תוכן שיווקי

גיאורג סימון, Software AG: שינויים עסקיים ובמערכות המידע תלויים זה בזה וצריכים להיות מנוהלים במשותף

ראיון עם גיאורג סימון, סגן נשיא בכיר למוצרי פתרונות BPM ב-Software AG, שיהיה המרצה האורח המרכזי בוועידת BPM השנתית של אנשים ומחשבים, שתתקיים ביום ג', 23.11.2010 במלון דניאל בהרצליה

21/11/2010 15:52

מהם האתגרים הניצבים כיום בפני מנהלי מערכות מידע ארגוניות?
מתן פתרונות מהירים וגמישים להזדמנויות עיסקיות, הפחתת TCO (ר"ת Total Cost of Ownership) למינימום האפשרי, שיפור מתמיד, Data Governance, פשטות ויעילות בתהליכים ובתפעול, קלות שדרוג והגירת מערכות.

כיצד כלי BPM ובקרה יכולים לסייע למנהלי מערכות מידע ולארגונים?
כלי BPM תומכים בתהליכי שינוי רציפים בארגונים :שינויים עסקיים, שינויים במערכות המידע, שיפור בתהליכים וכד'. כלי BPM מאפשר לארגונים להשיג את השינוי המבוקש באופן איכותי ומהיר יותר (ע"י הפחתת הסיכונים, עלויות מופחתות, איכות טובה יותר וכד'). שינויים עסקיים ובמערכות המידע תלויים זה בזה וצריכים להיות מנוהלים במשותף ובתיאום על מנת להצליח. מערכות המידע צריכות להפוך לגמישות על מנת לאפשר ביצוע שינויים. על ארגונים להפנים את הערך והחשיבות של תהליכי קצה-לקצה אמיתיים בארגון על מנת להשיג תוצאות אלה.

מהם סוגי קבוצות התהליכים בארגונים וכיצד כלי מערכות מידע יכולים לסייע בניהולם?
תהליך הוא תמיד תהליך. זוהי אמרה ותיקה אך אמיתית. תהליך קצה-לקצה הינו בעל מספר אספקטים – האספקט האנושי, המערכתי, אספקט האינטגרציה, המסמכים, האירועים וכד'. כדי לנהל אותו יש לבחון אותו במבט הוליסטי וכל אפליקציית BPM צריכה להיות גמישה דיה ולהתאים לאספקט המרכזי הרלוונטי לתהליך מתוך הנ"ל. תהליך עשוי להשתנות וחלקים ממנו עשויים להפוך לדוגמא ממוקדים יותר באספקט המערכתי לעומת האספקט האנושי ולכן לא צריכה להיות סיבה להתחיל את תיעוד התהליך מהתחלה כתוצאה משינויים אלה. ה-BPM צריך להיות אדפטיבי לסוגים שונים של תהליכים ולנהל אותם ביעילות. בנוסף, ניהול תהליכים הינו תהליך בעצמו : משלב הדרישות, דרך שלב שינוי התהליך, תפעולו, ותמיכה בתהליך שינוי רציף ולכן גם הוא צריך להיות מנוהל ככל תהליך אחר – לתהליך ניהול התהליכים, קשורים בעלי תפקיד, תחומי אחריות, מדדים (kpi's) וכד'. תהליך ניהול התהליכים מכונה גם governance.

האם ה-CIO הינו כיום או יהפוך בעתיד ל-CPO (ר"ת Chief Processes Officer)? אם כן, באלו סוגי ארגונים?
מניסיוני, ראיתי ארגונים אשר מפקידים את ניהול התהליכים בידי המנכ"ל, כפי שאכן מיושם אצלנו ב-Software AG ולעומת זאת, ארגונים אחרים אשר בהם מופקד ניהול התהליכים בידי הCIO. לדעתי סוגיה זו אינה הקריטית להצלחה כל עוד התפקידים, התהליכים והמדדים העיקריים (KPI'S) ברורים ומנוהלים בהתאם.

האם תוכל לחלוק עימנו מספר דוגמאות לארגונים שישמו BPM ואת החיסכון שהשיגו כתוצאה מכך?
Hitachi Construction Machinery Europe – הפחתת עלויות עמידה בתקנות רגולציה בכ-90%.
Piraeus Bank – חיסכון של 30-80% בזמני עיבוד.
RWE Kundenservice – שיפור יעילות עובדים בכ-30%, הפחתת עלויות פרויקטי IT בכ-20%.
ועוד רבים אחרים.

תאר בבקשה את שיתוף הפעולה בין SoftwareAG לחברת סקר.
"סקר" הינה שותף מוצלח של IDS Scheer ב-8 שנים האחרונות והצלחה זו ממשיכה גם אל מול החברה הממוזגת החדשה של – Software AG ו-IDS Scheer.

תאר בבקשה בקצרה את המוצרים/גרסאות החדשות של ARIS.
הגרסה הבאה של ARIS ושל webMethods מתוכננת לצאת במרץ-אפריל 2011. גרסה זו תכיל מן הצד האחד מספר אינטגרציות בין ARIS webMethods ו-CentraSite Model-to-Execute, Process Intelligence, Service Portfolio Management וכן יכולות חדשות כגון – Event Management, Rules Management, Master data, Collaboration Tools, וכו'.

BPM ו SOA – והקשרים ביניהם

על מנת לממש BPM בצורה נכונה, תשתית היסוד של מערכות המידע חייבת להיות בתפיסת service oriented. אנו עדים לכך שמושג ה-SOA הולך ונעלם ומתרכז רק בהקשר ל-BPM אך התפיסה היא עדיין מונחית שירותים במלואה.

מהי המתודולוגיה המומלצת ליצירת שפה ארגונית אחידה ומשותפת בכל יחידות הארגון השונות?
אנו ב-Software AG/IDS Scheer יישמנו זאת באלפי ארגונים במהלך 20 השנים האחרונות ושימרנו את המומחיות והידע האלה ב-ARIS Value Engineering שלנו. ה-ARIS Value Engineering המוכח שלנו עבור BPM Governance מיועד לסייע לארגונים להפוך בהצלחה לארגונים מוטי תהליכים ולהימנע משגיאות שבוצעו על ידי ארגונים אחרים בנושא. אנו מתייחסים גם לבעלי התפקיד ול-setup הארגוני הנדרש ליישום תהליכים ו-governance מוצלחים.

אירועים קרובים