תוכן שיווקי

לקראת 2025: שטראוס אסטרטגיה פרסמה מצפן מגמות עסקי-טכנולוגי

המצפן הייחודי משרטט את המגמות לשנה הבאה, על בסיס זיקוק התובנות והתחזיות של יותר מ-40 יו"רים, מנכ"לים, ומנהלים בכירים, מתשעה מגזרים שונים בכלכלה הישראלית – מפיננסים ועד טכנולוגיה

13:33
פרסמה מצפן עסקי אסטרטגי לניווט בעידן החדש. חברת שטראוס אסטרטגיה.

המלחמה הפתאומית שפרצה ב-7 באוקטובר 2023 טלטלה את יסודות המשק הישראלי, וחידדה את חשיבותה הקריטית של היערכות איתנה להתמודדות עם מצבי קיצון. המציאות החדשה יצרה אי וודאות שלא פסח על אף מגזר או תחום. היכולת לפעול בצורה גמישה ויצירתית, תוך שיתוף פעולה חוצה-מגזרים, הפכה לנכס קריטי.

במציאות המורכבת הזו צומחות גם הזדמנויות. המגמות שהתחדדו בעקבות המשבר, בשל דחיפותו והצורך המוחשי למצוא פתרונות מיידיים, יכולות להוות קרש קפיצה להתפתחות ותנופה עסקית בשנים הבאות.

בדיוק מנקודת הפתיחה הזו, הפיקה חברת שטראוס אסטרטגיה מצפן עסקי אסטרטגי לניווט בעידן החדש – שבו משבר גדול ככל שיהיה אינו גוזר גזר דין, אלא הופך להזדמנות לשינוי והזדמנות לצמיחה.

"ראיינו עשרות מובילים ומובילות בכירים וגורמי מפתח ממגוון רחב של חברות גדולות במשק הישראלי. שאלנו כל אחת ואחד שתי שאלות: מה לדעתך יהיו המגמות העסקיות-טכנולוגיות המרכזיות במגזר שלך ב-2025? ומה לדעתך היתה ההחמצה המשמעותית ביותר ב-2024? אצרנו וזיקקנו חוכמת חיים מצרפית של מנהלים.ות בכירים ומקבלי.ות החלטות, בתהליך המעניק מצפן ניווט יוצא דופן ברוחבו ועומקו – לכל מנהל.ת ומנהיג.ה החפצים לנווט את הארגון שלהם בהצלחה במים ובימים הסוערים הללו", כך שיתפו סמדר עוז, מנכ"לית שטראוס אסטרטגיה, ואבנר שטראוס, יו"ר משותף בחברה.

המחקר המקיף, כלל 42 בכירות ובכירים מתשעה מגזרים מרכזיים – מפיננסים ועד טכנולוגיה – ומציג תמונה מרתקת של האתגרים וההזדמנויות הצפויים למשק הישראלי.

מה מטריד את המנהלים הבכירים?

המהפכה העסקית והטכנולוגית הטמונה בהתפתחויות המשמעותיות בחזית ה-AI, מציבה בפני הארגונים אתגר כפול: הצורך להטמיע חדשנות במהירות מחד, תוך שמירה על יציבות ואמינות מאידך.

המנהלים מצביעים על הצורך הדחוף בהתאמת תפישות ומודלים עסקיים, פיתוח ההון האנושי, בניית התשתית הארגונית המתאימה, והתמודדות עם סיכוני סייבר מתעצמים.

המגמות המובילות:

  • לקחת את הדיגיטל למקום האישי: מדברים על זה רבות אבל כמעט אף ארגון לא באמת מצליח, עדיין.
  • לקחת את הפוטנציאל הגלום ב-AI לרמה הארגונית באמת: הבנה שצריך לקחת את ה-AI שלב אחד קדימה ברמת הארגון (לא ברמת עוד פיילוט בתחום ספציפי כלשהו), כאשר ברור שבלי דאטה איכותי זה פשוט לא יקרה, לכן שלב מקדים הוא: Data Readiness.
  • ניווט בין וקטורים שלכאורה סותרים: הגברת התחרות במגזר + הבנה שחייבים יותר שיתופי פעולה + התמקדות בהתייעלות ("מצוינות תפעולית") – האם אפשר לעשות את שלושתם יחד? איך בדיוק?
  • היכולת להגיב מהר: נפל האסימון ברמה הכי עמוקה שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, ושחייבים להתכונן לבלתי צפוי. כלומר, חייבים לפתח את היכולת ולהיערך ברמה התשתיתית לספק מענה לכל סיטואציה, לכל תרחיש, ולכל שינוי. כי הם בוודאות יבואו.
  • הגברת הערך ללקוח: הרחבת סלי שירותים ויצירת חוויית לקוח הוליסטית (כולל ברמת הקבוצה, במידה שמדובר בקבוצה של חברות) הם מפתחות להצלחה.

השורה התחתונה היא ש-2025 צפויה להיות שנת מפנה עבור המשק הישראלי: על בסיס העתיד המסתמן בו ישראל מתחילה לצאת מהמלחמה ולעבור לשלב של ייצוב מדיני, ארגונים יידרשו לאזן בין אימוץ חדשנות עסקית וטכנולוגית מתקדמת, לבין שמירה על ערך אנושי וחברתי. היכולת להוביל שינוי תוך שמירה על יציבות תהיה המפתח להצלחה.

להורדת המצפן המלא, המפרט את התחזיות וההחמצות לדעת 42 הבכירות והבכירים במשק הישראלי, לחצו כאן.

אירועים קרובים