תוכן שיווקי

MDM מה?

חלק ב'

30/11/2010 13:52

מאת אודי שמעוני, מנכ"ל BTS – פתרונות עסקיים טכנולוגיים

שלב 6:  אינטגרציה Data Integration

המידע שנאסף מהמקורות השונים מגיע ל-MDM שם מתבצעת ההתאמה (MATCHING) והמיזוג (MERGING) של כל המידע הרלוונטי עבור כל יישות (למשל: לקוח). ההתאמה נעשת ע"י אלגוריתמים יעודיים. כך למשל ניתן לזהות רשומות לקוח גם ע"פ שם החיבה שלו. המיזוג נעשה על בסיס חוקים שקובעים איזה פריט מידע ישרוד (למשל, בחירת מספר טלפון המגיע משני מקורות מידע). בכך נוצרת רשומת "זהב" (Golden Record). רשומה זו היא בעצם רשומת הפרופיל האחת והיחידה, העדכנית ביותר, המלאה והאחידה שקיימת בארגון. בנוסף ל"רשומת הזהב" מכיל ה-MDM  גם טבלת שיוכים (REFERENCES) אשר מאפשרת ל"גשת" למקור המידע הרלוונטי ולאסוף נתונים נוספים על אותה יישות (למשל: אינטראקציות עם לקוח)

שלב 7: גישה והפצה Access & Distribution

המידע שנוצר ב-MDM מופץ לכל "צרכני" המידע לשימוש ע"פ הצורך (אפליקציות תפעוליות, מע' BI, KPI וכדומה).

שלב 8: תחזוקת המידע Maintenance & Stewardship

כמו כל מאגר/אפליקציה יש לתחזק גם את סביבת ה- MDM. שלב זה כולל:

–    בדיקה תקופתית של איכות ואבטחת הנתונים
–    מחיקת רשומות באופן מבוקר ע"פ הנהלים
–    בדיקה שאכן נוהלי בקרת הנתונים מיושמים
–    ביטול מיזוג אוטומטי שגוי וביצוע מיזוגים ידניים

הגורם האחראי על כך נקרא Data Steward. מתפקידו גם להיות בקשר עם הגורם הקשור למידע ע"פ הצורך

מה בעצם השגנו בתהליך :

–    אחידות הנתונים בכל המערכות
–    טיוב הנתונים במערכות התפעוליות
–    הגדרת נוהלים ותהליכים לניהול המידע בארגון בצורה נכונה ואחידה
–    מאגר(ים) של יישויות הליבה המכיל רשומה אחת, המלאה, העדכנית ביותר והאחידה של כל אובייקט (לקוח, מוצר וכו.)
–    הפיכת הפרופיל לזמין לכל הגורמים בזמן אמת
–    יכולת לשתף במידע ולנהל דיונים רב מקצועיים על כל יישות
–    יצירת תובנות המובילות להתקשרות אפקטיבית יותר, בעלויות נמוכות יותר
–    פרסונליזציה של שירותים ומוצרים ע"פ הפרופיל הקיים במערכת
–    יכולת קבלת תמונה של 360 מעלות על כל יישות

כיום קיימים בשוק מספר כלים הנותנים מענה לשלב כזה או אחר. האתגר העומד בפני הארגון הוא למצוא את הדרך לאחד ולשלב את כל הכלים אשר יתנו מענה כולל לצורך הקיים. עם רכישת SIPERIAN חברת אינפורמטיקה השלימה למעשה את סוויטת הכלים שלה לפלטפורמה מלאה ואינטגרטיבית המקלה על הארגון ביישום MDM והשגת היעדים העסקיים באופן יעיל ואפקטיבי.

אירועים קרובים