תוכן שיווקי

לקראת כנס Tech Ed של מיקרוסופט ישראל, 28-30.11.2010, אילת: ראיון עם איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי

23/11/2010 15:56

מהן המגמות המרכזיות שאתה רואה בשוק ה-IT בשנים הקרובות?
במבט על שוק ה-IT ניתן אני רואה 2 מגמות עיקריות המתעצמות יותר מהאחרות בשנתיים האחרונות: Cloud Computing – מחשוב ענן בכל הרבדים, תשתיות, פלטפורמות ואפליקציות, ו-Collaboration – שיתוף עבודה, תקשורת אחודה ווידאו.

מהפיכת מחשוב הענן הינה המגמה הבולטת והמשמעותית אשר תלך ותתפוס תאוצה ותשנה את עולמות חיינו הפרטיים והעסקיים כאחד. למרות שלכולם ברור כי מפץ הענן הנו רק שאלה של זמן, רבות הדילמות באופן ובקצב האימוץ של ארגונים את הטכנולוגיה. מסתמן כי הארגונים הגדולים והציבוריים יאמצו תחילה את פתרונות הענן הפרטי וההיברידי, ואילו הלקוחות הקטנים והבינוניים יעשו שימוש נרחב יותר תחילה בשירותי SaaS, ובהדרגה יעברו לשירותי IaaS ו-PaaS ציבוריים.

באשר למגמת ה-Collaboration, מדובר בהתכנסות של מספר שירותי תקשורת שרובם קיימים זמן רב, אולם כעת, לצד ובזכות מהפיכת מחשוב הענן, הם מתלכדים ומגיעים לבשלות כך שארגונים ומשתמשי קצה מאמצים אותם והופכים אותם לכלי עבודה יעיל עד כדי שינוי תהליכי העבודה באופן מהותי.

כיצד ארגונך מתאים עצמו למגמות אילו?
בזק בינלאומי כבר מיישמת פתרונות בתחומים אלו זמן רב, במקור אנו חברת שירותים ופתרונות מנוהלים, כך שמחשוב ענן כטכנולוגיה, מודל עסקי ו-delivery של פתרון מוכר לנו וסינרגטי לחוזקות הטבעיות שלנו. אנו משקיעים רבות בפעילות ה-cloud computing של החברה בכל אספקט של עשייה מתשתיות מחשוב ועד מעבר למודל של תוכנות כשירות והטמעתן בתהליכים העסקיים של הארגון ורואים את התפקיד שלנו כגורם מאיץ ומקדם של מהפיכת הענן בשוק הישראלי.

למעשה, לבניית החזון לפעילות ה-Cloud Computing וה-Collaboration חברנו למיקרוסופט ובנינו יחד חזון משותף לשירותים, אותם אנו מספקים כבר היום ללקוחות עם מבט לעתיד.

לדעתי המפתח להצלחה במגמות המובילות הוא לדעת לזהות את צרכי הלקוחות בזמן ולהיות שם עבורם עם הפתרון האופטימאלי שיהווה עבורם בבחינת win-win לארגון בזמן הנתון ולהמשך פעילותם העסקית – המסר שלנו הוא קודם צורך עסקי, אחר כך טכנולוגיה, לכך אנו קוראים IT as a Service.

כיצד ארגונך נערך לכניסה לתחום שירותי הענן ואילו ציפיות טכנולוגיות ועסקיות יש לכם וללקוחותיכם בתחום זה?
כאמור בבזק בינלאומי לא מדובר בהיערכות עתידית, אלא בהמשך הפעילות הקיימת – אנו רואים במחשוב הענן אבולוציה טבעית של השירותים שאנו מספקים כבר שנים ללקוחות. השנה, עשתה החברה קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לשירותי Public Cloud עם השקת פורטפוליו של שירותי SaaS, ושירותי IaaS ו-PaaS, שיהיו זמינים ללקוחות עד סוף השנה, כאשר חלקם מתבססים על פתרונות מיקרוסופט כגון Hyper-V, System Center, Microsoft Online Services ועוד. יתר על כן, לאחרונה החלטנו על המרת כל שירותי ה-IT והתקשורת המסורתיים למודל עסקי בתצורת שירות, וכבר היום יכולים הלקוחות לרכוש מבזק בינלאומי מרכזייה ושירותי תקשורת נוספים במודל שירות שלIT as a Service.

להתראות ב-Tech Ed.

לאתר הכנס.

אירועים קרובים