הפיננסיים רוצים להתחדש – אבל קודם כל יש להם עסק לנהל. עסק התלוי ברגולציות, בשירות לקוחות ועוד – מה שמאוד מפריע להם לחשוב על המחר".

לעומתם, המשיכה באום, "חברות הסטארט-אפ נמצאות במאבק גדול: לעבוד במקביל על פיתוח מוצר, לנהל אותו, למצוא משקיעים וכל זה צריך להיעשות במהירות – לפני שהמימון שלהן יאזל".

"אנחנו בלאומי קארד מבינים זאת", אמרה, "ובמערכת היחסים שלנו עם חברות הסטארט-אפ אנחנו דואגים להביא להם ערך בשלושה מימדים: האחד, במימד המהירות – זמן זה כסף, במיוחד בתחילת הדרך, ולכן אנו מקפידים שהזמן שבין המפגש הראשוני למועד קבלת החלטה האם להתקדם ל-POC יהיה מהיר מאוד. גם 'לא' היא תשובה – העיקר שתהיה מהירה".

לעבור מטכנולוגיה ייחודית למוצר שנותן ערך ללקוחות קצה

המימד השני, לדברי באום, "הוא מימד הוולידציה (תקפות). ללאומי קארד יש תשתית של 'ארגז חול' (Sand Box), עם כלים שונים ופריסה נרחבת, שמאפשרים לסטארט-אפ לבחון את המוצר בעולם האמיתי, ב-Scale גדול".

המימד השלישי, אמרה, "הוא המימד העסקי. בשרשרת הערך של החדשנות, אנחנו תומכים בחברות לעבור מטכנולוגיה ייחודית למוצר שנותן ערך ללקוחות קצה, עם מודל עסקי בר-תוקף".

"כחלק מפעילותנו באקו-סיסטם", סיכמה באום, "אנחנו מנהלים שיתוף פעולה אסטרטגי עם האקסלרטור Sigma Labs. בחרנו לעבוד יחדיו, מאחר ואנחנו חולקים עמם את אותה תפיסת עולם בניהול מערכת היחסים עם הסטארט-אפים: Sigma Labs מנהלים תוכנית ללא כוונות רווח, שמטרתה לקדם סטארט-אפים באמצעות מנטורינג צמוד, עם מומחים בתחומים שונים. ביחד, אנחנו מנהלים מערכת יחסים ארוכת טווח עם אותן חברות חדשות, ומעניקים סביבה המאפשרת להן להצליח".

בנובמבר נפתח מחזור חדש של Sigma Labs. חברות המעוניינות להצטרף לתוכנית מוזמנות להירשם עד ה-12 בספטמבר כאן.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים