חברת הספרים אונליין אינדיגו הודתה: חווינו מתקפת כופרה

שבועיים לאחר שהחנות הקנדית ספגה מתקפת סייבר, כעת היא הודתה כי ספגה פגיעה מתוכנת כופרה, וגם שנתוני עובדיה הופרו

סבב פיטורים נוסף. HP-אינדיגו.

כשבועיים לאחר שנחשף כי חברת אינדיגו הייתה קורבן להתקפת סייבר, כעת היא מודה כי היה מדובר בהתקפת כופרה, שהצליחה לחדור ולגנוב נתונים הקשורים לעובדיה. אף קבוצת האקרים לא לקחה בינתיים אחריות לפריצה הזו.

החברה, המוכרת ספרים ומוצרי סגנון חיים באופן מקוון, הודיעה כי הצליחה לשחזר את האפשרות לרכוש באתרים שלה ספרים, אבל שכל המוצרים האחרים הם בגדר "אלא לראותם בלבד": אפשר לחפש, אפשר לבדוק את המחיר, אבל אם רוצים לקנות בפועל צריך בינתיים לגשת לחנות פיזית.

"אחרי חקירה למדנו שאין סיבה להאמין שהייתה גישה לא ראויה לנתוני לקוחות, אבל כן לגבי חלק מהנתונים של העובדים. אנו מודיעים לכל העובדים המושפעים, שגם הודענו, ואנו משתפים פעולה, עם גורמי אכיפת החוק. מאז התקרית הזו, אנחנו עובדים עם מומחים של צד שלישי כדי לחזק את נוהלי אבטחת הסייבר שלנו, לשפר את אמצעי אבטחת המידע ולבדוק את הבקרות הקיימות שלנו", מסרה החברה באמצעות פוסט שהעלתה לאתר שלה.

אחד האמצעים שנוקטת החברה הוא בנייה של אתר מכירות חדש, כפי שרומזת ההודעה "בית מקוון זמני" בעמוד הראשי של החנות הנוכחית.

מתרחשות בהיקף גדול יותר. מתקפות כופרה.

מתרחשות בהיקף גדול יותר. מתקפות כופרה. צילום: BigStock

לפי מחקר של פורטינט שפורסם בימים האחרונים, במחצית השנייה של 2022 נפח התקפות הכופרה בעולם גדל ב-16% לעומת המחצית הראשונה של אותה שנה. ביבמ טוענים שכמות ההתקפות ב-2022 דווקא ירדה לעומת 2021. עם זאת, השימוש בהתקפות כופרה היה שני רק לשימוש בסוסים טרויאנים, כדי לפתוח דלתות אחוריות להשתלטות על מערכות או כדי להשתיל תוכנות מרושעות, כולל כופרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים