תוכן שיווקי

קוגנוס 10 – התמונה הגדולה של BI

22/11/2010 13:30

מאת דוד קפלן, מנכ"ל משותף, ליבי טכנולוגיות תוכנה

קוגנוס 10 (Cognos 10) מבית יבמ, היוצאת לשוק תחת הסיסמה "מבינה עסקית לאנליזה עסקית" (Business Analytics), היא מהדורת מג'ורית ראשונה מאז שקוגנוס 8 שוחררה בשנת 2005. קוגנוס 10 מציגה ממשק משתמש (UI) אינטגרטיבי יותר לצד היצע רחב בתחומי ניתוח אנליטי, גרפיקה חיזוי ושיפורים טכנולוגיים נוספים. הרכישות האחרונות של יבמ – החברות SPSS, TM1 (Applix), Clarity ו-OnePage, הן עתה חלק מהמערכת.

באשר לשאלה למה השם קוגנוס 10 ולא קוגנוס 9 אחרי קוגנוס 8? נראה כי מאחר שזו מהדורה חשובה ומשמעותית, היא ראויה להיות 10 ולא 9. שנית, ל-TM1 כבר הייתה מהדורה 9 בשוק.

היקף רחב יותר של BI

קוגנוס 10 היא צעד אמיץ להרחבת טווח המוצר, שמעבר ל-BI כולל קבלת החלטות קבוצתית, סטטיסטיקה משולבת ו-BI נייד. המטרה היא להתמקד במתן תפקיד רחב יותר עבור BI בתוך תהליך קבלת החלטות, עם היכולת לשמור את ההחלטות ולעקוב אחריהן, ואז למדוד תוצאות מולן.

קוגנוס 10 גם מתרחקת מיכולות מוגדרות לפי תפקידים וכל הנושא של ריבוי ממשקים (Studios) אשר בלבלו חלק ממשתמשי ה-BI בעבר. 'תובנה עסקית' (Business Insight), כפי שהיא נקראת, מאפשרת למשתמשים לחבר ולארגן BI עם יכולות אנליטיות ויכולות תכנון בתוך ממשק אחוד. משתמשים יכולים לגשת ליכולות משופרות בלי צורך ללמוד Studios או ממשקים. כניסה חלקה זאת לתוך יכולות מורחבת הנה קלה ביותר בשימוש מעשי.

חידושים בקוגנוס 10

•    ניהול מחזור חיים – היכולת לטפל בשדרוגים מגרסה אחת לאחרת. בנוסף, עכשיו אפשר להריץ דוחות ושאילתות בקוגנוס 8 ובקוגנוס 10 בעת ובעונה אחת, להשוות את תוצאות העיבוד ולקבל רשימת אי-התאמות לטיפול. זה אמור להפחית את הבדיקות הנדרשות בשדרוגי גרסה.

•    שאילתה דינמית – תכונה חדשה הנובעת משיפורי הביצועים. בעזרת תכונה זאת מתקצרות פעולות דוחות, שאילתות ובניית קוביות. דבר זה נעשה בטכניקות Caching וניתוב שאילתות. תוצאות הראו שיפורי ביצועים של עד 30-40 אחוז.

•    אינטגרציה סטטיסטית – תוצאה מרשימה של שילוב SPSS לתוך המטריה האנליטית של קוגנוס 10. SPSS הוסיפה יכולת Modeler המקלה על מי שאינם סטטיסטיקאים ליהנות מ-Predictive modeling בהקשר עסקי הרבה יותר רחב, והגדלת הפוטנציאל לביצועים עסקיים משופרים.

•    דוחות אקטיביים – מאפשרים למשתמשים לקבל דוחות אינטראקטיביים באימייל. יכולת זאת מרחיבה את הטווח של BI לעובדים ניידים (mobile workers) ולכאלה שאינם מחוברים לרשת הארגונית, היכולים לעבוד על דוחות אקטיביים אלה ולבצע תסריטי What-if כנדרש. עובדים ניידים הם פלח השוק הגדל במהירות הרבה ביותר ב-BI, וקבלת היכולת לעבוד מכל מקום מאפשרת לשוק להמשיך לגדול.

•    שיפורי פלטפורמה – נועדו להקל על חייהם של אלה הצריכים לתמוך בפלטפורמה. השיפורים כוללים חילול שאילתות מטויב (Optimized), ניהול מחזור חיים ושיפורי ביצועים. ככל שסביבות BI הולכות וגדלות, הביצועים הופכים יותר ויותר לנושא אליו יש לשים לב. שיפורים אלה עוזרים לצמצם למינימום צווארי בקבוק פוטנציאליים כאשר עוד משתמשים מתווספים לסביבת העבודה.

•    רשתות חברתיות – בעזרת יכולת ה-social networking שבנויה בתוך קוגנוס 10 ניתן לשתף מידע חשוב בקבוצות או קהילות, וליצור את הבסיס עבור קבלת החלטות המחברת אנשים לאירוע.

•    שילוב עם SAP/BW – שבעבר היה המתקדם ביותר בשוק, קיבל קפיצה נוספת קדימה עם שיפור ביצועים ויכולות, בטכנולוגיה חדשה מוגנת פטנט.

לסיכום, קוגנוס 10 מביאה:

•    תפקיד רחב יותר של BI – בינה עסקית הופכת עתה לאנליזה עסקית – Business Analytics.
•    ממשק משתמש אחוד עם יכולות אנליטיות משולבות ומוגברות.
•    ביצועים משופרים ושיפורי פלטפורמה.
•    רישות חברתי המאפשר קבלת החלטות שיתופיות.

* ליבי טכנולוגיות תוכנה היא חברת פרויקטי BI ומפיצת קוגנוס בישראל כבר יותר מ-14 שנה

אירועים קרובים