תוכן שיווקי

"הנושא החם שעולה לאחרונה רבות בפגישות העבודה עם הלקוחות: מעבר לתצורת העבודה ב-VDI"

כך אומר ישי חובב, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת כלנית

17/11/2010 14:12

אז מה זה בכלל VDI?
"ה-VDI (ר"ת Virtual Desktop Infrastructure) מאפשר לספק למשתמשים סביבת עבודה וירטואלית אשר מגיעה לכל מקום בו המשתמש נמצא – אם זה המטה של החברה או הסניפים השונים שלה בישראל ובעולם. סביבת העבודה של ה-VDI מנוהלת ממקום אחד מרכזי ללא קשר למיקום המשתמש, כך שניהול סביבת העבודה של המשתמש הופך להיות הרבה יותר פשוט ונוח ובסופו של דבר, חוסך כסף רב לארגון".

ישי מציין, ש-"בעולם ה-VDI, המשתמשים עובדים לרוב מול תצורה אחידה ברמת הארגון שכוללת את ההגדרות האישיות הרלוונטיות לכל משתמש. סביבה כזאת רצה ב-Data center הארגוני, מה שאומר שאין צורך לדאוג מה קורה עם הנתונים הנשמרים על התחנה. אותה תצורה ארגונית מנוהלת בצורה פשוטה ויעילה ממקום אחד מרכזי".

מהם היתרונות המרכזיים שה-VDI מספק לארגון?
"ישנם מספר יתרונות משמעותיים ומרכזיים:

1.    ניהול נוח וממקום אחד מרכזי: כאשר ה"מכונות הוירטואליות" רצות ב-Data Center – הניהול שלהן הופך להיות מאוד פשוט וקל.
2.    ריכוזיות מידע ומניעת זליגת מידע – כל המידע נמצא ב – Data Center ומנוהל ממקום אחד.
3.    צמצום/ביטול השבתת משתמשים – במצב בו ישנה תקלה בחומרה של המשתמש, כל מה שעליו לעשות זה לעבור למחשב אחר ולקבל בדיוק את אותה סביבת עבודה אליה הוא רגיל.
4.    מגוון אפשרויות גישה: הגישה יכולה להתבצע מ Linux, Unix, Mac ועוד".

מדוע לדעתך נושא ה-VDI הפך לנושא החם בתקופה האחרונה?
"העובדים בארגונים נמצאים בתנועה מתמדת. מהמשרדים הראשיים ללקוחות, מהלקוחות לחו"ל וכן הלאה. על הארגון לספק לאותם עובדים סביבת עבודה אחידה עם ההגדרות האישיות שלהם בכדי שתהייה זמינה מכל מקום ובכל רגע. גם אם העובד מתחבר ממחשב ארעי בבית קפה, הוא מקבל את אותן היכולות של מחשב המחובר ישירות לרשת הארגונית וכמובן גישה לכל המשאבים הדרושים לו ברשת זו".

מה גורם בסופו של דבר למנמ"ר לקבל החלטה על מעבר ל-VDI?
"כידוע, הנושאים המרכזיים שמטרידים רבות את המנמ"ר הם: השדרוג של מערכות ההפעלה אחת לתקופה, עלויות תחזוקת החומרה וזמינות מסביב לשעון. לדוגמא, נושא השדרוג: כאשר עוברים לתצורת ה – VDI, כל מה שיש לעשות על מנת לשדרג את מערכת ההפעלה זה להפנות את המשתמש למכונה הוירטואלית בעלת מערכת ההפעלה החדשה ותוך זמן קצר המשתמש נהנה ממערכת ההפעלה החדשה! פשוט,קל ומהיר!

כמובן שה-VDI הולך "יד ביד" עם ה-Green IT ואין ספק שמנמ"ר שבוחר בתצורת ה-VDI, מספק לארגון כמה הישגים חשובים: חיסכון בחשמל, חיסכון בדלק וחיסכון בזמן".

כיצד חברת כלנית משתלבת בתחום ה-VDI?
"לכלנית ניסיון רב בתחום הטמעת מערכות הפעלה. המטרה של כלנית היא להתאים ללקוח את הפתרון המיטבי שיגרום ליחידת ה-IT לעבוד בצורה היעילה ביותר. רוב ההתעניינות בנושא מגיעה מלקוחות גדולים עם מאות תחנות קצר שחלקם ארגונים גלובליים.
להערכתי במהלך 2011 נראה ארגונים גדולים נוספים אשר עושים צעדים משמעותיים בכוון ועוברים לתצורת ה-"VDI.

אירועים קרובים