חברת הפינטק קפיטוליס גייסה 90 מיליון דולר

הגיוס הובל על ידי קרן Andreesen Horowitz ותשמש את פלטפורמת שוקי ההון לביסוס המוצרים הנוכחיים, לפיתוח מוצרים עתידיים, להמשך הצמיחה ולהגדלת צוות העובדים מ-90 עובדים לכ-150 עד סוף השנה

גיל מנדלזיס, מייסד שותף ומנכ"ל קפיטוליס. צילום: אייל טואג

חברת הפינטק קפיטוליס (Capitolis), המפתחת פלטפורמת SaaS שתכליתה לעודד כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסיים, המאפשרת אופטימיזציה של משאבים פיננסיים בשוק ההון, מכריזה על גיוס של 90 מיליון דולר בסבב גיוס C. את הסבב הובילה קרן Andreesen Horowitz (“a16z”), קרן הון סיכון מובילה מעמק הסיליקון, שבין השקעותיה הבולטות ליפט (LYFT), רובין הוד, Airbnb וחברות מובילות נוספות.

קפיטוליס פיתחה פלטפורמה שמטרתה לאפשר לבנקים ולגופים פיננסיים גדולים לשתף פעולה ביניהם במטרה למקסם את היעילות הפיננסית של פעילותן בשוקי ההון. הטכנולוגיה יוצרת חיבור טכנולוגי בין גופים מובילים על מנת לעשות אופטימיזציה אוטומטית של פעילות ההון שלהם. מיום הקמתה, הצליחה הפלטפורמה של קפיטוליס לשחרר יותר מ-8 טריליון דולר בפוזיציות לא הכרחיות ליותר מ-75 גופים פיננסיים – פעולה שאפשרה לאותם גופים להפנות את ההון למטרות צמיחה, וזאת דרך שיתוף פעולה שלא היה קיים קודם לכן.

סבב הגיוס, שכלל את השתתפותם של המשקיעים הקיימים Index Ventures, Sequoia Capital, Spark Capital, SVB Capital, Citi, J.P. Morgan, S Capital ו-State Street, מביא את סך כל הגיוסים של קפיטוליס ל -170 מיליון דולר. החברה, המציגה צמיחה מתמדת, מתכוונת להשתמש בכספים מסבב הגיוס לביסוס המוצרים הנוכחיים, לפיתוח מוצרים עתידיים, להמשך הצמיחה ולהגדלת צוות העובדים מ-90 עובדים לכ-150 עד סוף השנה.

גיל מנדלזיס, מייסד שותף ומנכ"ל קפיטוליס, ציין, כי "השקנו את קפיטוליס לפני ארבע שנים כדי לדמיין מחדש את הדרך שבה גופים מעולם הבנקאות ושוק ההון משתפים פעולה ביניהם. בדיוק כמו ש-Airbnb הביאה תועלת ואת יכולות הכלכלה השיתופית לתעשיית הלינה, קפיטוליס הביאה את הכלכלה השיתופית לשוק הפיננסים בכך שעיצבה מחדש את האופן שבו מוסדות פיננסיים משתפים פעולה זה עם זה, מה שמביא לשוק פיננסי בריא ותוסס יותר. ההשקעה המשמעותית מהווה עדות נוספת לכך שהמשקיעים המובילים בוול סטריט ובעמק הסיליקון  מאמינים בחזון המהפכני שלנו".

קפיטוליס הוקמה בשנת 2017 על ידי היזם הסדרתי גיל מנדלזיס, המכהן כמנכ"ל, טום גלוסר ואיגור טלשבסקי. מנדלזיס הוא המייסד לשעבר של חברת הפינטק טריאנה שנרכשה על ידי ICAP ב-250 מיליון דולר. גלוסר שימש בעבר כמנכ"ל תומסון רויטרס וטלשבסקי היה סמנכ"ל הטכנולוגיות של טריאנה.

החברה מעסיקה 92 עובדים בתל אביב, בניו-יורק ובלונדון. מאז השקתה, צירפה קפיטוליס יותר מ-75 מוסדות פיננסיים עולמיים לפלטפורמה, הפועלים בה בזמן אמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים