"הענן התקדם – וכעת נכנסים אליו בינה מלאכותית, רובוטיקה ובסיסי נתונים"

"בתחילה הענן היה רק בשולי מערכי המחשוב וכעת הוא בליבה; כעת, לאחר שהענן הפך למיינסטרים, אנו בעיצומו של השלב הבא", אמר אדריאן קוקרופט, סגן נשיא לאסטרטגיה של ארכיטקטורת ענן ב-AWS

אדריאן קוקרופט, סגן נשיא לאסטרטגיה של ארכיטקטורת ענן באמזון ווב סרוויסז. צילום: תומר פולטין

"בתחילה היה צורך להסביר ללקוחות הארגוניים את התועלות שבענן, כעת כבר לא. בתחילה הענן היה רק בשולי מערכי המחשוב וכעת הוא בליבה. כעת, לאחר שהענן הפך למיינסטרים, אנו בעיצומו של השלב הבא – ניצול יכולות של בינה מלאכותית ולימוד מכונה, רובוטיקה, ניתוח מעמיק והגירת בסיסי נתונים – בענן", כך אמר אדריאן קוקרופט, סגן נשיא לאסטרטגיה של ארכיטקטורת ענן ב-AWS.

קוקרופט היה דובר המפתח במליאה המרכזית בכנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-6,000 איש, לקוחות הסניף הישראלי של החברה ושותפיה העסקיים.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי קוקרופט, "עולם המחשוב הנוכחי מתאפיין בכך שהאפליקציות הן מונוליטיות. אלא שכעת יש לארגן מחדש את העסק, כאשר כלל מערכות המחשוב העסקיות צריכות לעבוד יחד, באופן מהודק ומתוזמר. התצורה של האפליקציות המונוליטיות כבר לא עובדת יותר – יש 'לשחרר' את האפליקציות, אי אפשר שהן תמשכנה לעבוד לחוד. לכן, השלב הבא במחשוב הוא מעבר לעבודה בתצורה של מיקרו-שירותים. עבודה באופן זה מעניקה את היכולת לפעולות שדרוג מתמשכות, וכך ניתן להימנע ממצב בו אתה משדרג אחת לחצי שנה – והמתחרים שלך משתדרגים מדי יום".

להתייחס למערכות המחשוב כאל אבני לגו

עוד אמר קוקרופט כי "אסור להיות במצב בו החדשנות שנוצרה תיתקע ותימצא רק באיים קטנים במחשוב, היא צריכה להיות חובקת כל – ואת זה ניתן לקבל עם המיקרו-שירותים. יש להתייחס למערכות המחשוב כאל אבני לגו, שניתן להחליף מערכת מחשוב אחת בשנייה, ולעשות זאת תוך כדי, מבלי לעצור. כך, מתקבלת יכולת גידול אינסופית. זו המשמעות של מעבר מעולם מבוסס שרתים – לעולם נטול שרתים, Serverless".

הוא הוסיף ש-"יש לנו 200 סוגי דוגמאות ושלבים לעבודה וירטואלית, בכל עומס עבודה – העונה לכל הצרכים העסקיים של הארגון. יש לנו פלטפורמה מנוהלת, עם יכולת לניהול אשכולות, תזמור קונטיינרים ואינטגרציה. ארכיטקטורת המחשוב נטול השרתים כוללת טיפול בנתונים, תקשורת, זיהוי, ניטור ובקרה, יכולות פיתוח שונות, רישות ותיאום בין כל שכבות המחשוב".

"לקוחות ארגוניים רבים מאמצים את הגישה של מחשוב נטול שרתים, בין אם חברות הזנק שבונות את המחשוב שלהן מאפס, ובין אם ארגוני אנטרפרייז, שמבינים שבדרך זו ניתן לקבל יותר פונקציונליות. הדבר מסייע גם לאופן הפיתוח ולמעבר משיטת 'מפל מים' המונוליטית – לפיתוח אג'ילי. עם מיקרו-שירותים אתה מפתח חלקים באופן אג'ילי ועונה מהר יותר לצורכי הלקוחות. בדרך זו מתקבלת יכולת לעבוד עם מיכון, כלים סטנדרטיים, טמפלטים, ממשל IT, אבטחת מידע ותשתית כקוד. כך, יש לנו שירות בשם X Ray, הנותן מדדים לזרימת המיקרו-שירותים והוא נועד לאפליקציות חדשניות. לבניית האפליקציות יש לנו מערכות וכלים לפיתוח בפייתון, דוט.נט וג'אווה", אמר.

הגירה לבסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח

שינוי נוסף, ציין קוקרופט, "מתרחש בעולם בסיסי הנתונים. אנו רואים הגירה לבסיסי נתונים מבוססי קוד פתוח – זה העתיד, שם ההשקעות קורות, שם היכולות גדלות. שירות בסיס הנתונים שלנו Aurora הוא השירות הכי גדל שלנו. יש לו כבר עשרות אלפי לקוחות ובשנה החולפת הוא גדל כפליים. יש לנו היצע בסיסי נתונים ושירותים שניתן 'לשחק' איתו – מבסיסי נתונים רלציוניים ועד לבסיסי נתונים לא-רלציוניים. ניתן לתפעל את בסיס הנתונים מהיום הראשון, ולהריץ אותו תוך גידול בעומסים – מאפס לאינסוף".

בלוקצ'יין, אמר קוקרופט, "הוא נושא שיותר מעורר ויכוח. שאלנו את הלקוחות מה הבעיות העולות עם השימוש בטכנולוגיה זו. המענה שלנו לתחום הוא לספק את ספר הרשומות הראשי כבסיס נתונים מנוהל באופן מלא, עם תעבורה מוצפנת – QLDB, ולחילופין, יכולת לניהול רשת הבלוקצ'יין, עם Hyperledger או עם Ethereum".

היבט נוסף שהתחדש בענן, הוסיף, "הוא העלייה בחשיבות של ניתוח בכלל וניתוח מעמיק בפרט. בעולם המודרני אנו מחוברים כל הזמן, בכל מקום. לכל ארגון יש הרבה נתונים עסקיים שניתן לצרוך לטובת הנפקת ערך עסקי. אנו מספקים ניראות, ניתוח, אגם נתונים ושינוע של המידע". לדבריו, "אגמי נתונים בענן הם העתיד. מתברר שלשים את האגמים בענן זו הפעולה הנדרשת, כי היא מניבה יותר תוצאות בפחות עלויות, עם ביצועים טובים יותר. אגם הנתונים בענן מספק זמינות, הלימה לרגולציות, אבטחת מידע ושכפול נתונים בין אזורים גיאוגרפיים שונים וקבלת תובנות עסקיות. יש הרבה שלבים בבניית אגם הנתונים, אז יצרנו שירות ממוכן לבנות את האגם במהירות".

קוקרופט סיים בציינו כי "נדרש להניח את עולם לימוד המכונה בידיים של כל מפתח וכל מדען נתונים. יש להעביר את לימוד המכונה מעולמות המחקר והאקדמיה – אל העולם המעשי. יש לנו מסורת ארוכה בתחום, כי שירותי לימוד מכונה מניבים לארגונים ערכים עסקיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים