ארה"ב: ברני סנדרס הציג תכנית 'אינטרנט מהיר לכל' בהשקעת עתק

סנדרס - מועמד דמוקרטי מוביל לנשיאות - טוען שהיוזמה, בה יושקעו לפי תכניתו 150 מיליארד דולר, תאפשר חיבור אינטרנט לכל המדינה, בדגש על האזורים הכפריים הנידחים ● בנוגע לחברות התקשורת הקיימות איים: "אנו נפרק את המונופולים הללו ונסדירם מקרוב"

נכנס בבזוס והציע מס מוגבר על שכר לא שיוויוני. ברני סנדרס, הסנאטור של ורמונט. צילום: BigStock

הדמוקרט האמריקני ברני סנדרס חשף בסוף השבוע (ו') תכנית להרחבת גישה לאינטרנט מהיר, כחלק ממאמצים לחיזוק הכלכלה האמריקנית ולהפחתת כוחם של תאגידי העל של ארה"ב, כך דיווח The Verge

במסגרת הצעתו המכונה "אינטרנט מהיר לכל" (High-Speed Internet for All) קורא הסנאטור של ורמונט, ואחד המועמדים המובילים לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, להתייחס לאינטרנט כאל שירות ציבורי. הקמפיין שלו טוען שהאינטרנט לא צריך להיות "מכונת עושק לגיוס רווחים" בעבור חברות התקשורת, כמו קומקאסט, וריזון ו-AT&T.

"נפרק את המונופולים"

סנדרס אמר כי התכנית כוללת השקעה של 150 מיליארד דולר בשיפור הגישה לפס רחב בכל רחבי הארץ. לדבריו, הצעתו נועדה לעזור למדינות ועיריות לבנות רשתות "בבעלות ציבורית ובשליטה דמוקרטית". סנדרס אמר כי התכנית מיועדת במיוחד לסייע לאנשים המתגוררים בדיור בר השגה, לאנשים עם מוגבלות ולאנשים שנמצאים על אדמות שבטיות, וציין כי הוא יקצה 7.5 מיליארד דולר להקמת רשתות ביישובים של ילידים אמריקנים (שכונו בעבר אינדיאנים).

המימון לתוכנית יגיע באמצעות יוזמת GND (ר"ת Green New Deal) – הצעה לחקיקה של ארצות הברית, שמטרתה לטפל בשינויי אקלים ובאי-שוויון כלכלי. המכרזים יוענקו לספקיות שלפי סנדרס יתחייבו למתן שירות אוניברסלי, למהירויות מינימליות, לפרטיות וליצירת משרות שהן חלק מאיגוד עובדים. התכנית גם תהיה מועדפת לדבריו, על פני 19 החוקים הממלכתיים המגבילים או מונעים פס רחב עירוני וכזה שנמצא בבעלות ציבורית.

בהצהרה לתקשורת אמר סנדרס כי "גישה לאינטרנט היא הכרח בכלכלה של ימינו והיא צריכה להיות זמינה לכל. אנו הולכים לעקוף את מונופולי האינטרנט, הטלקום והכבלים החמדניים ולשים קץ למחירים האבסורדיים שלהם".

"אנו נפרק את המונופולים הללו ונסדיר אותם מקרוב, כדי להבטיח שהם מספקים לצרכנים שירות מתקבל על הדעת, ונבטל עמלות נסתרות, חיובי הפתעה ושיטות עבודה אחרות שעושקות את הצרכן", אמר סנדרס.

הקמת תשתיות אינטרנט גם באזורים כפריים נידחים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הקמת תשתיות אינטרנט גם באזורים כפריים נידחים. צילום אילוסטרציה: BigStock

ה-FCC – תכניות בתקצוב נמוך במיוחד

ועדת התקשורת הפדרלית של ארצות הברית, ה-FCC, דיווחה בשנת 2018 כי ארה"ב ממוקמת במקום ה-10 מתוך 28 מדינות במהירות ההורדה, וה-7 מתוך 29 במחיר הפס הרחב הקבוע. אולם על אף הנתונים הללו, יישובים שבטיים וכפריים, שבהם חיים ומתגוררים מיליוני אנשים ממשיכים לפגר אחרי אזורים עירוניים בפריסת פס רחב. באוגוסט הכריזה ה-FCC על מימון של 4.9 מיליארד דולר בעשור הבא ל"תחזוקה, שיפור והרחבה" של רשתות הפס הרחב באזורים הכפריים. סנדרס, כאמור. מתכנן להקצות לנושא הרבה יותר משאבים, וחשיבות.

סנדרס אינו המתמודד היחיד של הדמוקרטים לנשיאות 2020 שמציע תכנית להרחבת הגישה לפס רחב. גם המתחרים הראשיים שלו, ג'ו ביידן, אליזבת וורן ופיט בוטיגיג הציעו תקציבים לפיתוח החיבור לאינטרנט ברחבי ארה"ב. הדמוקרטים מציעים שגוף חדש שיהיה אמון על תשתיות הפס הרחב, Office of Broadband Access שמו, יפקח על הנושא, ובעיקר יפעל מתוך דחיפות לשפר את הגישה לאינטרנט באזורים כפריים ובקהילות מבודדות אחרות.

וורן ובוטיגיג רוצים ליצור "אופציה ציבורית לפס רחב", שתנוהל על ידי המשרד החדש לגישה לפס רחב באמצעות מענק פדרלי של 85 מיליארד דולר. סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, פרסם תכנית להביא קישוריות אינטרנט איכותיות לאמריקה הכפרית, הכוללת השקעה של 20 מיליארד דולר בתשתית הפס הרחב הקיימת כרגע באזורים אלו.

החברות קומקאסט, וריזון ו-AT&T לא הגיבו לעת עתה לתכניתו של סנדרס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים