תוכן שיווקי

תמי לנצקרון, סמנכ"ל מכירות בקומסיין: "יישום החתימה האלקטרונית ברשות המוניציפאלית היא הביטוי המוחשי ביותר של הפיכת העיר לירוקה יותר"

לקראת כנס IT מוניציפאלי

14/11/2010 15:05

מה תציגו במסגרת הכנס?
"המערכת שאנו מציגים מביאה את מהפיכת החתימה האלקטרונית גם לרשויות המקומיות ותאפשר להן לשלוח מעתה לתושבים את חשבונות הארנונה שלהם באמצעות הדואר האלקטרוני כשהן חתומות בחתימה אלקטרונית מאושרת. כיום, שליחת חשבונות הארנונה עדיין נשלחת לתושבים באמצעות דואר רגיל וכמדומני, שאין צורך להרחיב ולתאר את ההוצאות האדירות הכרוכות בהדפסה ומשלוח המעטפות בדואר לבתי התושבים אשר מגיעות לעשרות אלפי שקלים בשנה ויוצרות מעמסה כלכלית כבדה ומיותרת על גבן של הרשויות המקומיות. יישום מערכת חתימה אלקטרונית מאושרת בעירייה יכולה לחסוך לעירייה כ-50% מההוצאות התפעול שלה ולייעל משמעותית את עבודת הרשויות. כמו כן, נחסך לעירייה הצורך בהקמת שטחי אחסון לכל הניירת באמצעות הקמת מערך גיבוי דיגיטלי מאובטח הנשמר לאורך שנים רבות".

האם חשבון ארנונה דיגיטלי יכול להחליף את שליחת חשבון הארנונה בדואר?
"בהחלט כן. חשוב להבין, כי חשבונות הארנונה הנשלחות בדוא"ל כשהן חתומות בחתימה אלקטרונית מאושרת מעניקות מעמד משפטי קביל ומוכר על ידי רשויות החוק בבית המשפט הזהה לזה של מסמך נייר אשר חתום ידנית. חתימה אלקטרונית מוכרת בחוק רק כאשר אדם פרטי, גוף ציבורי או חברה עסקית מחזיק בתעודה אלקטרונית שהונפקה על-ידי 'גורם מאשר' המוכר על ידי משרד המשפטים. נכון להיום, חברת קומסיין היא החברה היחידה בישראל המוסמכת לשמש כ'גורם מאשר' להנפקת תעודות אלקטרוניות".

כיצד המערכת עובדת בפועל? האם היא מתממשקת למערכות ה-IT הפועלות בעירייה ?
"בהחלט כן. אנו בקומסיין פיתחנו מערכת ייעודית חדשה הנקראת ComsignMuni שהיא תוצר של בדיקה ומיפוי הצרכים של הרשויות המקומיות. לצורך כך עבדנו גם עם מספר חברות דפוס ובתיאום עם רשויות ממשל הזמין. מדובר במערכת ארגונית המתממשקת בצורה חלקה עם כל מערכות ה-IT של העירייה כגון מערכות הגבייה וה-CRM והיא בעלת ממשק קל ופשוט להפעלה אשר אינה מצריכה כמעט הכשרה מיוחדת מצד המשתמש. כמובן שלרשות העירייה עומד מערך התמיכה המקצועי של קומסיין המלווה את תהליך ההטמעה ומספק שירותי ייעוץ גם לאחר היישום".

האם מלבד נושא הארנונה, ניתן לנצל את החתימה האלקטרונית ליישומים נוספים במסגרת פעילות הרשות המוניציפאלית?
"ניתן להרחיב את יישומי החתימה האלקטרונית לאספקטים רבים הנוגעים לפעילות המנהלתית של כל רשות מקומית ובכך למעשה לבטל את הצורך בניירת ובחתימות ידניות על ניירת. גוף שמחזיק תעודה אלקטרונית מאושרת יכול להעביר חשבוניות ומסמכים המחייבים חיתום ושליחתם חתומים באינטרנט כגון חוזים, הסכמים משפטיים ואפילו חשבוניות מס באמצעות הדואר האלקטרוני. כמו כן, העבודה מול ספקי העירייה השונים יכולה להתבצע בצורה דיגיטלית ולהקל על כל התהליך, למשל, הגשת מועמדות למכרזי העירייה מבלי להגיע פיזית למשרדים להגשת המסמכים".

אילו עוד יתרונות גלומים ביישום חתימה אלקטרונית מאושרת ברשות מוניציפאלית?
"הקלה משמעותית לאזרח. אין לו צורך לבצע כל התקנה שהיא במחשבו האישי על מנת לקבל את החשבונית וכמו כן הוא בטוח שהחשבון הגיע מהעירייה, עקב כך שהחשבון מאושר על ידי גורם שמוסמך על ידי המדינה כגרום מאשר. החתימה האלקטרונית היא גם בשורה חשובה גם בנושא השמירה על איכות הסביבה ועידוד עולם ללא שימוש בנייר. כידוע, רשויות מוניציפאליות משקיעות ובצדק, משאבים רבים כדי להפוך את העיר לידידותית יותר לסביבה ויישום החתימה האלקטרונית על-ידן יכול להיות הביטוי המוחשי ביותר להפיכת העיר לירוקה יותר בזכות הורדת השימוש בנייר ומניעת כריתת עצים".

אירועים קרובים