טים קוק מתעקש על השקת משקפי אפל – בניגוד להמלצת המעצבים

לפי דיווח, קוק לחץ על השקת המוצר מוקדם יותר, גם אם מוגבל יותר בתכונותיו - למרות שצוות העיצוב של החברה התריע כי המכשירים בקטגוריה עדיין לא מוכנים להשקה

מתי כבר נראה את משקפי המציאות המעורבת של אפל?הקונספט של משקפי אפל לפי המעצב מרקוס קיין.

מנכ"ל אפל, טים קוק, תומך בסמנכ"ל התפעול, ג'ף וויליאמס, שדוחף להשיק את הדור הראשון של משקפי המציאות המעורבת כבר השנה, בניגוד לצוות העיצוב של החברה, כך לפי דיווח של הפייננשל טיימס.

התזמון של השקת משקפי המציאות המעורבת גרם ככל הנראה למחלוקת רצינית באפל. צוות העיצוב התעשייתי של החברה התריע, כי המכשירים בקטגוריה עדיין לא מוכנים להשקה ודרש לדחותה עד שיבשיל בעוד כמה שנים מוצר קל משקל של משקפי AR. מנגד, צוות התפעול של אפל רוצה להביא לשוק גרסה מוקדמת של המוצר בצורה של משקפיים דמויי משקפי סקי ממוקדות VR, המאפשרים למשתמשים לצפות בסרטוני תלת-ממד, לבצע אימונים אינטראקטיביים או לבצע שיחות FaceTime עם אווטארים וירטואליים.

לפי הדיווחים, טים קוק, ששימש כסמנכ"ל התפעול של אפל לפני שהפך למנכ"ל, התייצב לצדו של וויליאמס, דחה את התנגדותם של המעצבים של אפל ודחק בצוות להשיק מוקדם יותר מוצר מוגבל יותר. בשיחה עם הפייננשל טיימס, תיארו מהנדסי אפל לשעבר שעבדו על המוצר את "הלחץ העצום להשיק".

עם עזיבתו של מנהל העיצוב ג'וני איב בשנת 2019, צוות העיצוב של אפל מדווח כעת ישירות לוויליאמס. בעוד שבעבר הובלו כיווני העיצוב של המוצרים תחת סטיב ג'ובס, העובדים שמו לב שהתפעול בהנהגתו של קוק הולך ומשתלט יותר ויותר על פיתוח המוצר. אחד המהנדסים לשעבר ציין, כי החלק הטוב ביותר בעבודה באפל היה להמציא פתרונות הנדסיים, שיעמדו ב"דרישות המטורפות" של צוות התכנון, אבל זה כנראה השתנה בשנים האחרונות.

לפי הדיווחים, המשקפיים של אפל נמצאים בפיתוח פעיל כבר שבע שנים, פי שניים מה-iPhone הראשון לפני השקתו. המכשיר נתפס כקשור ישירות למורשתו של טים קוק, שכן פלטפורמת המחשוב החדשה הראשונה של אפל פותחה כולה בהנהגתו.

החברה עדיין מצפה למכור רק כמיליון יחידות של המשקפיים במהלך השנה הראשונה שלה למכירה במחיר של כ-3,000 דולר. אף על פי כן, לפי הדיווחים אפל מכינה לכאורה "בליץ שיווקי" למוצר בהמשך השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים