תוכן שיווקי

לקראת כנס Tech Ed של מיקרוסופט ישראל, 28-30.11.2010, אילת: ראיון עם ספי גלעזר, מנכ"ל מלם מערכות

24/11/2010 15:17

מה הן המגמות המרכזיות שאתה רואה בשוק ה-IT בשנים הקרובות?
אנחנו רואים שינויים גדולים באופן ובקצב שבו אנשים צורכים אינפורמציה ומנהלי את עסקיהם. טלפונים חכמים, מחשבי טבלט, ערוצי מחשב וטלוויזיה יהוו את האופן המרכזי בו נתקשר וננהל את עסקנו ולכן רוחב הסרט, נוחות האפליקציה אבל בעיקר נגישות למידע יהיו מאד מהותיים. כבר היום אנחנו מקבלים ושולחים מיילים במכשיר הטלפון, מקבלים דוחות ניהולים ונכנסים למערכות תפעוליות. המשמעות המיידית היא התאמת מערכות ה-LEGACY הארגוניות לערוצים החדשים, היכולות לשמור ולנהל כמויות גדולות של תכנים וכמובן נוחות השימוש על כל רבדיה. משמעות כל זה היא יכולת לתת פיתרונות מהירים ושכוללים BEST PRACTICES כגון Microsoft xRM, מערכות BI שפונות לערוצים הללו וכיוצא בזה. בנוסף רוחב הסרט הנדרש, כמויות המידע, מנגנוני הבטחת מידע והצורך בהשקעה בתשתיות וציוד יובילו אותנו למימוש הענן (הפרטי והציבורי) יותר מהר ממה שאנחנו מבינים. תחום חדש ומעניין הוא נושא הרשתות החברתיות שבו נפתחת הזדמנות עסקית חדשה ללקוחותינו. יכולת התגובה שלהם לשוק הזה המתפתח במהירות תבוא לידי ביטוי הן בתפיסת המימוש של המערכות בתוך הארגונים, והן בחבור הארגון לעולם החיצון.

כיצד ארגונך מתאים עצמו למגמות אילו?
מדובר על שוק צומח במהירות ולכן גם אנחנו נדרשים להתאים את עצמנו למגמות אלו. עיקר ההתאמה מגיעה מהשקעה בפיתוח, התאמות ויצירת פיתרונות שעונים לצרכי השוק הזה. למשל בתחום הרשתות חברתיות – פיתחנו על בסיס SharePoint מערכת שמשלבת מידע וערכים שיווקים הקיימים ברשתות חברתיות ושילובם במערכות הליבה של הארגונים, תוך שמירה על זכויות וצנעת הפרט. אם נסתכל בצורה יותר רחבה, אנחנו בעצם נדרשים להיות זריזים יותר מבעבר, להתאים את מתודולוגיית ניהול הפרויקטים שלנו לתרבות וסביבת העסקים הזו החל מפיתוח האפליקציות וכלה בנושא הענן כתשתית. בנושא זה השקענו הרבה בשנה האחרונה (ואנחנו ממשיכים להשקיע) בעיקר בבניית צוותים של מומחים וטכנולוגים שיתנו את המענה הנכון. רק בסביבת פיתוח של מיקרוסופט ו-Microsoft Dynamics יש לנו מעל 200 עובדים שזה מה שהם חיים ונושמים. גם באסטרטגיית הרכישות שלנו אנחנו מחפשים גופים שיוכלו להשתלב במלם מערכות ולהגדיל את ההיצע והאיכות של הפיתרונות הללו.

כיצד ארגונך נערך לכניסה לתחום שירותי הענן ואילו ציפיות טכנולוגיות ועסקיות יש לכם וללקוחותיכם בתחום זה?
בנושא זה אני חושב שמלם מערכות בפרט וקבוצת מלם תים בכלל היא מאד מיוחדת. יש לנו  היום את היכולות (ואנחנו כבר עושים את זה) לתת פיתרון לפלטפורמת הענן  תוך התבססות על ה-DATA CENTER הגדול שיש לנו בירושלים (הכולל מערכות פתוחות ומערכות MF של לקוחות שונים כולל ממשלה), דרך הניסיון המוכח הקיים בחברה בהקמה ואינטגרציה של מערכות מחשוב ואחסון, תקשורת ואבטחת מידע. בימים אלו אנחנו מוסיפים עוד שתי שכבות מהותיות, הראשונה היא הבנה ומימוש של סביבת הענן תוך כניסה לפרויקטים בטכנולוגיות Azure של מיקרוסופט. ידע ייחודי זה מאפשר לנו להתחיל לתת פיתרונות בתחום. שכבה נוספת שאנחנו עובדים עליה היא המודל העסקי שיידרש. בהקשר זה חשוב לציין כי רמת השרות (על כל גווניה) היא מהותית בפרויקטים הללו לבניית הביטחון של הלקוחות ופה חברות כמונו, שיכולים לתת פיתרון קצה לקצה, בנוסף לידע מוכח ונרחב במודל מיקור חוץ שקיים בחברה,הינו ערובה להורדת הסיכונים בפרויקט מסוג זה.

להתראות ב-Tech Ed.

אתר הכנס

אירועים קרובים