תוכן שיווקי

מנהלת BAO בחטיבת השירותים העסקיים של יבמ בישראל: "ארגונים מכל גודל יכולים להפיק תועלת ממחשוב אנליטי עסקי"

17/11/2010 13:26

יבמ מאמינה כי גם ארגונים קטנים יכולים להפיק תועלת מיישום פתרונות מחשוב אנליטי עסקי ואופטימיזציה (BAO) – ונערכת להציע פתרונות כאלה גם בישראל, ללקוחות מגדלים שונים ובמגוון רחב של תחומי משק ותעשייה. מיכל פרידל-גרוס, מנהלת תחום BAO בחטיבת השירותים העסקיים של יבמ בישראל, קובעת, כי "אין לקוח קטן מדי: גם ארגונים קטנים מחזיקים  לדוגמה מלאי בשווי גבוה, ופתרונות נכונים יכולים לחסוך להם חלק משמעותי משווי המלאי הזה. כבר בארגון המחזיק מלאי בשווי של כ-30 מיליון דולר ניתן להציג חיסכון משמעותי מיישום פתרונות מיחשוב אנליטי והחסכון כמובן הולך וגדל ככל שהיישום מתרחב והעסק גדול יותר".

פרידל-גרוס, שתהיה בין הדוברים בכנס קוגנוס של יבמ שיערך  ביום שני, 22.11, מסבירה כי תחום ה-BAO ביבמ מתמקד בפתרונות מוכווני צרכים עסקיים, כמו גם בעיות ספציפיות המועלות על ידי לקוח – בין אם מדובר בפתרון בעיה אחת המשותפת למגזרים שונים ובין אם בפתרון מוכוון סקטור. מה שמאפשרת ליבמ  לייצר ערך מהיר ללקוחות תוך שילוב בין המחשוב האנליטי העסקי ובין האופטימיזציה, הם בראש ובראשונה הנכסים הייחודיים שלה. לדבריה מצד אחד, כוללים הנכסים האלה שורת רכישות של חברות המתמקדות בתחום הזה, כאשר רק ברבעון האחרון רכשה יבמ שלוש חברות הפועלות בתחום – שכל אחת מהן מביאה פתרון לבעייה עסקית ספציפית או תשתיות המשפרות ביצועים עסקיים. מצד שני מביאה יבמ נכס ייחודי, בדמות הניסיון המצטבר והמומחיות הנאגרת בחטיבת השירותים שלה, על בסיס יישומים בפועל של פתרונות BAO.

על מנת למנף את היכולות הייחודיות האלה, מתנהלת פעילות יבמ בארץ בתחום ה-BAO  תוך שיתוף פעולה הדוק עם מומחי החברה בחו"ל, המעמידים לרשות עמיתיהם בישראל נכסי ידע מפרוייקטים קיימים ומומחיות המצטברת בידיהם. "בשוק הישראלי יש עוד מקום למימוש הפוטנציאל המלא של BAO. ארגונים כאן עשו לא מעט בתחומים המסורתיים, חלקם אף מיישם פתרונות אנליטיים מרשימים – אולם בתחומי האופטימיזציה והחיזוי יש לא מעט מה לעשות. אינם. זאת ההזדמנות וזה הגורם המבדל את יבמ – ונותן לה יתרון על פני כל שחקן אחר", אומרת פרידל-גרוס.

סקר בינלאומי

סקר בינלאומי אותו ערכה יבמ בקרב מנהלי כספים בארגונים במגוון רחב של תחומי תעשייה, מעלה כי רוב הארגונים האלה אינם מסוגלים להציג ולהציע תובנות עסקיות ברמה אליה הם שואפים. על פי נתוני הסקר, אותם תציג פרידל גרוס בכנס, כמעט ב-50% מהארגונים אין פלטפורמה משולבת לתכנון, 40% עדיין מציגים נתונים ומדדים פיננסיים בתהליך ידני, ויותר מ- 50% מגדירים כלי מדידה לביצועים בתהליכים ידניים. מחלקות הכספים ממשיכות להשקיע כ-50% מזמנן בפעילויות המוגבלות לעיבוד תנועות בלבד. ב-35% מהארגונים אין פלטפורמה אחידה לדיווח, וב-25% חסרות הגדרות הנתונים האחידות הבסיסיות והגדרות התהליכים הנדרשים לשיפור הפעילויות. על רקע מכלול הנתונים האלה, אין פלא כי 55% ממנהלי הכספים בארגונים אינם מרוצים מיכולותיהם בתחום תכנון הפעילות, החיזוי והניתוח האנליטי.

על מנת להתמודד עם מכלול האתגרים האלה, מציעה יבמ מגוון כלים הנשענים על יכולות טכנולוגיות המפותחות בחטיבת המחקר שלה, סדרת רכישות אסטרטגיות של חברות הפועלות בתחום ובמרכזן כמובן זו של קוגנוס – ונכסי הידע המצטבר ביבמ, הנשענים על ניסיון בשטח ומתורגמים לחבילות פתרון לבעיות אופייניות או לתחומי תעשייה מוגדרים. במסגרת המגמה הגוברת ביבמ להציג לשוק  פתרונות מוכווני תחומי עסקים, תציג פרידל גרוס בכנס לוח מחוונים של קוגנוס למנהלי כספים CFO Dashboard.

בניית הכלי התבססה על התובנות העולות מסקר מנהלי הכספים בארגונים ומסקרים קודמים של אותה קבוצת משתמשים, המאפשרים לנתח ולהבין את תחומי העניין של מנהלי הכספים וצורכי הפתרונות שלו. יבמ זיהתה מאפיינים משותפים הייחודיים לארגונים בעלי ביצועים טובים יותר בתחומי פעילותם בהשוואה לממוצע התחום – ומקדמת כלים התומכים במאפיינים האלה. הפלטפרומה המוצעת על ידי יבמ מאפשרת למנהל מדידה, בקרה וניהול סיכונים באמצעות ישום מהיר ובעל ערך עסקי גבוה.

קבוצת השירותים של יבמ ממנפת טכנולוגיות מתוצרת החברה ופלטפורמות משלימות מתוצרת יצרנים אחרים, על מנת להציע חבילה כוללת של מחשוב אנליטי עסקי ואופטימיזציה של הפעילות. "יש לנו הכוח לייצר ערך מוסף בזכות החיבור לקבוצת השירותים והמוצרים, למעבדת המחקר שלנו בחיפה וכמובן לאלפי מומחי BAO בקבוצת השירותים הגלובלית. קל לנו להביא את המומחים לכל שאלה ולכל תחום, הזמינים לשירותנו", מדגישה פרידל-גרוס, ומקפידה לפנות אל המגוון הרחב ביותר של מגזרי משק ותחומי תעשייה. "אנחנו פונים לכל המגזרים ומציעים סל רחב של מוצרים ושירותים. בין אם מדובר בפיננסים, בטלקום, בפרמה, בתעשיות הייצור, בתחבורה, וכן הלאה.

אירועים קרובים