גוגל תתחיל להפיץ את כלי יצירת התמונות שלה בגירסה משופצת

לאחר שביטלה את היכולת ליצור תמונות של בני אדם בצ'אטבוט ה-AI שלה, מודיעה כעת ענקית החיפוש כי תתחיל להפיץ כלי מעודכן של יצירת תמונות, שיכלול את מודל יצירת התמונות מהדור האחרון, Imagen 3

גוגל מציגה מודל  ליצירתת תמונות ב-Gemini: ההבדל בין Imagen 2 ל-Imagen 3 החדש לאותן הוראות של יצירת תמונה.

לאחר שביטלה את היכולת ליצור תמונות של בני אדם בצ'אטבוט ה-AI שלה בעקבות ביקורת לא אוהדת, מודיעה כעת ענקית החיפוש כי תתחיל להפיץ כלי מעודכן של יצירת תמונות בגירסה האנגלית של Gemini Advanced. השירות יכלול גם את מודל יצירת התמונות מהדור האחרון, Imagen 3.

בפברואר האחרון השביתה גוגל את היכולת של משתמשים ליצור תמונות של בני אדם לאחר שהחברה הכירה בכך שהכלי שלה "מגזים" בחיפוש אחר טווחים מגוונים של אנשים, אפילו בתרחישים לא מציאותיים או אבסורדיים. האירוע הדגיש את הלחץ של החברה להיכנס לטירוף הבינה המלאכותית ואת הסיכונים של שחרור טכנולוגיה חדשה ללא בדיקה קפדנית.

המדיה החברתית סערה בעקבות תמונות שמתארות, למשל, אישה שחורה כאב מייסד של ארה"ב, או כאלה שהראו אנשים שחורים ואסייתים כחיילים גרמנים מהתקופה הנאצית. חלק מהמשתמשים ראו בתוצאות עדות להטיה אנטי-לבנה בתוצרי הכלי.

התמונות הוויראליות עוררו ביקורת מצד אישים בולטים, בהם אילון מאסק, שביקר בעבר את ההטיה שנתפסת כליברלית של כלי בינה מלאכותית. מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, אמר אז לצוות, שחלק מהתוצרים של הכלי אינם מקובלים, וכי "טעינו".

כעת, כאמור, מחזירה גוגל את הכלי בגירסה מחודשת.

"עם Imagen 3 התקדמנו משמעותית במתן חוויית משתמש טובה יותר בעת יצירת תמונות של אנשים", אמר דייב סיטרון, מנהל בכיר בגוגל, בפוסט של החברה אתמול (ד').

גוגל ציינה כי שדרגה את יכולות יצירת התמונות עם דגם יצירת התמונות האחרון שלה, Imagen 3, שישולב ב-Gemini Apps.

במאמץ למנוע ניצול לרעה, הכלי לא יתמוך ביצירת סצינות פוטוריאליסטיות של אנשים ניתנים לזיהוי, קטינים או אלימות מופרזת, אמר ציטרון. "כמובן, כמו בכל כלי בינה מלאכותית יוצרת, לא כל תמונה ש-Gemini יוצר תהיה מושלמת, אבל נמשיך להקשיב למשוב ממשתמשים מוקדמים תוך שנמשיך להשתפר. נפיץ את זה בהדרגה, במטרה להביא את הכלי אל שפות ומשתמשים נוספים בקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים