תוכן שיווקי
בעקבות כנס Red Hat Forum Israel 2018

שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ורד-האט: OpenShift Dedicated

22/11/2018 14:22
אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

כתב: אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח במיקרוסופט ישראל.

מהפכת הענן שינתה לחלוטין את עולם המחשוב המסורתי בכך שהיא אפשרה לכל ארגון, ISV ואיש פיתוח גישה מידית ובלתי מוגבלת למשאבים, תוך הצגת מגוון מודלים כלכליים חדשניים. עם זאת, המעבר לענן מציב אתגרים מורכבים סביב נושאי התמיכה הארגונית, התאימות לפתרונות On Premise ואבטחת המידע – סוגיות שדורשות מאנשי ה-IT בארגון ניסוח של מתודולוגיה מקיפה ומסודרת, כך שתהליך הטרנספורמציה יהיה מנוהל ונטול סיכונים. בשנים האחרונות, מיקרוסופט ורד-האט פועלות במסגרת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי וייחודי, תחת הכותרת מוכנות ארגונית (Enterprise Readiness). זהו ההסכם המקיף ביותר של רד-האט בענן הציבורי, והוא כולל שיתוף פעולה ברבדי צוותי הפיתוח, אבטחת המידע והתמיכה, בכדי לספק מגוון פתרונות ארגוניים מתקדמים רבים מבית שתי החברות, לאורך הענן ההיברידי והציבורי.

בבסיס שיתוף הפעולה, פתרונות רד-האט זמינים לכלל לקוחות Microsoft Azure ב-54 דטה סנטרים ברחבי העולם. בנוסף, ההסכם נותן מענה לדרישה של לקוחות להריץ את טכנולוגיות מיקרוסופט באופן מלא ונתמך מעל רד-האט. מיקרוסופט עוברת מהפכה משמעותית בתחום הקוד הפתוח ופותחת חלקים רבים מהטכנולוגיה שלה לעבודה בסביבת לינוקס. שפת הפיתוח 2.0 Net Core. מאפשרת הרצה של מערכות Net. בסביבות רד-האט, כולל תמיכה ב-OpenShift
וב-RHEL (ר"ת Red Hat Enterprise Linux). במקביל, תשתית ה-OpenShift תומכת בריצה משולבת של קונטיינרי Windows לצד קונטיינרי לינוקס, מה שהופך אותה לפלטפורמה היחידה על בסיס קוברנטיס שמאפשרת הרצה משולבת. באופן דומה, גרסת ה-SQL Server ששוחררה באחרונה מאפשרת התקנה על מגוון רחב של פתרונות רד-האט מבוססי לינוקס – מ-RHEL ועד ל-OpenShift.

לפני מספר שבועות הכריזו שתי החברות על פתרון OpenShift Dedicated on Azure – פלטפורמת הפיתוח המובילה, שאותה תנהל רד-האט באופן ישיר על Microsoft Azure, כפלטפורמה כשירות (PaaS) באופן מלא. מדובר בצעד משמעותי עבור הלקוחות שרוצים להשתמש ב-OpenShift בענן הציבורי, עם סטנדרט ביצועים, אבטחת מידע ותמיכה מבית רד-האט. במודל הייחודי שהתפתח בין החברות, מהנדסים של רד-האט קיבלו גישה לדטה סנטרים של Azure ברחבי העולם, במטרה להתאים את התשתיות לביצועים מיטביים, לטפל במשותף בכל בעיה או מפגע אבטחה שמתעורר, ולאפשר עדכונים שוטפים ל-OpenShift ולשאר המוצרים המשולבים. בנוסף, בכדי לפשט את מודל האחריות של תמיכה בענן, מיקרוסופט ורד-האט השיקו מערכת קריאות (Ticketing) אינטגרטיבית, כך שלא משנה אם הקריאה תיפתח במערכת של Azure או של רד-האט – היא תגיע למערך התמיכה המשולב.

Azure Stack

מאמץ נוסף ומשמעותי במסגרת שיתוף הפעולה מתמקד באתגרים סביב עולם הענן ההיברידי וסביבות הניהול המשולבות לעננים הפרטי והציבורי. הענן ההיברידי הוא הסביבה המועדפת אצל מרבית לקוחות האנטרפרייז בעולם, בעיקר בתעשיות שבהן לא ניתן להעביר חלק ממערך המחשוב לענן הציבורי עקב רגולציה או דרישות עסקיות ייעודיות. מיקרוסופט השיקה בשבועות האחרונים את Azure Stack, ביחד עם מגוון רחב של ספקיות חומרה. Azure Stack מאפשר לארגונים לפרוס גרסת On Premise של Azure ובכך ליצור פלטפורמת ענן היברידית אחידה, שרצה בהתאמה מלאה גם בתוך הארגון וגם בענן הציבורי. פתרונות רד-האט מוטמעים בתוך גרסת ה-Azure Stack, כולל תמיכה בעדכונים והיכולת לפתוח קריאות שירות גם בסביבת הענן הפרטי. בשילוב פתרונות הניהול של Red Hat CloudForms, מתאפשרת תמיכה מלאה בסביבות הענן של Microsoft Azure ו-System Center Virtual Machine Manager. בפעם הראשונה מתאפשר ללקוחות לנהל באופן מלא את מערך המחשוב של RHEL גם בענן הציבורי וגם בסביבות הענן הפרטי.

לסיכום, המעבר הארגוני לסביבות הענן מחייב מאנשי ה-IT בארגון לפתח מתודולוגיה בעולמות התמיכה הארגונית, אבטחת המידע, והתאימות לענן הפרטי ומוצרי ה-On Premise. עם יותר מ-90% מחברות הפורצ'ן 500 שמשתמשות בענן ה-Azure של מיקרוסופט ובמוצרים כמו OpenShift מבית רד-האט, אין ספק ששיתוף הפעולה הייחודי מסוגו בענן הציבורי נותן מענה מלא לדרישות הארגוניות ומאפשר לעסקים להתקדם לטכנולוגיות הענן בתנאים שלהם, ותוך התאמה מרבית לדרישות הארגוניות.

רד-האט תציג את פתרון OpenShift במסגרת כנס Open Cloud Summit, שיתקיים בחסות מיקרוסופט Linux Foundation ובהפקת אנשים ומחשבים ביום ג' הקרוב, ה-27 בנובמבר, בהאנגר 11 בנמל תל אביב.

אירועים קרובים