אינטל דיווחה על ההפסד הרבעוני הגדול בהיסטוריה שלה

החברה הפסידה ברבעון הראשון 2.75 מיליארד דולר, ושברה שיא שלילי בן יותר מחמש שנים ● ההכנסות צנחו ב-36% ● הסיבה: המשך הירידה בביקוש למחשבים אישיים

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

אינטל פרסמה בסוף השבוע תוצאות שמעידות על התקופה הלא טובה שעוברת על החברה: היא הציגה ברבעון הראשון של השנה ירידה בולטת בהכנסות ומעבר להפסד נקי של 2.75 מיליארד דולר – ההפסד הרבעוני הגדול ביותר בהיסטוריה שלה. זאת, לעומת רווח נקי של 8.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

עם ההפסד הנקי שלה ברבעון הנוכחי, אינטל שברה – ובענק – שיא של יותר מחמש שנים. השיא שאותו היא עקפה הפעם נרשם ברבעון האחרון של 2017, אז היא רשמה הפסד של 687 מיליון דולר.

מדובר ברבעון החמישי ברציפות שבו ענקית השבבים רושמת ירידה בהכנסות וברבעון השני ברציפות שבו היא רושמת הפסדים. עם זאת, התוצאות היו שליליות פחות מהצפי: ההכנסות קטנו ב-36.2% ל-11.7 מיליארד דולר – קצת מעל לתחזיות, וההפסד היה קטן יותר ממה שהאנליסטים חזו.

הסיבה לתוצאות העגומות היא ההתמודדות של אינטל עם הירידה בביקוש למחשבים אישיים. על פי IDC, המשלוחים של מחשבי ה-PC צנחו ברבעון הראשון של השנה ב-30%. בהתאם, חטיבת ה-Client Computing של אינטל, שכוללת את השבבים של החברה, שעל גבם פועלים מרבית המחשבים האישיים, רשמה צניחה של 38% בהכנסות ל-5.8 מיליון דולר בלבד.

הנתונים שליליים? המנכ"ל מגדיר אותם כטובים

נתון נוסף מראה שההוצאות הכלליות של אינטל רשמו ירידה קטנה בהרבה מזו שנרשמה בהוצאות: אלה קטנו ב-5.9% ל-13.18 מיליארד דולר. ההוצאות הגולמיות קטנו ב-15.4% ל-7.7 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צנח ב-56.6% לארבעה מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 34.2%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 11.7% ל-5.5 מיליארד דולר והחברה עברה להפסד של 1.47 מיליארד לעומת רווח של 4.34 מיליארד ברבעון הראשון של 2022. היא גם עברה מרווח נקי למנייה של כמעט שני דולר – 1.98 דולר – להפסד נקי למנייה של 66 סנט.

למרות הנתונים, פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, הגדיר את התוצאות כ-"טובות", ונימק זאת בכך ש-"המספרים הם בהתאם לציפיות ומוכיחים שאנחנו מתקדמים בתהליך הטרנספורמציה של החברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זה מה שקורה שעושים עסקים עם ציונים

    הציונים נופלים וכל חבריהם יחד איתם.

אירועים קרובים