"המחשוב הקוואנטי יגיע לבשלות בעוד כמה שנים"
"יש הרבה אתגרים, ברמה הפיזיקלית, על מנת שמחשוב שכזה יעבוד בצורה יציבה", כך אמרה ד''ר איה סופר, סגנית נשיא לטכנולוגיות בינה מלאכותית, יבמ העולמית
"עתיד המחשוב יהיה מבוסס מכניקה קוואנטית. מחשוב קוואנטי יכול לפתור בעיות שמחשוב רגיל לא יכול. שאלת השאלות היא מתי זה יקרה. יש הרבה אתגרים ברמה הפיזיקלית, על מנת שמחשוב שכזה יעבוד בצורה יציבה. להערכתי זה ייקח עוד כחמש שנים", כך אמרה ד"ר איה סופר, סגנית נשיא לטכנולוגיות בינה מלאכותית, יבמ העולמית.
ד"ר סופר דיברה באירוע שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, לציון 70 שנות פעילות החברה בישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית השדרן טל ברמן, התקיים ביום ה' האחרון ב-High End בתל אביב.
לדברי ד"ר סופר, "מחשוב קלאסי עובד על יחידה בסיסית, ביט – או אפס, או אחד. למחשב קוואנטי יחידה בסיסית אחרת, קיוביט, אשר בכל רגע נתון יכולה להיות גם אפס וגם אחד, מה שנקרא סופר פוזיציה. מצב זה יוצר הרבה יותר אפשרויות מהמחשוב הקלאסי, הבינארי, עם יכולת חישוב גדולה פי עשרות מונים ממחשוב רגיל. משם מגיעה התקווה שמחשוב שכזה יוכל לפתור בעיות שמחשב רגיל לא יכול".
"כבר כיום", הוסיפה ד"ר סופר, "ישנם עשרות שיתופי פעולה בין חברות מהתעשייה והאקדמיה, לפיתוחים שונים בעולם המחשוב הקוואנטי: שפת תכנות, תוכנות, ממשקים ועוד. עדיין, ישנם אתגרים רבים ברמות הפיזיקה והכימיה, על מנת שמחשוב קוואנטי יעבוד בצורה יציבה, ואנחנו עוד לא שם. לא סיימנו את המלאכה, יש לנו עבודה לעוד כמה שנים".
"עוד לפני העידן הקוואנטי – העולם מצוי בעיצומה של מהפכת הבינה המלאכותית", אמרה סופר, "הצוות בראשותי עוסק כיום בהטמעת בינה מלאכותית לטובת שיפור שירות הלקוחות של ארגונים, כאשר ברקע הפעילות יש רצון וצורך לקבל שירות טוב יותר, ומנגד – המוצרים נהיו מסובכים יותר".
איך מגיב הלקוח לצ'טבוט?
לדבריה, "האתגר של הטמעת בינה מלאכותית בתחום שירות הלקוחות הוא גדול, כי קיים קושי לעשות זאת: עם כל הקידמה, עדיין אין מחשבים היכולים לדבר עם אנשים. לפיכך, המערכות שאנו רואים, המבוססות צ'טבוטים ואוטומציה, דורשות השקעה גדולה. זה יקר, מסובך ולוקח זמן.
הצוות בראשותי מנסה לקדם את טכנולוגית הבינה המלאכותית ולהביאה לארגון, להתחיל לעבוד עם מחלקת משאבי אנוש בארגון, על מנת לקצר תהליכים ולפשט אותם. צ'טבוט הוא לא נציג שירות הלקוחות הכי טוב בעולם – אבל הוא יהיה סביר. האתגר הוא לגלות מה יהיה מצב הרוח של הלקוח, האם הוא יהיה שבע רצון, מתוסכל, כועס ועוד – ולגלות זאת בטרם זה קורה. עלינו לדעת כאשר לקוח אמר משהו, האם הוא עשה זאת בטון כועס או ענייני. החדשות הטובות הן שחל שיפור בתחום, בשל התקדמות הלימוד המעמיק".
"אנו מובילים את תחום הבינה המלאכותית", סיכמה ד"ר סופר, "ומאמינים שהיא יכולה לעזור לשירות לקוחות. סקרים שעשינו בקרב לקוחות ארגוניים שלנו, אשר הטמיעו יכולות בינה מלאכותית במרכזי שירות הלקוחות שלהם, העלו כי שיעור התפוקה של נציגי השירות גדל ב-25% – ובמקביל התקבל חיסכון תפעולי בהוצאות בשיעור דומה".
תגובות
(0)