Windows 7 ו-Windows 8/8.1 – הסוף הכי סופי

לאחר שהפסיקה את התמיכה בגרסאות אלה של מערכת ההפעלה, כעת גם הגיעה לסופה תקופת עדכוני האבטחה עבורן

מיקרוסופט

זה אולי נשמע כמו פזמון חוזר, אבל Windows 7 ו-Windows 8/8.1 הגיעו לסוף הדרך, וכנראה שהפעם זה אכן סופי. בערך שנתיים אחרי שמיקרוסופט הפסיקה את התמיכה בגרסה 7 המיושנת של מערכת ההפעלה שלה, הגיעה לסופה גם תקופת עדכוני האבטחה עבור גרסאות אלו של Windows.

מהיום (ג') ואילך, גם אם תתגלה פגיעות חמורה מאוד כזו או אחרת שקשורה למערכות ההפעלה של מיקרוסופט, מערכות אלו לא יזכו לקבל תיקון ובעצם ישמשו כפרצה קוראת להאקר.

למרות שהפסקת התמיכה ב-Windows 8.1 טרייה יותר, ולמרות שבעבר היא האריכה, בעקבות בקשות רבות, בעיקר של ארגונים גדולים, את התמיכה ב-Windows 7 במקרה של מערכת ההפעלה הפחות ותיקה היא לא מתכוונת לספק שירותי הארכת תמיכה ומכוונת את כולם למהר להחליף את מערכת ההפעלה ל-Windows 11.

"האפליקציות ומערכות ההפעלה הישנות לא מפסיקות לעבוד באופן מיידי, אך הן הופכות לסיכון משמעותי ברגע שגורמים זדוניים מאתרים פגיעויות שניתנות לניצול בגלל שאין עדכוני מערכת חשובים. יש לעבור למערכות הפעלה נתמכות בהקדם האפשרי. זה יכול להיות מטרד לרגע, אך קל ופשוט יותר ממה שיקרה ברגע של פגיעה. מיקרוסופט עדכנה זמן רב ומספיק מראש לגבי כוונותיה לסיים את התמיכה, אך זה בכל זאת הגיוני שמיליוני אנשים שכחו או פשוט דחו את העדכון הזה", הסבירו אנשי חברת האבטחה Eset כדי לציין עד כמה הסכנה גבוהה כשאין יותר עדכוני אבטחה.

באופן שכבר לא מפתיע מתברר, שברמה הגלובלית, כ-14.5% ממשתמשי Windows עדיין עושים את זה עם שלוש הגרסאות המיושנות הללו. בישראל, לפי נתוני Sratcounter, יש עדיין 5.91% שעושים את זה עם Windows 7 ו-2.08% שעושים את זה עם הגרסאות של Windows 8, קצת פחות מהממוצע העולמי.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי יגר

    הבעיה היא לא המעבר ל windows 11 הבעיה היא שלא ניתן להתקין את מערכת ההפעלה windows 11 על כל חומרה אלא רק מדור מתקדם, לא לכולם יש אפשרות לממן חומרה חדשה

    1. פלוני

      אפשר להתיקן בהתקנה נקיייה או וינדאוס 10 שיהיה לפחות עד 2025 מאובטח

אירועים קרובים