מטא מציגה: משקפי AR, הרבה AI וקסדה

בכנס Connect השנתי של מטא (Meta) שנפתח אמש בסן פרנסיסקו, הציג מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, את החידושים האחרונים של החברה, שהתמקדו בתחומי הבינה המלאכותית והמציאות הרבודה

בכנס Connect השנתי של מטא (Meta) שנפתח אמש בסן פרנסיסקו, הציג מנכ"ל ומייסד החברה, מארק צוקרברג, את החידושים האחרונים של החברה, שהתמקדו בתחומי הבינה המלאכותית והמציאות הרבודה.

אוריון: משקפי ה-AR הראשונים של

מטא חשפה את משקפי אוריון (Orion) – אב-טיפוס מוגמר ובר-קיימא, לדברי החברה, של מוצר שנמצא כבר עשר שנים בפיתוח. המשקפיים עונים על שורה של אתגרים טכנולוגיים, בהם: בראש ובראשונה הם משקפיים (ולא קסדה), ללא כבלים, והם שוקלים פחות מ-100 גרם. הם יכילו כמה מסכים לריבוי משימות, וכך יוכלו לשקף את העולם הפיזי עצמו – במקום רק ייצוג שלו. החידושים הטכנולוגיים ב-Orion כוללים גם מזעור של 10 שבבי סיליקון מותאמים אישית, ארכיטקטורת תצוגה חדשה לחלוטין, וצמיד EMG (הולכה עצבית). לשם הפיתוח של אוריון נדרשה החברה לפתח בקרות קוליות, יכולות מעקב אחר ידיים ועיניים, וגם ממשק חדש, שיאפשר לתקשר עם המשקפיים בצורה דיסקרטית ופרטית.

Orion - אב-טיפוס מוגמר של משקפי ה-AR החדשים של מטא.

Orion – אב-טיפוס מוגמר של משקפי ה-AR החדשים של מטא. צילום: מטא

בינה מלאכותית: לשוחח עם Meta AI ויכולות עריכת תמונה

לדברי צוקרברג, עוזר הבינה המלאכותית Meta AI יהפוך  לעוזר הבינה המלאכותית הפופולרי ביותר בעולם עד סוף השנה – עם יותר מ-400 מיליון אנשים שכבר משתמשים בו באופן חודשי ו-185 מיליון אנשים המשתמשים ב-Meta AI מדי שבוע בפלטפורמות של החברה. האינטראקציות עם Meta AI הפכו טבעיות יותר על ידי הוספת קול – כך שאנשים יוכלו לדבר עם Meta AI באמצעות וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם DM ומסנג'ר. בקרוב, עוזר ה-AI של Meta יוכל לאמץ גם קולות אייקוניים כמו ג'ון סינה, קיגן-מייקל קיי, אקוופינה, ג'ודי דנץ' או קריסטן בל.

בנוסף, מטא החלה לבדוק דיבוב אוטומטי של וידיאו וסנכרון שפתיים בסרטוני Reels כדי לעזור לאנשים לראות יותר תוכן בשפת האם שלהם באינסטגרם ובפייסבוק – ראשית באנגלית וספרדית. הניסוי יתחיל עם קבוצה קטנה של יוצרים באינסטגרם, בתקווה להתרחב לשפות ויוצרים נוספים בקרוב.

גם כלי העריכה זוכים ליכולות בינה מלאכותית חדשות: כיוון ש-Meta AI יכול כעת לעבד מידע חזותי, אפשר גם לשאול את העוזר שאלות לגבי תמונות. למשל: לצלם תמונה של פרח, ואז לבקש מ-Meta AI לזהות אותו; או להעלות תמונה של קינוח, ולבקש ממנו מתכון.

העוזר האישי Meta AI יאפשר גם להעלות תמונה ולבצע עריכות מדויקות עם כלי הבינה המלאכותית בשפה טבעית. בעוד שבעבר אנשים יכלו לערוך רק תמונות שנוצרו על ידי Meta AI – כעת אפשר להוסיף, להסיר או לשנות אלמנטים של התמונה האמיתית בקלות.

עוד הוסיף צוקרברג שהחבר הוסיפה יכולות חדשות ל-Imagine, כלי יצירת התמונות ב-AI שלה. היכולות החדשות יאפשרו לאנשים ליצור תמונות סלפי של עצמם, שניתן לשתף בסטוריז ובפוסטים. בנוסף, העוזר Meta AI יוכל גם להציע כיתובים וטקסטים שיתאימו לתמונה בסטוריז גם בפייסבוק ובאינסטגרם.

Llama 3.2 – מול שפה חדש

מטא השיקה את Llama 3.2 – המודל הראשון של Llama בעל יכולות ראייה, מה שהופך אותו למודל המבין גם תמונה וגם טקסט. כדי להוסיף תמיכה בתמונה ל-Llama, מטא אימנה קבוצה של משקולות (weights), המשתלבות עם המודלים הקיימים בגודל של 8 ו-70 מיליארד פרמטרים, כדי ליצור מודלים של 11 ו-90 מיליארד פרמטרים שמבינים גם תמונות. בנוסף, החברה שיפרה את האינטליגנציה של מודלי Llama  – במיוחד בכל הקשור להנמקה – מה שהופך את המודל החדש למתקדם ביותר שהושק עד כה.

ציוד לביש: ספוטיפיי ושזאם יגיעו למשקפי Meta Ray-Ban 

צוקרברג הודיע כי החברה עובדת על שילוב אפליקציות כמו ספוטיפיי ושזאם במשקפי Ray Ban Meta, ומשפרת את הממשק של המשקפיים עם העוזר האישי Meta AI. המשקפיים יכללו גם יכולות חדשות, בהן לזכור את מיקום הרכב בתוך חניון, או להתקשר למספר טלפון על ברושור, תמיכת וידיאו ב-Meta AI כך שניתן יהיה לקבל עזרה בזמן-אמת מהבינה המלאכותית (כמו לתכנן סיור ולקבל הסברים על אטרקציות במהלך טיול בחו"ל), לצד תרגום דיבור בזמן-אמת. ניתן יהיה לקבל תרגום בזמן-אמת באנגלית דרך הרמקולים של המשקפיים בזמן שיח עם דובר/ת ספרדית, צרפתית או איטלקית – ושפות נוספות בעתיד.

עוד הוכרז על שיתוף פעולה של מטא עם Be My Eyes, אפליקציה חינמית שמחברת אנשים עיוורים וכבדי-ראייה עם מתנדבים רואים דרך וידיאו חי, כך שיוכלו לעזור לזקוקים לכך עם מה שנמצא מולם. בעזרת המשקפיים, המתנדב יכול לראות בקלות את נקודת מבטו של כבד הראייה ולתאר לו את הדרך והסביבה.

מציאות מדומה: קסדת Quest 3S וחידושים נוספים 

מטא הציגה את קסדת Meta Quest 3S – שתהיה זמינה החל ממחיר של כ-300 דולר, ותגיע למדפים ב-15 באוקטובר במדינות נבחרות.

הדגם החדש מציע אותם מאפיינים כמו Quest 3, במחיר נגיש יותר – כולל מציאות מעורבת בצבע מלא וברזולוציה גבוהה, המאפשרת למזג בצורה חלקה את העולם הפיזי והווירטואלי, מעקב ידיים לאינטראקציות טבעיות ובקרי Touch Plus לדיוק, גישה לכל מגוון החוויות הזמינות במערכת ההפעלה Meta Horizon, כולל בידור, כושר, משחקים, פרודוקטיביות, חוויות חברתיות ועוד, וכן עדכוני תוכנה קבועים לקסדה. ההבדלים העיקריים הם בעיצוב הקסדה, בעדשות הפרנל (Fresnel) שלה, ובשדה ראייה מעט צר יותר. עוד הוכרז, כי בקרוב יהיה ניתן להתחיל בתהליך ההתאמה של הקסדה עם מחשבים עם מערכת ההפעלה Windows 11 – בעזרת מבט על המקלדת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים