תוכן שיווקי

אופיר אופטרוניקה מעמיקה את יישום QlikView כפתרון ה-BI הארגוני מעל ה-SAP

לאחר יישום והטמעה של מספר מודלים בנושאי תקציב, תחזית ומכירות, מלאי, יצור, אבטחת איכות ומשאבי אנוש, טוען גיל כהן, מנהל מערכות המידע של אופיר שתהליכים עיסקיים מהותיים השתנו בארגון, התכנון והתחזיות ירדו מרמת הארגון כולו לרמת המוצרים ורמת ויכולת קבלת ההחלטות איכותיות השתפרה פלאים

04/11/2010 14:37

"לאחר שהארגון בחר במערכת ה-SAP‏ כפתרון ה-ERP, בחנו מספר פתרונות BI לכלי המידע הניהולי לצורכי הניתוח והתיחקור של הנתונים הנגזרים מה-SAP ומהחברות הבנות. חבילת התוכנה שאותה מצאנו מתאימה ביותר לדרישתנו היתה תוכנת QlikView. הסיבות המרכזיות לבחירה במערכת זו נבעו מקלות הפיתוח, היישום וההטמעה המדהימה שלה, היכולת להתממשק בקלות ולעבוד באופן מלא עם מערכת ה-SAP וכמובן היכולת לממש את כל היעדים שהגדרנו ולעמוד בלוחות הזמנים". אומר גיל כהן, מנהל מערכות המידע של אופיר אופטרוניקה.

"מטרות נוספות שהוגדרו בתהליך בחירת פתרון ה-BI האסטרטגי בארגון ושהוכחו  כבחירה מוצלחת ב-QlikView היו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שלה ליצירת Dashboard וויזואליזציה של לוחות שעונים ומכוונים ארגוניים שיושמו במודלים במכירות, בייצור וב-Supply Chain, כוללים יכולות דיווח, Drill Down עד לטרנזקציה הבודדת מתוך ה-SAP תוך זמן תגובה מהיר. במודול המכירות והתקציב אנו מציגים ומנתחים את העמידה ביעדי התקציב מול מכירות והזמנות נכנסות, ניתוח רווחיות למכירות ולצבר ההזמנות, תחזית מתגלגלת ומדדים רבים כגון OTD וזמני אספקה. במודול המלאי אנו מנתחים את ערכי המלאי לפי מימדים רבים בפילוח של עלויות חומרים ועבודה עם חלוקה למלאי WIP ומלאי במחסנים. עם ישום מודול זה הצלחנו בפעם הראשונה להציג תמונת מצב ומגמות מלאי כגון צריכות וסבבי מלאי בחברה להנהלה דבר שקשה מאוד להציג ולנתח ב-SAP. במודול היצור אנו מנתחים מגמות של יעילות היצור והתנובה מול כל מחלקה ומרכז עבודה".

"בעקבות השימוש ב-QlikView השגנו שיפור משמעותי בתמיכה בתהליכים העסקיים בארגון, יצרנו זמינות למידע לעשרות המנהלים בארגון במספר רב של מימדים ומישורים שונים ואפשרנו  קבלת החלטות על בסיס מידע אמין, אחיד וזמין לכלל היחידות בחברה,  הרווחנו יכולות ניתוח של רווחיות, תקציב, יצור, איכות ומלאי ברמות גבוהות תוך התמקדות בפתרון בעיות , הפקת לקחים ושיפור מתמיד לרווחיות ויעילות גבוה יותר".  ממשיך גיל כהן "ביקשנו להגיע לפריסה מלאה בכל הארגון, וליצור את השינוי העסקי שנדרש על ידי ההנהלה של החברה. תוך 3 חודשים בלבד וחשיפה ל-90% מההנהלה הגענו למימוש מלא של כל המערכת שאופיינה ואכן הגענו לכך".

אירועים קרובים