המנמ"רים מתמקדים ב-VMware, כשהמניה של ברודקום בשיאה

האנליסטים חלוקים: בעוד פורסטר מעריכה שהשנה 20% מלקוחות VMware יחלו בתהליך נטישה שלה – IDC גורסת: "ללקוחות יש סיבה להיות אופטימיים לגבי השינויים"

כיצד תשפיע עליה הרכישה? מניית ברודקום.

מניית ברודקום (Broadcom) עלתה ביותר מ-10% מאז תחילת השנה, והאנליסטים מעריכים כי שהמגמה תביא לצמיחה נוספת, למרות התנודתיות הרבה בשוק. "הביקוש המתמשך במגזר השבבים והיתרונות הפוטנציאליים מרכישת VMware מספקים זרזי צמיחה משמעותיים לברודקום", כתבו.

מניית ברודקום רשמה עליות משמעותיות ב-2023, בשיעור של 100%, וחלק מהמשקיעים מעריכים שהיא תימשך גם השנה, ברקע הביקוש הגואה לפתרונות בעולמות השבבים והדטה סנטרים.

רכישת VMware שהסתיימה באחרונה, היא חלק ממהלך אסטרטגי של ברודקום לגיוון ההיצע העסקי שלה והמעבר ממיקוד בשבבים לעולמות התוכנה והענן. לפי האנליסטים, "ברודקום מחויבת לפיתוח של שבבים ורכיבי חומרה מבוססי בינה מלאכותית, מה שיביא לגידול בפעילותה במגוון תעשיות – כמו בריאות, רכב, טלקומוניקציה ועוד". עם זאת, ציינו, "ברודקום צפויה להתמודד עם כמה אתגרים, במיוחד השפעות פוטנציאליות מגורמים מקרו-כלכליים כמו אינפלציה. אך למרות הביקושים, ברודקום חשופה לרגשות הכוללים בשוק".

בשנתה הכספית 2023, הכנסות ברודקום מתוכנה עמדו על 7.6 מיליארד דולר – 21% מכלל ההכנסות. עם הצטרפות ענקית הווירטואליזציה לפתרונות של CA, סימנטק (Symantec) וברוקייד (Brocade), ברודקום צופה הכנסות כוללות של כ-50 מיליארד דולר, מתוכן, 20 מיליארד מתוכנה. חלקה של VMware יהיה 12 מיליארד.

האנליסטים העלו בימים האחרונים את המלצות הרכישה שלהם למניית ברודקום. כך, למשל, גולדמן זאקס המליצה על "קנייה" עם יעד מחיר של 1,325 דולר, וציינה כי "החברה פועלת בעולם הבינה המלאכותית ואנו אופטימיים לגבי התאוששות מחזורית בעסקי השבבים שלה ומאמינים  שהסינרגיות עם VMware יביאו לצמיחת הרווחים".

שווי השוק של ברודקום – עלה

כך, ברודקום העלתה את שווי השוק שלה בשבוע שעבר ב-133 מיליארד ד' – ל-575 מיליארד. מאז השלמת העסקה עם VMware בסוף נובמבר, מניית ברודקום הגיעה לשיא כל הזמנים: מ-972.00 דולר ל-1,229.87 דולר בסוף השבוע, עלייה של 26.8%. שווי השוק שלה עולה על מותגים שונים כמו ויזה, וולמארט ו-JP Morgan Chase.

לעומת בעלי המניות השמחים, יש מנמ"רים המביטים בחשש על הערכות האנליסטים של ה-IT. טרייסי וו, אנליסטית ראשית בפורסטר (Forrester), אמרה: "לקוחות שיעזבו את VMware יגלו שהמהלך יקר להפליא ויידרשו שנים להשלמתו".

פורסטר מעריכה כי השנה, 20% מלקוחות VMware יתחילו בתהליך נטישה של VMware לטובת חלופות. לעומתה, סטיבן אליוט, סגן נשיא IDC, מעריך כי "יש ללקוחות הארגוניים סיבות להיות אופטימיים לגבי השינויים. פישוט תיק המוצרים של VMware הוא הזדמנות ללקוחות להפיק יותר מרכישות העבר ועליהם לחשוב כיצד הם יכולים לנצל את ההיצע החדש והמוצרים החדשים שבחבילות". 

טוד פלורנס, מנמ"ר חברת ההובלות Estes Express Lines, אמר כי "אני לא מ-600 הלקוחות שבעדיפות הראשונה שלהם, אז לא ברור לי איפה אני משתלב בסדר החדש. התחלתי לחפש חלופות. זה בהחלט לא גורם לי להרגיש טוב". סובאג'יט גאטו, מנמ"ר Goya Foods, אמר כי "אני חושב כיצד לצמצם את ההסתמכות שלי על VMware כספקית הווירטואליזציה הבלעדית שלי. הם משנים את הרישוי, כך שהלקוח ישלם יותר. זה מתחיל להכות בנו".

מה אומרים המתחרים?

המתחרים של ענקית הווירטואליזציה מנצלים את המצב, ופועלים באגרסיביות כדי להעביר לקוחות מ-VMware לחלופות – Scale Computing, מיקרוסופט, נוטניקס ו-ComputerVault.

דיוויד גווין, סגן נשיא בכיר לערוצים עולמיים והצלחת לקוחות בנוטניקס אמר כי "אתה יודע שיש צונאמי המגיע מהחוף, אבל חסרה לך נקודת המבט לזהות עד כמה הוא גדול. אני רואה שותפי VMware שמחפשים חלופות".

שותפי מיקרוסופט מדברים על העברת לקוחות VMware ל-Azure Stack HCI. מנהלים ב-ComputerVault אמרו שמידת העניין שלקוחות פוטנציאליים מגלים בחלופות ל-VMware "גבוהות פי כמה" בהשוואה לחודש שעבר ולשנה שעברה. מ-Scale Computing נמסר כי "יש עלייה בפניות אלינו בשיעור גדול של פי ארבעה ברציפות מחודש לחודש ועלייה של פי שמונה עד פי 10 בהשוואה ללפני שנה". עוד אפשרות הנשקלת מצד הלקוחות היא מעבר לסביבות רד האט (Red Hat) מבית יבמ (IBM), או אורקל (Oracle).

האנליסטים של Moor Insights & Strategy  פרסמו נייר עמדה בשם "למה 2024 תהיה שנת דגל עבור נוטניקס" וציינו, בין היתר, את "הפחד סביב עתידה של VMware כשהיא בבעלות ברודקום… נוטניקס עשתה עבודה מדהימה לנצל את החששות האלו". לדבריהם, "ברודקום ביצעה כמה מהלכים תמוהים בנוגע לחבילות הרישוי שלה, שמובילים רבים לתהות מה קורה. לא מדובר בחברה שמעדכנת  את מודל הרישוי שלה. מדובר בשיבוש חוויית הלקוח ועליית מחירים משמעותית… זה מהלך שמשבש את פעילות ערוץ המכירות, שעבד היטב במשך שנים".

"קווי הקרב שורטטו", אמר מנכ"ל של שותפה של ענקית הווירטואליזציה, שמכר את מוצריה במאות מיליוני דולרים בעשורים האחרונים, "נעשה כמיטב יכולתנו כדי לשמור על הלקוחות ולהתרחק ככל שנוכל מ-VMWare. נוטניקס לדעתי נמצאת בעמדה מושלמת לנצל את ההזדמנות".

ג'ים קאוונאו, מנכ"ל World Wide Technology, שותפה של VMware, כינה את האסטרטגיה של ברודקום "מאכזבת". בסופו של יום, אמר, "נשמח לבנות שותפות אסטרטגית עם VMware. לרוע המזל, אני לא בטוח שזה מה שהם תכננו. אם השותפות לא תימשך, אנחנו צריכים להיות זריזים מספיק כדי להמשיך הלאה ולבחון חלופות ופתרונות אחרים עבור הלקוחות שלנו… מהצד של VMware לא נראה שזו הולכת להיות שותפות אסטרטגית – אלא אם הם יחליטו לשנות את האופן שבו הם צועדים לשוק".

ברודקום לא הגיבה לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים