נפתח כנס הלקוחות של Salesforce.com

הכריזה: "נעבוד בסביבת ענן" ● בנוסף לאנשי החברה ול-10,000 לקוחותיהם, צפויים להשתתף בכנס גם מייקל דל - נשיא דל ובכירים מפייסבוק ומגוגל ● נתן גביש, שמונה למנהל הפיתוח העסקי החדש של החברה בישראל: "הפלטפורמה וסביבת הפיתוח של Salesforce.com תופסות תאוצה בארץ"

יותר מ-10,000 משתתפים הגיעו לכנס הלקוחות העולמי השנתי של Salesforce.com, הנערך השבוע בסן-פרנסיסקו, ארה"ב. בנוסף להנהלת החברה, ישתתפו באירוע מייקל דל – נשיא דל מחשבים, שריל דנדברג – חברת הנהלה בכירה בפייסבוק, ודייב גיירוד – ממנהליה הבכירים של גוגל, שותפה ולקוחה של המארחת. את הכנס תחתום הופעתו של הזמר ניל יאנג.

את הכנס יפתח נשיא ומנכ"ל החברה, מארק בניוף, שבשל מקום מגוריו בהוואי, אירוע הפתיחה נשא את המוטו של האי. במהלך הכנס יציגו יותר מ-200 שותפים עסקיים של החברה וכן יתקיימו כ-300 סדנאות והרצאות בנושאים הקשורים כולם לשתי ההכרזות הטכנולוגיות החדשניות של החברה, הקשורות לשירותים אותם היא מציעה: SaaS (תוכנה כשירות) ו-PaaS (פלטפורמה כשירות).

בשיחות שנערכו עם העיתונאים בטרם החל הכנס, היה הנושא החם, כצפוי, "מיחשוב ענן". השימוש בתפיסה זו החל בסוף העשור הקודם, כאשר ארכיטקטים ומעצבים שאפו לתאר את סביבת האינטרנט. לאחר שהארכיטקטורה מוכוונת שירותים – SOA, תפסה תאוצה, הענן הפך להיות חלק אינטגרלי בכל יישום ובכל מערכת.

בשנה האחרונה הפך הענן ממקור "לא מזוהה" של משאבים – למשל לשירותי רשת או למשתמשים ביישומי אינטרנט כגון Gmail, לנושא המרכזי והחם ביותר בעולם התוכנה. ייחודה של Salesforce.com, הוא במימוש מיטבי של תפיסת ה-SaaS, ככזו המביאה את היישומים אל המשתמשים.

במהלך הכנס יציגו החברה והשותפים העסקיים שלה עשרות רבות של יישומים ומערכות, אשר רובן ככולן עובדות בתפיסה זו. כך, המשתמשים במערכת אינם יודעים אפילו שהנתונים שלהם, כמו גם השרתים שלהם – נמצאים מחוץ לארגון ומנוהלים אף מבחוץ.

לדברי מנכ"ל בלאט-לפידות, מאיה קומרוב – שאנשיה שהציגו בכנס בביתן משותף עם מג'יק, "למי אכפת איך קוראים לתוכניתן ואיפה נמצא השרת? בעידן המודרני, אין שום סיבה שארגון בינוני, או אפילו גדול, יתעסק עם תשתיות, שרתים, תקשורת, תוכנות ומערכות הפעלה". לדבריה, "כל זמן שהארגון מקבל את הצרכים העסקיים מבחינת היישומים – זה ממש לא מעניין אותו איפה וכיצד זה נעשה". היא סייגה והוסיפה, כי "המחיר היחיד שאולי עלול להרתיע מישהו מלעבוד במודל הזה, הוא העובדה שארגון יכול לאבד יתרון יחסי בתוכנות הייעודיות, אלו אותן הוא מפתח לבד".

לדברי נתן גביש, מנהל הפיתוח העסקי החדש של החברה בישראל, "הפלטפורמה וסביבת הפיתוח של Salesforce.com תופסות תאוצה בארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים