תוכן שיווקי
בעקבות אירוע Qlik Day 2019

"אפילו לבכירים ביותר חסרות יכולות לקבל החלטות מבוססות מידע"

"המטרה שלנו היא לספק להם כלים לכך", אמר כריס ג'ונס, סגן נשיא בכיר למכירות בקליק העולמית, בראיון במהלך כנס 2019 Qlik Day, שהתקיים באחרונה ● הוא ציין את רכישת אטיוניטי הישראלית כרכישה הגדולה ביותר בתולדות קליק

22/10/2019 12:43
כריס ג'ונס, סגן נשיא בכיר למכירות בקליק העולמית. צילום: ליאת מנדל

כתב: אבי בליזובסקי.

"אפילו למנהלים הבכירים ביותר חסרות יכולות על מנת לקבל החלטות מבוססות על המידע בארגונם (אוריינות נתונים), והמטרה שלנו היא לספק להם כלים לכך", כך אמר כריס ג'ונס, סגן נשיא בכיר למכירות בקליק (Qlik) העולמית. ג'ונס אמר את הדברים בראיון שנערך במהלך כנס 2019 Qlik Day, שהתקיים באחרונה בסינמה סיטי שבגלילות.

אוריינות נתונים היא היכולת לקרוא את הנתונים, להבין אותם ולדון עליהם. היישום של כישורים אלה הופך לאתגר בשנים האחרונות, בשל הכמויות האדירות של הנתונים שעמם צריכים ארגונים להתמודד. ג'ונס ציין את תחומים שמביאים להצפת נתונים שיש לעבדם: האינטרנט של הדברים, מעבר הנתונים לענן, הרשתות החברתיות ועוד. "הנתונים הם היסודות של הכלכלה המודרנית. ברגע שארגון מצליח להבין את הלקוחות שלו ולאתר הזדמנויות בשוק, הוא יכול לא רק לשרוד, אלא אף להצליח בכלכלה של היום", הוסיף.

המנהלים כאורייני נתונים

לדברי ג'ונס, רק 32% מהמנהלים הבכירים הם אורייני נתונים, ואפילו בני דור ה-Z, בני ה-16-24, שגדלו בעידן הדיגיטלי, לא יכולים להיות מוגדרים ככאלה, כשרק 24% מהם מרגישים בנוח עם מידע.

הוא ציין ש-"לפני כשנה הקמנו, ביחד עם אקסנצ'ר וחברות נוספות, פרויקט עולמי להגברת אוריינות הנתונים, שכולל מאגרי מידע ושירותים שמסייעים למנהל להפוך לאוריין נתונים. מדובר בכישורים קריטיים, שמאפשרים להפוך את הנתונים לתובנות עסקיות ולהחלטות".

"עיקר עיסוקה ומומחיותה של קליק הוא בפיתוח פתרונות מידע, BI ואנליטיקה, שמאפשרים לחברות לרכז את כל הנתונים בפלטפורמה אחת, בצורה ויזואלית פשוטה, ובכך לצלול לתוך המידע ולהסיק תובנות עסקיות שלא חשבו עליהם. החזון שלנו הוא לספק פתרון מקצה לקצה לכל האתגרים של החברות בתחום זה. אנחנו רוצים לאפשר להן להכיר את הארגון שלהן טוב יותר ולפעול טוב יותר על בסיס המידע הארגוני", הוסיף.

יצוין שקליק היא חברת ה-BI הגדולה העצמאית היחידה בשוק, לאחר ששתי מתחרותיה נרכשו בשלושת החודשים האחרונים תמורת 20 מיליארד דולר במצטבר.

מה מבדל אתכם מהמתחרים?
"בעוד שהם משתמשים במודל נתונים מובנה והיררכי, כך שכמות השאלות שהמשתמש יכול לשאול על המידע היא מוגבלת ומתוכננת מראש, אנחנו מאפשרים למשתמש, באמצעות המנוע האסוציאטיבי שבבסיס המוצר שלנו, להסתכל על התמונה המלאה של הנתונים ולנהל תהליך תחקור, שמלווה באופן מלא את תהליך החשיבה של המשתמש. על ידי כך המשתמש מאתר תובנות עסקיות נחבאות, לעתים אף על שאלות שהוא לא נשאל.

כשמסתכלים על נתח שוק, אנחנו מדורגים באופן קבוע כמובילים, ואנחנו גאים בכך. הרבה חברות נכנסו לתחום הזה ואנחנו בין היחידים שמובילים. הבידול העיקרי שלנו הוא במומחיות ובמיקוד שלנו – אנחנו עושים רק את זה, בעוד שהמתחרים עושים גם דברים אחרים. חשוב לנו להמשיך להוביל ולהיות בחזית החדשנות והטכנולוגיה בתחום, ועל כן אנחנו ממשיכים לפתח את המערכת כך שתכיל לא רק כלי אנליטיקה, אלא כלים שמאפשרים ללקוחות להתמודד עם כמות גדולה יותר של נתונים ועם כל שרשרת הערך של עולם הדטה".

"אנחנו בדור השלישי של ה-BI, שמאפשר דמוקרטיזציה של הנתונים", ציין ג'ונס. "כל הנתונים נגישים בכל הארגון, ולא רק מידע מחלקתי או מקומי. בנוסף, אנחנו בעידן האינטליגנציה הרבודה, שבו המכונות מאפשרות למנהלים לעשות את הבחירות הנכונות והמדויקות, כדי שיקבלו את ההחלטות הנכונות.

הנתונים נמצאים בקבצים במחשבים האישיים ובניידים של העובדים, בדטה סנטרים ובעננים השונים. האתגר הוא לקבץ את הנתונים הללו ולקבל תובנות בזמן אמת. בשנים האחרונות ביצענו השקעות גדולות שנועדו לעזור לנו לשפר את יכולות הניתוח בזמן אמת, כדי לאפשר ללקוח להשתמש במידע".

כיצד משתלבת רכישת אטיוניטי במגמה זו?
"המוצרים והטכנולוגיות שפותחו באטיוניטי מאפשרים לנו לקחת את המידע הבסיסי על מנת שיהיה מוכן לניתוחים אנליטיים. זה מאפשר לנו להרחיב את הפעילות שלנו מעבר לעיסוק באנליטיקה ו-ויזואליזציה, גם להכנת הנתונים לכלי האנליטיקה".

מי הלקוחות שלכם בישראל?
"יש לנו בישראל כ-2,000 לקוחות מכל המשק, לרבות המשטרה, הבנקים הגדולים, חברות ביטוח גדולות, חברות הייטק, סטארט-אפים ובתי תוכנה, חברות ממשלתיות, חברות קמעונות ותעשייה, ועוד".

האם אתם בוחנים רכישת חברות ישראליות נוספות?
"אני לא יכול לדבר על רכישות ספציפיות, אבל אנחנו כל הזמן מסתכלים איך להוסיף לפורטפוליו שלנו כלים על מנת לספק את הצרכים של לקוחותינו. אנחנו מאוד מרוצים מהרכישה של אטיוניטי ומעודדים את אנשיה להרחיב את ההיצע שלהם בהתאם לצרכים של הלקוחות".

איך אתה רואה את השוק בישראל?
"אני נפעם מהקידמה והחדשנות שבו. יש בישראל נכונות לנסות דברים חדשים. אנחנו רואים שהלקוחות הישראליים פתוחים לשינויים וזה שוק נהדר עבורנו".

אירועים קרובים