"התקופה הנוכחית תיזכר כמהפכת החדשנות"

"הייתה זו שנה מיוחדת במינה, שונה ומאתגרת", אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל ישראל ● "אולם", לדבריו, "זמנים מאתגרים מולידים רעיונות מבריקים, שאותם ניתן להפוך למציאות"

ליאור פוני, מנכ"ל דל ישראל.

"תשובות רבות יש לשאלה: חדשנות מהי? חדשנות היא מילה אחת, שמגלמת בתוכה פאתוס, אנרגיה ועשייה, ומסכמת את העת המודרנית. בספרי ההיסטוריה, התקופה הנוכחית תכונה 'מהפכת החדשנות'. היא החלה עם ההמצאות הגדולות – רשת האינטרנט והטלפון החכם, ששברו כל פרדיגמה בחיינו, ונמשכת כעת, עם הבינה המלאכותית ועם הבינה המלאכותית היוצרת. ה-AI תשפיע על כל היבט בחיינו, בעבודה ובשעות הפנאי", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל ישראל.

פוני דיבר בפתח כנס הלקוחות השנתי של החברה, Dell Technologies Forum TLV 2023. הכנס נערך היום (ג') בגני התערוכה בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, ובהשתתפות אלפי נציגי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"החדשנות", הסביר פוני, "כרוכה בהיבטים נוספים, כמו יצירתיות, תפוקתיות, ניתוח נתונים וניהול סיכונים. כל ארגון נדרש לעמוד בחזית הטכנולוגיה כדי שיוכל להוביל קדימה". לדבריו, "הייתה זו שנה מיוחדת במינה, שונה ומאתגרת. אולם זמנים מאתגרים מולידים רעיונות מבריקים, שאותם ניתן להפוך למציאות".

הוא ציין כי "לצד חדשנות גדולה יש היבטי חדשנות קטנים יותר, אולם חשובים לא פחות, וכחברה גדולה, זו חובתנו לסייע לאלפי ארגונים לעשות חדשנות כדי להזניק אותם. כך גם אצלנו פנימה: ההכנסות של דל בעולם עמדו על 101 מיליארדי דולר, כאשר החברה מקבלת מדי יום 179 אלף הזמנות למוצרים ולשירותים, ומדי שנייה, שני רכיבי מחשוב נשלחים ללקוחות".

מחקר: מעטים הארגונים שרואים את עצמם חדשניים

"יש לנו את היכולת וגם את החובה לעודד ולקדם רעיונות חדשניים על מנת לשפר את העולם העסקי, אבל במקביל, עלינו לבחון את מצב החדשנות, ולכן בנינו את מדד החדשנות, שבוחן את מצב הארגונים בנושא", אמר פוני. "המדד מבוסס על מחקר שנערך בקרב 7,000 בכירי IT ב-45 מדינות. עולה ממנו שמעטים הם הארגונים שרואים עצמם את חדשניים. הם בונים אסטרטגיה ברורה ומשקיעים בנושא. עם זאת, השיעור הגדול ביותר של ארגונים נמצא דווקא באמצע: הם אוחזים בגישה חדשנית, מבינים את חשיבות החדשנות, אך לא מזניקים את הארגון קדימה".

"קיימות לכך כמה סיבות", ציין. "ארגונים רבים, למשל, לא שמים את החדשנות בראש סדר העדיפויות שלהם, משום שהם עסוקים בפיתוח העסק. סיבה נוספת טמונה בחשש של הארגון ומקבלי ההחלטות מכך שהטמעת חדשנות תהפוך אותם לפחות רלוונטיים בשנים הבאות".

"החדשנות היא הפתרון", סיכם פוני. "היא זו שתחלץ ארגונים מקשיים. היא תפתור בעיות ותוביל לעתיד עסקי טוב יותר. דווקא בעידן של חוסר ודאות, יש להשקיע בחדשנות לטובת ניצחון עתידי. חברות שהפכו להיות דיגיטליות כבר לפני שנים הן אלה שמובילות בתחומן כיום. עם הזמן הן פיתחו יכולות וגמישות לחדש, יצרו חוסן, השקיעו בתשתיות ורעיונות חדשים, ונטעו ביטחון שאין מה לפחד מכישלון. הן בנו תהליכים עסקיים מבוססי נתונים, והפנימו את חשיבות ה-IT לפישוט ולהאצת תהליכים. כך יוצרים קרקע פורייה לחדשנות ולקידום העסק, ובונים ארגון חדשני מ-א' ועד ת', מהליבה ועד הקצה. ארגונים שכאלה הם בעלי סיכוי כפול לצלוח זמנים קשים. זהו יתרון שלא יסולא בפז".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים