טוויטר בעקבות הסטוריז – מנסה ציוצים לטווח-קצר הנעלמים בתוך יממה

הם מכונים Fleets - או אם תרצו, 'בורחנים' - ופיילוט שלהם ברשת החברתית המצייצת החל בברזיל ● החברה לא הסגירה כוונות לחקות את הפורמט המצליח של מתחרותיה, אלא אמרה שהחידוש נועד על מנת להסיר חלק מהחרדות ש"מעכבות אנשים מלדבר"

אלגוריתם מוטה. טוויטר. צילום אילוסטרציה: BigStock

חברת טוויטר הודיעה כי היא בודקת דרך שתאפשר למשתמשיה "לחשוב בקול רם", וזאת באמצעות ציוצים שנעלמים לאחר יממה ממועד פרסומם, ושאינם נשארים אונליין בפרופיל המשתמש.

היכולת לשלוח את הציוצים הארעיים – שזכו לשם 'Fleets', או אם תרצו 'בורחנים' – מנוסה כעת כבר ברזיל, כך על פי ענקית המדיה החברתית מצייצת.

חשבון TwitterBrasil הוא שבישר על החידוש במדינה, בפרסום בסגנון טיזיניג כששאל: "האם חשבתם פעם מחשבה שרק נמשכה יום?". בהמשך הוסיפו המפרסמים עוד פרטים, וסרטון הדגמה בפורטוגזית על החידוש.

אם הפיילוט יצליח והחידוש ייושם באופן נרחב יותר, אפשר יהיה לומר רשמית שטוויטר למעשה שיבטה אף היא את הפורמט של פרסומים קצר-טווח הנעלמים בתוך X זמן כמו לא היו בכלל, אשר מכונה סטוריז, ושהומצא לראשונה על ידי סנאפצ'ט.

כזכור, על אף שהרשת החברתית הקטנה יחסית, שנמצאת בבעלות חברת סנאפ, היא שהגתה את המתכונת הזמנית הזו, אחר כך הפורמט "אומץ" בלי היסוס על ידי אינסטגרם, פייסבוק ופלטפורמות אחרות.

טוויטר – שכמובן לא מזכירה כל קשר לסטוריז או ניסיון לחקות אותם – למעשה מנסה, להגדרתה, להציע למשתמשיה דרך חדשה להתבטא, שנועדה במיוחד כדי להסיר חלק מהחרדות ש"מעכבות אנשים מלדבר".

לפי החברה, הציוצים הבורחניים הללו גם אינם זוכים בסימוני לייקים, בריטוויטים או בתגובות פומביות, מה שמחזק את האפשרות שיהיו מי שיחושו יותר נוח איתם.

"השם של זה הוא Fleets", צייצו נציגי החברה מברזיל והמשיכו – "רוצים לדעת מה הכי טוב? הם נעלמים אחרי 24 שעות".

ראש תחום המוצר בטוויטר, קייווון בייקפור, צייץ גם הוא אתמול (ד') אודות הפורמט החדש וטען שזה עשוי לעודד אנשים לשתף מחשבות שאולי לא הביעו בציוץ קבוע. הוא עצמו כתב בציוץ מטעמו כי "כל יום אנשים מגיעים לטוויטר כדי לראות מה קורה. אחד הדברים הייחודיים בטוויטר הוא ש'מה שקורה' מונע על ידי אנשים שמשתפים את מחשבותיהם באופן גלוי, באמצעות ציוצים. אבל שיתוף המחשבות שלך בפומבי יכול להיות מאיים!".

בייקפור הוסיף וכתב, אנו מקווים שה-Fleets יוכלו לעזור לאנשים לחלוק את המחשבות החולפות שסביר להניח שלא היו מצייצים. זהו שינוי מהותי בטוויטר, ולכן אנו נרגשים ללמוד על ידי בדיקתו (ונתחיל מהפעלתו היום בברזיל), ולראות כיצד הלקוחות שלנו משתמשים בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים