נשים ומחשבים: קטיה גרינברג, קליק-אינס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קטיה גרינברג, דאטה סינתטית/מובילת צוות 3D בקליק-אינס

קטיה גרינברג, דאטה סינתטית/מובילת צוות 3D בקליק-אינס.

שם ותפקיד:  קטיה גרינברג, דאטה סינתטית/מובילת צוות 3D בקליק-אינס (Click-Ins).

תפקידים קודמים: מומחית 3D.

השכלה: הנדסאית תקשורת חזותית, מכללת אורט הרמלין להנדסה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עוד בצעירותי נמשכתי לעולם העיצוב, האסתטיקה והאמנות החזותית. במשך השנים הבנתי שעולמות אלה גלומים בתוך תחום הטכנולוגיה, והבנתי גם כי בעולם שבו אנו חיים כיום, לטכנולוגיה יש תפקיד מכריע וחשוב בהצלחה ותחרותיות בשוק העבודה הדינמי והמשתנה בתעשיית ההיי-טק.  משיכה זו היוותה מרכיב מרכזי בהחלטה לשלב בין האהבה והתשוקה שלי לעיצוב לבין תחום מאתגר ומרתק שיש בו עתיד מבטיח. כך יצא, שלמדתי תקשורת חזותית ושילבתי את היצירתיות, הידע והכישרון שלי בחברת היי-טק, כראש צוות דאטה סינטטית.

תחום הטכנולוגיה, כאמור, אפשר לי להגשים את עצמי ולהביא למיצוי את יכולותיי. כמו כן, לתת ביטוי לכישורים האישיים שלי הן בתחום העיצוב  והן בתחום המחשוב. תחום זה מאפשר לי להעז, להתפתח, ללמוד דברים חדשים וכמו כן מעצים אותי ונותן לי הרגשת סיפוק. כראש צוות, המייצרת נתונים סינתטיים לצורך אימון מערכות בינה מלאכותית, עלי ללמוד כל הזמן, להתקדם ולהתאים את עצמי בעולם טכנולוגי דינמי ומשתנה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

בהתבסס על נתונים עדכניים נראה כי מצב הנשים בהיי-טק הישראלי אינו מזהיר, וכי הן מהוות 35% מעובדי תעשיית ההיי-טק בישראל, אך יחד עם זאת, אני סבורה כי יש מגמת שיפור וכי יותר ויותר נשים, גם במגזר החרדי, הוכיחו כי הן ראויות לקבלת תפקידן בתחום הטכנולוגיה ובתעשיית ההיי-טק, וכי בזכות היכולות האישיות שלהן הן הצליחו ושברו את תקרת הזכוכית בכך שקיבלו תפקידי ניהול בכירים. נשים רבות מהוות מודל לחיקוי ומעוררות השראה. חשוב שנלך בעקבותיהן על מנת שיותר ויותר נשים תיכנסנה לתעשיית ההיי-טק.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

אני בתעשיית ההיי-טק כבר מספר שנים, ולשמחתי לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. אני נמצאת בסביבת עבודה שמאפשרת לי לבטא את הידע והכישורים האישיים שלי.  אני מרגישה שווה בין חברי הצוות שלי ועמיתים אחרים. מעולם לא חשתי על בשרי אפליה, תמיד האמנתי בעצמי ובכישוריי. אנשים שסביבי האמינו בי ואפשרו לי להצליח בעבודתי ולתרום מעצמי את הטוב ביותר עבור כולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים