משקיעה פעילה גדולה לאינטל: בחני אלטרנטיבות אסטרטגיות חדשות

הנתח שלה בשוק השבבים מתדרדר, וקרן הגידור Third Point LLC לוחצת על אינטל לעשות שינוי מיידי, כמו למשל הפרדה בין תכנון לייצור

שבב של אינטל. צילום: אינטל

קרן הגידור Third Point LLC לוחצת על אינטל (Intel) לבחון חלופות אסטרטגיות, כולל אפילו בדיקת האפשרות האם להשאיר את תכנון המעבדים וייצורם תחת קורת גג אחת. מדובר בקרן פעילה במיוחד, שלפי הדיווחים וההערכות מחזיקה מניות של אינטל בשיעור של מיליארד דולרים.

הלחץ שמפעילה הקרן על אינטל התגלה בעקבות מכתב שדלף, שנשלח ממנכ"ל הקרן, דניאל לואב, ליו"ר הנהלת אינטל עומאר אישראק. במכתב למעשה נדרשת ענקית השבבים לפעול באופן מיידי כדי לחזק את מעמדה של החברה כיצרנית מובילה של מעבדים עבור מחשבים אישיים ודטה סנטרים, וזאת למרות ששווי השוק הנוכחי שלה עומד על יותר מ-200 מיליארד דולרים, למרות שבמשך השנה האחרונה סבלה המניה של החברה בעיקר מירידות שערים.

עיקר הדאגה שמביע לואב הוא מהעובדה שאינטל איבדה את מעמדה כמובילת השוק המעבדים לטובת TSMC וסמסונג, וכן שהיא נמצאת בקרב מחודש מול AMD בשוק המעבדים ל-PC ומרכזי הנתונים, וכן בחזית מול אנבידיה, המחזקת את כוחה בבניית מודלים לחישובי בינה מלאכותית ולימוד מכונה, גם בזכות הרכישה של ARM.

"ללא שינוי מיידי באינטל, אנו חוששים כי הגישה של ארצות הברית לאספקת מוליכים למחצה מובילים תישחק, ותאלץ את החברות בה להסתמך ביתר שאת על מזרח אסיה לא יציבה מבחינה גיאו-פוליטית כדי להניע כל דבר, החל ממחשבים אישיים ומרכזי נתונים ועד לתשתית קריטית ועוד", כתב לואב.

אחת הבעיות המרכזיות שהועלו בחברה כבר נידונו ודווחו לא מעט בקשר לעתיד הפעילות של אינטל, וכאמור החשוב בהם הוא הפרדה בין תכנון לייצור, במהלך דומה למה שעשתה AMD בזמנו. הסיבה העיקרית היא החשש שהחברות שעבדו ועובדות כיום עם אינטל, אך מפתחות מעבדים בעצמן – כמו אפל, מיקרוסופט ואמזון – פונות ליצרניות במזרח אסיה, במקום להישאר במפעל של אינטל.

והתשובה של אינטל הייתה לאקונית, כהרגלה: "אינטל מברכת על תשומות מכל המשקיעים בנוגע להשקת שווי משופר עבור בעלי המניות. ברוח זו, אנו מצפים לשתף פעולה עם Third Point LLC ברעיונות שלהם להשגת מטרה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים