סוף סוף: ווטסאפ השיקה שירות תשלומים באפליקציה

לאחר חודשים ארוכים של דיבורים וניסויים, השיקה ווטסאפ שירות תשלומים מובנה באפליקציה שלה, שהוא בעצם שירות Facebook Pay ששולב בה ● השירות הושק כרגע רק בברזיל, והחברה לא מסרה אם יושק באזורים נוספים ומתי, לבד ממה שציין מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק בפוסט שפרסם: "כמו שציינו בעבר, היעד שלנו הוא להביא את Facebook Pay לעוד אנשים ומקומות במהלך הזמן"

לשלם בווטסאפ. צילום: חשבון הפייסבוק של מארק צוקרברג

לאחר חודשים ארוכים של דיבורים וניסויים, ווטסאפ (whatsApp) סוף סוף הרימה את המסך והשיקה שירות תשלומים באמצעות האפליקציה שלה, אבל כרגע רק בברזיל.

החברה שבבעלות פייסבוק (Facebook) הודיעה כי משתמשים בברזיל יהיו הראשונים שיוכלו לשלוח ולקבל כסף באמצעות שימוש ב-Facebook Pay, שהושקה בשנה שעברה גם באפליקציית ווטטסאפ.

בבלוג שפרסמה החברה היא הודיעה, כי השירות  – כרגע חינמי לצרכנים, כלומר ללא עמלות, אך נושא עמלה של 3.99% לעסקים – יפעל באמצעות אימות בקוד PIN בן שש ספרות או באמצעות טביעת אצבע.

הפעלת השימוש נעשית באמצעות קישור חשבון הווטסאפ לכרטיס אשראי או חיוב של ויזה או מאסטרקארד, ובשיתוף פעולה עם שותפים מקומיים, בהם Banco do Brasil, Nubank ו-Sicredi. בבלוג צוין גם, כי השירות נבנה בצורה פתוחה כדי לאפשר שילוב של שותפים נוספים בעתיד.

רבים הופתעו על ההשקה בברזיל דווקא, משום שהחברה בחנה ובדקה את שירות התשלומים שלה במשך חודשים בהודו, ולכן הציפייה הייתה שתשיק אותו שם – שוק האינטרנט השני בגודלו בעולם. ואולם פייסבוק נקלעה למבוך רוגולטורי בהודו, שמונע ממנה להרחיב את שירות התשלומים שלה מעבר לשימוש בהיקף קטן ומוגבל.

בשנים האחרונות ווטסאפ מנסה לפתוח ערוצי הכנסה נוספים באמצעות הוספה של כלים עסקיים, בהם, למשל, WhatsApp Business – שמאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לשלוח קטלוגים וקישורים למלאים וסחורות, או מתן אפשרות למפרסמים בפייסבוק ליצור קישורים באמצעות חשבונות הווטסאפ שלהם.

ווטסאפ, שיש לה יותר משני מיליארד משתמשים בעולם, תאפשר כעת למשתמשים שירותים נוספים חוץ ממקום לצ'וטט בו, ובדרך זו היא בונה, יחד עם החברה האם שלה, ערוץ הכנסות נוסף, המבוסס על גודלה ועוצמתה, וזאת מבלי להשתמש בפרסום המבוסס על מידע של המשתמשים – שהוא המודל העסקי העיקרי של אחיותיה פייסבוק ואינסטגרם.

החברה לא מסרה פרטים נוספים על השירות או על תוכניותיה לעתיד בקשר לשירות והאם יושק באזורים נוספים, אבל מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק ציין בהודעתו בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, כי אנו ממשירים לפרוס את Facebook Pay  למדינות נוספות מחוץ לארצות הברית… כמו שציינו בעבר, היעד שלנו הוא להביא את Facebook Pay לעוד אנשים ומקומות במהלך הזמן. בקרוב עוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים