"העולם נמצא בשלב השלישי של מהפכת הנתונים המודרנית"

כך אמר ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל נט-אפ ● ארז גל-חן, CTO הסניף הישראלי: "אנו בונים תשתית שתגשר על התהום שבין הדאטה ל-AI"

על במת Insight 2024. ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל נט-אפ.

"בלי נתונים, המערכות חסרות תועלת. אנו רואים זאת בדומה למה שהיה הענן בעבר הרחוק – שני עולמות נפרדים של IT, שהיה צורך לגשר ביניהם. עסקים מבצעים דיגיטציה של נתונים, אבל רק באחרונה יש להם כלים להפיק יותר ערך מנתונים אלה, במיוחד עם הופעת הבינה המלאכותית היוצרת. התעשייה נמצאת כעת בשלב השלישי של מהפכת הנתונים המודרנית. כעת יש צורך להרחיב את היקף הנתונים, כך שנוכל להבין אותם באופן מלא ולהפיק מהן עוד יותר ערך, לטובת קבלת החלטות מושכלות", כך אמר ג'ורג' קוריאן, מנכ"ל נט-אפ (NetApp).

קוריאן שוחח עם עיתונאים במסגרת Insight 2024, הכנס השנתי שערכה ענקית ה-IT בשבוע שעבר בלאס וגאס.

"AI תוסיף 7.9 טריליון ד' לפריון העובדים ברחבי העולם"

לפי קוריאן, "AI תוסיף 7.9 טריליון דולר לפריון של עובדים ברחבי העולם, תביא לשיפור של 50% ביעילות ובאוטומציה של עסקים וכן לגידול של 60% בתועלות של ניתוחי דאטה והתובנות המופקות מהם. כדי שזה יקרה, צריך להבטיח שכל בית ספר, בית חולים וכל עסק יוכל להשתמש ב-AI באופן שוויוני והוגן – ולא רק חברות הענק".

"כך, למשל", אמר, "ארגונים רוצים לאחד את נתוני העסקאות על הלקוח, יחד עם שיחת הווידיאו האחרונה שלו עם מוקד שירות הלקוחות, כדי לקבל מידע אחוד ואחיד אודותיו. הצורך באיחוד כל הנתונים ממשיך לגדול בחשיבותו". 

"השימוש בבינה מלאכותית מחייב עסקים לחשוב מחדש על תשתיות הנתונים שלהם, במטרה לאחד נתונים, בלא קשר למקום בו הם ממוקמים", ציין קוריאן. "הארגונים המובילים – הם אלה שאיחדו את הנתונים שלהם, שקטלגו אותם היטב, שיש להם הבנה טובה לגבי הגנת סייבר, אבטחה ובקרות על הנתונים הרגישים, ושיש להם שליטה טובה על האופן שבו הנתונים משתנים לאורך מחזור החיים שלהם. תעשיית ה-IT נמצאת בנקודה מעניינת מאוד – אני מכנה זאת עידן הנתונים והמודיעין".

"הגענו לשלב השלישי של מהפכת הנתונים המודרנית", סיכם קוריאן. "השלב הראשון היה דיגיטציה של נתונים ב-30-40 השנים האחרונות. השני היה להתחיל לחבר סוגי נתונים מסויימים, כדי להבחין במגמות ולנתח אותן. כעת יש צורך להרחיב את היקף הנתונים, כך שנוכל להבין באופן מלא את כל הנתונים בארגון שלנו, כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר".

נטאפ הציגה בכנס "תשתית חכמה לנתונים", שמבטיחה שכל הדאטה הרלוונטי ל-AI יהיה מאובטח, מעודכן, מנוהל, בתצורת מערך GenAI משולב ואחוד. לפי החברה, במערכת ONTAP שלה הוטמעו כמה יכולות חדשות: להפוך באופן אוטומטי ושיטתי דאטה לא מובנה לדאטה שמוכן לשימוש באפליקציית AI; ארכיטקטורת אחסון מבוזרת, המאפשרת שיתוף מלא של האחסון, מוזילה עלויות, משפרת ביצועים ומייעלת את צריכת האנרגיה של עומסי AI כבדים; וכן – יכולות חדשות מבוססות AI, לתחום שירותי הענן. עוד הכריזה נט-אפ על שיתוף פעולה עם אנבידיה, במסגרתו תשתית ONTAP שלה תשתלב בפלטפורמת ה-AI הארגונית של אנבידיה.

"להביא את הדאטה אל ה-AI שלך, היכן שהוא נמצא"

ארז גל-חן. ה-CTO של נט-אפ ישראל.

ארז גל-חן. ה-CTO של נט-אפ ישראל. צילום: יח"צ

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ארז גל-חן, CTO נט-אפ ישראל, שהשתתף בכנס, כי "המפתחות להצלחה בעידן הנתונים והמודיעין הם: לארגון יש אסטרטגיית נתונים טובה; יש לו כלים רבי עוצמה לנתח את הנתונים ולהפיק תובנות עמוקות מהם לטובת העסק; יש לו את היכולת לבדוק וללמוד את הנתונים ולהסתגל לשינויים במהירות; יש לו אקו-סיסטם עסקי וטכנולוגי, המספק תצוגה עשירה של הנתונים".

לפי גל-חן, "חלק גדול מהאתגר של AI הוא אתגר הנתונים. כיצד למצוא את הדאטה הנכון ואיך להבטיח שהאפליקציות והלקוחות יקבלו את המידע המדויק והעדכני ביותר עבורם. היעד שלנו הוא להביא את הדאטה אל ה-AI שלך, היכן שהוא נמצא, על ידי הטמעת בינה עמוקה יותר בכל היצע פתרונות האחסון שלנו. כך ניתן יהיה לרתום AI לדאטה בבית הלקוח, בענן ובכל הנקודות שביניהם. אנו בונים את התשתית האיכותית ביותר ל-AI, לרבות מנוע ושירותי דאטה – שיגשרו על התהום שבין הדאטה ל-AI".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים