לנובו ולוג'יטק משיקות אסטרטגיית עבודה חכמה ואת שיתוף הפעולה ביניהן
לנובו (Lenovo), מובילת שוק המחשוב, ולוג'יטק (Logitech), יצרנית הציוד הגדולה והמובילה בעולם, השיקו באחרונה, באירוע עיתונאים משותף, את שיתוף הפעולה ביניהן, שנועד לספק מענה וכלים מתקדמים לסביבת העבודה המשתנה והדינמית, בעידן הדיגיטלי. עוד הוצגו באירוע שורה של מוצרים ופתרונות חדשים, המותאמים לשינויים בשוק העבודה, מגמות וטרנדים בשוק זה וממצאים מסקר שערכה לנובו בחודשים האחרונים סביב הגידול העצום בעבודה מהבית.
במסגרת שיתוף הפעולה בין לוג'יטק ללנובו יציעו שתי החברות, באמצעות המפיצה הרשמית בישראל, בנדא, מגוון פתרונות וידיאו מתקדמים לעסקים בכל הגדלים, במטרה ליצור סביבת עבודה מתקדמת, טכנולוגית וגמישה הרבה יותר.
שיתוף הפעולה בין החברות לא מתחיל ונגמר בתחום פתרונות הקצה, אלא כולל שותפות גלובלית, שבמרכזה עומדת גם עבודת מו"פ משותפת.
איתי שוויפל, מנהל פעילות לוג'יטק ישראל, אמר כי "אנחנו תמיד מחפשים אחר דרכים חדשניות ויצירתיות, שיסייעו לארגונים לעבוד, לשתף מידע ולצמוח. החזון שלנו הוא ליצור את סביבת העבודה הטובה ביותר שניתן לספק בעידן הדיגיטלי ומכאן, שיתוף הפעולה הגלובלי שלנו עם לנובו הוא טבעי ובעל ערך מוסף עבור משתמשי הקצה שלנו".
"העולם משתנה, ואנחנו נדרשים להתאים את עצמנו למציאות המשתנה", אמר רונן אלבוים, מנהל שותפים עסקיים בלנובו ישראל. "לנובו הקימה חטיבה ייעודית שמטרתה לטפל בכל הקשור לעבודה חכמה, ולשילוב בין חומרה, תוכנה ושירותים. אנחנו גאים להשיק בישראל את שיתוף הפעולה הפורה עם לוג'יטק ואת סל הפתרונות שלנו, שכיום יש להם דרישה גוברת והולכת, בשל סביבת העבודה המאתגרת".
עבודה גמישה
סביבת העבודה נמצאת בהתפתחות מתמדת, והחודשים האחרונים של עבודה מהבית הובילו חברות לבחון דרכים ליצור סוגים חדשים של עבודה כדי לאפשר לעובדיהן סגנונות עבודה שונים. בחודשים האחרונים נאלצו ארגונים להתמודד עם מספר גדל והולך של אתגרים בהיבטי פרטיות, פרודוקטיביות ועבודת צוות. הצורך בסביבת עבודה דינמית וגמישה ובעבודה מול קולגות, שותפים או לקוחות שיושבים במקומות מרוחקים, וכן העובדה שיש כיום לעובדים שליטה רבה יותר בלוחות הזמנים שלהם, הובילו ארגונים לבחון מחדש את אסטרטגיית העבודה שלהם ואת מערכות התקשורת העסקית, החומרה והתוכנה שתומכים בה.
הצורך בפתרונות המאפשרים עבודה גמישה לא נובע רק מכך שזוהי הנורמה החדשה. בהמשך, זה עשוי לעזור לארגונים למשוך כישרונות וגם לשמור עליהם, ולשחרר את יצירתיות העובדים. הפתרונות כוללים חומרה, תוכנה ושירותים חכמים.
באירוע הציגה לנובו סל מוצרים חכמים, תחת השם ThinkSmart Office, הכולל תחנות עבודה זעירות ופתרונות תקשורת מודולריים. בין הפתרונות שהוצגו בולטים מוצרים כמו ThinkSmart HUB 500, המאפשר לקבוצות קטנות של עובדים לבצע פגישות במרחבי היוועדות ייעודיים, ו-ThinkSmart View – התקן מבוסס מסך מגע לביצוע שיחות ועידה באודיו או וידיאו, באמצעות מיקרוסופט טימס. ThinkSmart View תוכנן גם לעבוד בסביבות חוץ משרדיות, ועיצובו הידידותי למשתמש מאפשר עבודה גם בסביבה של מספר עובדים. המכשיר אף יכול להשתלב היטב במשרד ביתי.
הפתרונות שהציגה לנובו מסייעים לעבודה גמישה, אולם מספקים גם כמה ערכים נוספים, כמו עיצוב, חסכון בחשמל והעובדה שמדובר במוצרים קטנים במיוחד, שאינם תופסים מקום רב במרחב. אחד האביזרים המסקרנים הוא מחשב קטן ממדים וחזק ממשפחת ה-Tiny, המהווה חלופה לתחנת עבודה רגילה. זוהי תחנת עבודה זעירה, שאינה תופסת מקום רב במרחב ובנוסף מספקת חסכון ניכר בצריכת חשמל. בשל גודלה הזעיר ניתן לתלות אותה מאחורי מסך המחשב.
על ניהול התקני ThinkSmart אחראית תוכנת ThinkSmart Manager החדשה, שבעזרתה יכולות מחלקות ה-IT הארגוניות לעקוב, לנהל, להגדיר, לעדכן ולפתור מרחוק בעיות בהתקנים אלה מתוך פלטפורמת ניהול אחודה. לוח מעקב אחד מספק סטטוסים בזמן אמת, והוא יכול ליצור דו"חות לגבי נושאים ומגמות שימוש, שעוזרים לשפר ולמטב את יעילות הפתרונות של המשרד החכם.
מחקר על עבודה מהבית
במהלך משבר הקורונה ביצעה לנובו מחקר ענק בקרב יותר מ-20 אלף עובדים מ-10 מדינות, שבחן את השינויים שחולל הסגר שנכפה על עובדים בעולם. 63% מהנשאלים ציינו כי הם מרגישים פרודוקטיביים יותר כאשר הם עובדים מהבית בהשוואה לעבודה מהמשרד, 85% השיבו שחשו יותר בנוח לעבוד מהבית בהשוואה למקום העבודה ו-52% מהנשאלים העידו כי בכוונתם לעבוד יותר מהבית גם כאשר יוסרו המגבלות על יציאה לעבודה.
70% ציינו כי הצטיידו במוצרים טכנולוגיים חדשים, שיאפשרו להם לעבוד מהבית. מתוכם, 61% העידו כי מעסיקיהם שילמו באופן מלא על הרכישות הטכנולוגיות, בעוד ש-39% נאלצו לשלם על הרכישות החדשות מכיסם, באופן חלקי או מלא. 273 דולר היה הסכום הממוצע שהוציא עובד מהבית על ההצטיידות הטכנולוגית החדשה בזמן הסגר, כשהבזבזנים הגדולים ביותר היו העובדים הגרמנים, עם הוצאה של 381 דולר.