אפותקר יעיד במשפט אורקל-סאפ

המנכ"ל החדש של חברת HP ייאלץ להשיב לשאלות בדבר אחריותו לגניבת תוכנה מאורקל בתקופה בה כיהן כמנכ"ל יחיד של סאפ ● מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, האשים את אפותקר - אשר כיהן בתפקיד מנכ"ל יחיד של סאפ במשך שבעה חודשים בלבד, עד שנאלץ לפרוש עקב ביקורת ציבורית - בכך שמילא תפקיד פעיל בפרשה

המנכ"ל החדש של חברת HP, ליאו אפותקר, יעיד במשפט המדובר ביותר בעמק הסיליקון מזה שנים – וייאלץ להשיב לשאלות בדבר אחריותו לגניבת תוכנה מחברת אורקל (Oracle) בתקופה בה כיהן כמנכ"ל יחיד של חברת סאפ (SAP) הגרמנית. ג'פרי הווארד, עורך דין שמייצג את חברת אורקל, הודיע לבית המשפט אתמול (ג') כי מנכ"ל סאפ לשעבר, ליאו אפותקר, אשר החל לכהן בפועל כמנכ"ל HP ביום ב' השבוע, יעיד במשפט שמציב את אמינותו האישית על כף המאזניים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מחברת HP לשאלה אם אפותקר אכן יגיע פיזית לאולם בית הדין. אם הוא לא יגיע בעצמו לאולם בקליפורניה, יכולים הפרקליטים של אורקל להציג עדות של אפותקר שצולמה כבר בווידיאו.

כוכב נוסף שיתייצב בדוכן העדים יהיה מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, המיליארדר שאינו מהסס להשתלח ביריביו ואשר ידוע בחיבתו למרוצי סירות ומכוניות.

ביום ג' החלו הצדדים להשמיע את טיעוניהם בדרמה המשפטית המרתקת של עמק הסיליקון, בה מככבות שלוש מעצמות היי-טק מהגדולות בעולם. המשפט נפתח בעקבות תביעה שהגישה אורקל כנגד סאפ בדרישה לפיצויים בסכום של שני מיליארד דולרים על גניבת תוכנה.

לארי אליסון, מייסד אורקל ומנכ"ל החברה, המתין שנתיים וחצי עד לתחילת הדיונים בתביעה כנגד סאפ, בטענה ש-TomorrowNow, חברה בת של סאפ, גנבה תוכנה ומכרה טכנולוגיות במחירי מציאה. סאפ הודתה בעובדות אך טוענת כי היא אינה אשמה במעשיה של החברה הבת שנסגרה מיד לאחר שנחשפה הפרשה. הדיון יתמקד בגובה הפיצויים שישולמו לאורקל – מעשרות מיליוני דולרים ועד מיליארדים רבים של דולרים.

למושבעים הוצגו ביום ג' חילופי מסרים מיידיים בין שתי עובדות של חברת TomorrowNow. "מעניין מי מתוך החברה הסגיר אותנו", שאלה העובדת קימברלי מרטינז. "אני חושבת שעלו עלינו", השיבה עמיתתה קריסטין פייג' במסגרת חילופי המסרים המיידיים שהציגו הפרקליטים של אורקל.

אורקל תקפה את HP על מינוי אפותקר בחודש ספטמבר. אליסון האשים את המנהל הגרמני – אשר כיהן בתפקיד מנכ"ל יחיד של סאפ במשך שבעה חודשים בלבד, עד שנאלץ לפרוש עקב ביקורת ציבורית – בכך שמילא תפקיד פעיל בפרשה. חברת התוכנה הגדולה באירופה וגם HP מיהרו להיחלץ להגנתו של אפותקר.

מנכ"ל HP לשעבר, מרק הארד, הוא חבר אישי קרוב של אליסון. לאחר שהארד נאלץ לפרוש מתפקיד מנכ"ל HP, בנסיבות מפוקפקות, יצא אליסון להגנתו של הארד ואף מיהר למנות אותו לתפקיד נשיא משותף באורקל. על פי הווארד אנדרסון, מרצה בבית הספר למנהל עסקים סלואן של MIT, "העניינים הפכו לאישיים וזו רק ההתחלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים