סוף לשמועות ולספקולציות: אמזון הודיעה רשמית על כניסה לישראל
קניות בלי תורים ודחיפות, באינספור תחומים, בלחיצת כפתור ועם מחירים תחרותיים ● כל אלו יהפכו לנחלת הישראלים עכשיו עם הגעת הענקית האמריקנית גם אלינו ● המועד המדויק של התחלת הפעילות טרם נמסר
חיכינו וציפינו וזה קורה עכשיו – ענקית הקמעונאות אונליין אמזון הודיעה היום (ד') רשמית על השקת הפעילות שלה בישראל. בנוסף הזמינה החברה מסיאטל מוכרים בינלאומיים ומקומיים להיכנס לשוק הישראלי, וזאת לאחר שהציגה דף מאתרה בשפה העברית.
בהודעת דוא"ל שנשלחה על ידי אמזון לעסקים ישראלים היא מציינת את הקטגוריות הפופולריות ביותר שלה הכוללות גאדג'טים וטלפונים ניידים, מחשבים ניידים, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי תינוקות, ציוד לטיולים ומחנאות, ציוד ספורט, אביזרי מטבח, הנעלה, מוצרים לבית, קוסמטיקה וכמובן – ביגוד.
עדיין לא ברור בדיוק מתי תחל הפעילות רשמית, ותאפשר לסחורה של אמזון להיות זמינה לצרכנים הישראלים, שמצפים להגעתה לארץ כבר מזמן. עם זאת בהודעה ששלחה למוכרים ציינה אמזון: "תודה שנרשמתם לשירות השילוח המקומי בישראל. שימו לב בבקשה שהמסנן 'שילוח מקומי' (Ships Locally) יהיה זמין ב-amazon.com בקרוב. התכונה תאפשר לצרכנים עם כתובת בישראל לחפש מוצרים שלהם הצעות למשלוח מקומי שיוצגו כ'נשלח מהר מישראל'. אם הצעות המכירה שרשמתם לשירות אינן פעילות כרגע, כדאי לכם להפעיל אותן עכשיו".
טלטלה צפויה לתחום הקמעונאות המקומי
ענקית המסחר האלקטרוני מתגאה בכ-300 מיליון לקוחות ברחבי העולם, וכניסתה לישראל יכולה מחד לספק לצרכנים המקומיים אפשרויות קנייה נוחות, זולות ומהירות במיוחד, אך מאידך הגעתה לישראל גם מעוררת חששות מטלטלה רצינית לכלכלה הקמעונאית בארץ, הנשענת כיום בעיקר על רכישות בחנויות פיזיות בכלל ובקניונים בפרט.
לפי הדיווחים, בעקבות ההכרזה מהיום מניות של חברות הקניונים בישראל החלו לרדת, כאשר מניות מליסרון, שנמצאת בבעלות האחים עופר, וחברת עזריאלי ירדו בשלושה אחוזים ובשני אחוזים בהתאמה בבורסה של תל אביב. גם במניות הרשתות הגדולות המככבות בקניונים נצפית ירידה.
בנוסף הציעה אמזון למוכרים מחוץ לישראל לאחסן את המלאי שלהם בארץ, וכן את האפשרות להסדרת השילוח הבינלאומי על-ידי חברה לפי בחירתם, לחו"ל.
תגובות
(0)