הלחימה בדרום: משרד החינוך מפעיל מערך לימודים ברשת במתכונת חירום

המערך מאפשר, באמצעות הטכנולוגיה, ללמוד את החומר, לקבל שיעורי בית ולהשתתף בגן וירטואלי ● במשרד החינוך מעריכים שככל שמצב החירום יימשך, השימוש בפלטפורמות אלה יגדל

לוח וגיר במתכונת וירטואלית. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד החינוך מפעיל החל מהבוקר (ג') את מערך הלמידה המקוונת בשעת חירום, על פי תכניות שהוכנו מראש ומתורגלות לאורך השנה. התכניות מאפשרות למידה אונליין במשך שלושה ימים בכל פעם, והן כוללות התארגנות ובדיקת נוכחות, שיח עם המחנכים ופעילויות הפגה, ואת הלמידה עצמה. מדובר בחלק מהיערכות המשרד להמשך מצב החירום בבתי הספר, עד לקבלת הנחיות אחרות מהגורמים המוסמכים.

מערך הלימודים המקוונים מופעל על ידי חטיבת הטמעת הטכנולוגיות במשרד החינוך, בראשות קובי רפאלי. חטיבה זו היא חלק ממינהל מדע וטכנולוגיות, שבראשו עומד ד"ר עופר רימון.

"מיד כשקיבלנו את ההודעות על מצב החירום, הנחינו את כל ספקי התוכן לאתרי בתי הספר ואת עורכי הספרים הדיגיטליים לפתוח אותם לכל התלמידים והמורים בכל בתי הספר, ללא תשלום וללא כל צורך ברישיון", אמרה רונית דבוש, האחראית על מערך לימודי החירום בחטיבת הטמעת הטכנולוגיות. לדבריה, "מנהלי בתי הספר והמורים ערוכים להעלות תכנים לאתרי בתי הספר כדי לקיים מסגרות של למידה מקוונת – בכל מערכת החינוך ובפרט ביישובים שבהם לא מתקיימים כיום לימודים".

דבוש העירה כי ההנחיה הכללית היא שכל מורה בכל ישוב שבו לא מתקיימים לימודים חייב לקיים מסגרת לימודית, להעביר שיעורים ולהטיל משימות שקשורות לחומר הלימוד השוטף. "הוא יכול לעשות זאת בכל מיני דרכים, כאשר אחת מהן היא שימוש בפלטפורמות הלמידה המקוונת מרחוק", ציינה.

תגבור של מורים פרטיים אונליין

פעילות אונליין נוספת שמשרד החינוך יתגבר אותה, ביומיים הקרובים, היא הכנת תלמידי התיכונים לקראת בחינות הבגרות. מעבר לתכנים שמעבירים מורי בתי הספר ברשת, מדובר במערך של שיעורים פרטיים. יצוין כי המערך הזה פועל כל השנה, אלא שבעקבות המצב גויסו לצורך הפעלתו מורים נוספים, מתוך מאגר חירום של מורים שקיים במשרד לצרכים אלה.

במקביל, מפעיל המשרד את אפליקציית זום (Zoom), שנועדה לאפשר קשר בין המורים לתלמידים בכיתה וירטואלית, או גן וירטואלי, כאשר המשתתפים מוגדרים מראש. הבוקר קיימו גננות בגני ילדים ביישובים שבהם לא התקיימו לימודים שיחות עם ההורים והילדים באמצעות אפליקציה זו. בהמשך, גם מורים ומחנכים בכל מערכת החינוך יוכלו להשתמש בפלטפורמה, כדי לשמור על קשר עם הילדים, להקשיב להם ולעודד אותם.

לדברי דבוש, הנתונים על היקפי השימוש במערכות החינוך הדיגיטליות יזרמו לחדר המצב של המשרד רק במהלך הלילה, אולם היא משוכנעת שאם מצב החירום יימשך ובתי הספר יוסיפו להיות מושבתים, ההיענות לשימוש בפלטפורמות אלה תגדל. במשרד מביאים כהוכחה לכך תרגול ארצי של לימודים בשעת חירום שנערך לא מכבר בבתי הספר, שבמהלכו נרשמו יותר מ-1.2 מיליון כניסות לפלטפורמות אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים