כתוצאה מהמשבר בשוק הקריפטו: דו"חות שליליים לקוינבייס

היציאה של משקיעים רבים משוק המטבעות הווירטואליים הביאה את אחת הבורסות הבולטות בתחום לצלילה בהכנסות ולמעבר להפסדים

מנכ"ל קוינבייס, בריאן ארמסטרונג. עיבוד ממוחשב.

המשבר שמתחולל בחודשים האחרונים בשוק הקריפטו בא לידי ביטוי בביצועים של החברות שסוחרות במטבעות הווירטואליים, ובהן קוינבייס, שפרסמה שלשום (ג') דו"חות שליליים במיוחד. בורסת הקריפטו הבולטת רשמה ירידה חדה בהכנסות ומעבר להפסדים – הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה.

ההוצאות של קוינבייס זינקו ברבעון ב-37% ל-1.85 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות צנחו ב-63.7% ל-808.3 מיליון. כתוצאה מכך, החברה עברה להפסד נקי של 1.1 מיליארד דולר לעומת רווח של 1.6 מיליארד ולהפסד תפעולי של קצת יותר ממיליארד דולר לעומת רווח של 874.7 מיליון ברבעון השני של 2021. בהתאם, כמו כן, קוינבייס הציגה הפסד נקי רבעוני למניה של 4.98 דולר אל מול רווח נקי של 6.42 דולר.

מגמות דומות נרשמו במחצית הראשונה של השנה: ההוצאות של החברה כמעט שהוכפלו – הן עלו ב-91.9% ל-3.6 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות צללו ב-51% לפחות משני מיליארד דולר – 1.97 מיליארד, ליתר דיוק. מספרים אלה השפיעו מאוד לרעה על הרווחים, וקוינבייס רשמה באותם שישה חודשים הפסד תפעולי של 1.6 מיליארד דולר לעומת רווח תפעולי של 1.9 מיליארד והפסד נקי של 1.5 מיליארד בהשוואה לרווח של 1.8 מיליארד במחצית הראשונה של 2021.

התוצאות של קוינבייס באות בהמשך להודעתה מחודש יוני האחרון שלפיה היא מפטרת קרוב לחמישית מכוח האדם שלה – כ-1,100 מתוך 6,100 עובדים.

במכתב לבעלי המניות הסבירה הנהלת קוינבייס את התוצאות בכך ש-"הלקוחות החליטו להקטין את ההשקעות שלהם במטבעות קריפטו. הם לא העבירו פעילות לחברה אחרת – מה שאומר שמצבנו יחסית איתן".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים