תוכן שיווקי

קידום ברשת: לראשונה בישראל – טוויטר נבחרה כפלטפורמה להגרלת iPad שיווקית

אקזקיוטק קידום ושיווק השיקה הגרלת iPad חדשנית באמצעות טוויטר ● הפלטפורמה נבחרה לאור בדיקה השוואתית של פייסבוק מול טוויטר ● "ההגרלה בטוויטר הינה ניסיון מתוחכם ומרתק שסוחף את הגולשים", אומרת עירית לוטן - שיזמה את המיזם

23/11/2010 14:18

אפליקציות ורעיונות חדשים עולים מידי יום לאתרי הרשת החברתית באינטרנט והופכים להיות שימושיים ואטרקטיביים עבור הגולשים השונים. "היה זה אך טבעי שכפי שקרה על ידי בתי עסק בחו"ל, גם בישראל מתקיימת לראשונה הגרלה של iPad ברשת החברתית: טוויטר”, אומרת עירית לוטן, מנכ”ל אקזקיוטק קידום ושיווק. לוטן לקחה על עצמה את היזמה ליצור תחרות ראשונה בסוגה בישראל, בשיתוף עם חנות הטאבלטים הראשונה בישראל – iTiger”. המטרה המרכזית של ההגרלה היא חשיפה לשני הצדדים, על ידי יצירת מספר רב של עוקבים ברשת החברתית, טוויטר. ההגרלה זכתה ועודנה זוכה להצלחה מרובה ומתקיימת ברגעים אלו ממש ועד סוף החודש.

תופעת הרשתות החברתיות באינטרנט הולכת ומתעצמת. כמות המשתמשים ברשתות אלו גדלה בקצב מהיר מאוד. נהוג לחשוב, כי פייסבוק היא הרשת החברתית המרכזית שדרכה ניתן להיות בקשר עם כל מי שאתם חפצים וכן להשתמש בה לצורכי שיווק ופרסום. אך לרשת זו יש מתחרה חזק מאד שצובר תאוצה ונדמה כי הוא פלטפורמה חזקה וטובה הרבה יותר לשיווק יעיל של עסקים מוצרים ושירותים לעסקים: טוויטר.

מי היה מאמין שהגרלת ה-iPad בטוויטר תכה גלים ותצבור לעצמה כל כך הרבה עוקבים כפי שקרה בפועל? ואכן, מרגע שהסתבר כי הסיכויים לשיווק

וחשיפה גבוהה יותר של בתי עסק שם, הוחלט כי הגרלת ה-iPad מחנות הטאבלטים הראשונה בישראל – iTiger, תתנהל ברשת חברתית זו.

טוויטר הוקם בשנת 2006 ומאפשר לשלוח ולקבל הודעות טקסט של גולשים המוגבלים באורך של 140 תווים. העיקרון המרכזי שלו הוא כתיבת המסר, בו יוכלו לצפות כל העוקבים אחריך. בנוסף, פוליטיקאים וסלבריטאים רבים רשומים בו ואף כותבים לעוקבים שלהם. בין האישים הבולטים בחו"ל ניתן למצוא את: נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מגישת הטלויזיה המפורסמת, אופרה וינפרי ועוד רבים וטובים. ואילו אצלנו? ביבי נתניהו, ציפי לבני, ג'ודי ניר מוזס שלום, גיא זוהר, גיא פינס, ריטה, אייל גולן, דנה ספקטור ודורון צברי הם רק חלק מרשימה ארוכה של משתמשי טוויטר בישראל.

במשך הזמן, ארגונים ומעסיקים שונים החלו להבין את הפוטנציאל השיווקי האדיר שטמון ברשת חברתית זו. אט אט החלה תנופה של שיווק מתוחכם ומעניין וניסיון להבין כיצד להשתמש בו בצורה מושכלת בטוויטר. עירית לוטן, מומחית לקידום ברשתות חברתיות, מצאה כי אף על פי הדעה הרווחת שהפייסבוק הוא פלטפורמה מצוינת לפרסום ושיווק ברשת, הטוויטר עולה עליו בכמה וכמה רמות.

הפייסבוק הפך עם הזמן לאתר שבו הגידול האדיר של הגולשים בו, גרר אחריו התנהגות לא נאותה ושימוש לרעה מצד משתמשים בעלי כוונות עסקיות. הדבר גרם ללא מעט בעיות אשר מטרידות את בעלי העסקים השונים. בנוסף, חשבונות רבים של גולשים נפרצים ונסגרים ומסיבה זו גולשים מפחדים להיכנס אל דפי פרסום לא מוכרים של עסקים שונים. החלה תופעה שבה בעלי דפי עסק בפייסבוק מנסים למשוך אליהם גולשים בתחבולות שונות ובכך גורמים להתרחקות הציבור מכלל דפי העסק. שלא לדבר על כך שפייסבוק גם מקשה על קיומן של הגרלות. החלה גם התערבות של משרדי פרסום המעורבים בתגבור מעריצי דף העסק. מכל הסיבות הנ"ל, ציבור גדול של משתמשים החליט להדיר רגליו מהפייסבוק.

טוויטר הוא אתר רשת חברתית בטוח ומסודר יותר. בשל העובדה כי המטרה המרכזית בו היא כתיבת מסרים, נמנע הרבה תוכן מיותר ולא רלוונטי. טוויטר הוא כלי שיווקי נפוץ בחו"ל ונעשה בו שימוש גם שם וגם בארץ בין השאר, לשירות לקוחות ועזרה הדדית בין משתמשים. להגרלת הiPad מטרה שיווקית כפולה: להפיץ ולהביא לידיעת הגולשים ללא הפסק את קיומה של חנות הטאבלטים הראשונה בישראל – iTiger, וכן את חברת אקזקיוטק קידום ושיווק המתמחה בחקר האינטרנט.

מטרת ההגרלה היא שיווקית, ולכן היא מיועדת רק לבעלי עסקים ומיזמים ולקהל יעד ממוקד שיש לו הצדקה עסקית לקנות iPad, או לקדם את עצמו ברשת. היא מלווה בסרטונים בדף מיוחד שנפתח במסגרת ההגרלה שעורכת אקזקיוטק קידום ושיווק. סרטונים מסייעים בפתיחת חשבון טוויטר וכן בכל השימושים הפופולאריים והחשובים שלו (מעקב אחרי כותבים, החזרת מסרים מאחד לשני ועוד). לצורך הקלה על הגולשים, הוכן מבעוד מועד ציוץ אוטומטי שיקל על ההצטרפות להגרלה. הדבר יצר אפקט פסיכולוגי חיובי וגרר אחריו התלהבות רבה מצד גולשים שהתמידו בציוצים.

ההגרלה עודנה באוויר ותתקיים עד סוף החודש הנוכחי. מבין כל האנשים שצייצו את המשפט: “@IritLotan #iTiger גם אני משתתף בהגרלת הiPad של עירית לוטן, המומחית לקידום ברשת, בחסות חנות הטאבלטים אייטייגר", ייבחר באמצעות כלי אוטומטי אמין אחד המצייצים שיזכה בפרס הנכסף. עוד לא צייצתם? מהרו והירשמו להגרלה!

לחנות הטאבלטים הראשונה בישראל – iTiger, הקש כאן

לאתר יעוץ קידום אתרים ולהשתתפות בהגרלה, הקש כאן

אירועים קרובים