תוכן שיווקי

שגיא אליהו, סמנכ"ל כספים ומנהל הפעילות הבינלאומית בקבוצת אמן: "הייחוד של אינפורמטיקה הולך ומתחדד"

"הייחוד של אינפורמטיקה כיום רק הולך ומתחדד כאשר השחקניות הגדולות בשוק מיזגו את יכולות אינטגרציית הנתונים שרכשו לתוך המערכות שלהן ואינן תומכות טוב כמו אינפורמטיקה במערכות של יצרניות אחרות", אומר אליהו

01/12/2010 14:45

מה מייחד את אינפורמטיקה מפתרונות אחרים בתחום אינטגרציית ואיכות הנתונים?
אליהו: "לאחר גל הרכישות העולמי ששטף את ענף ה-IT והתוכנה, נשארה אינפורמטיקה הספק העצמאי הגדול והמוביל לאינטגרציה של נתונים. כל הרכישות הגדולות בתחום הנתונים, עליהן דובר בהרחבה, כגון – SAP שרכשה את Business Objects, יבמ שרכשה את Cognos ו-DataStage ואורקל שרכשה את סאנופסיס, עשו רק טוב לאינפורמטיקה, כיוון שהיא נותרה החברה הגדולה העצמאית היחידה המסוגלת לעבוד עם כל המערכות ובסיסי הנתונים של כל היצרניות.

הייחוד של אינפורמטיקה כיום רק הולך ומתחדד כאשר השחקניות הגדולות בשוק מיזגו את יכולות אינטגרציית הנתונים שרכשו לתוך המערכות שלהן ואינן תומכות טוב כמו אינפורמטיקה במערכות של יצרניות אחרות. אינפורמטיקה, בניגוד לאחרות, אינה מייצרת בסיסי נתונים ויישומים ועל כן מתרכזת ביצירת ערך מוסף ללקוחותיה על ידי מתן אפשרות להתחברות לפלטפורמות קיימות אצלם".

מהו הכיוון העסקי המאפיין את אינפורמטיקה בשנים האחרונות?
אליהו: "השנתיים האחרונות אופיינו בצמיחה המשמעותית ביותר עבור אינפורמטיקה, הן מבחינת מכירות והן מבחינת שווי מניה. שווי השוק של החברה עומד על כ-4 מיליארד דולר. החברה ביצעה רכישות של חברות רבות בשנים האחרונות. דוגמאות אחרונות: חברת סיפריון, מובילה בתחום ה-MDM וחברת Agent Logic אשר מובילה תחום מנוע חוקים מורכבים (Complex Event Processing) תוך מתן יכולת מרבית ללקוח העסקי ליישם חוקים ללא תלות במתכנתים".

מה אתה יכול לספר על החידושים הטכנולוגיים האחרונים של אינפורמטיקה?
אליהו: "החברה הרחיבה לאחרונה את תחום ה-ETL (חילוץ, המרה וטעינה של קבצים) ויצרה קטגוריה חדשה של אינטגרציית נתונים הכוללת לא רק ETL כי אם ביצוע טרנזקציות מורכבות כתלות במספר גורמים והתממשקות עם יכולות B2B הכוללות עבודה עם נתונים ממקורות לא סטנדרטיים (נתונים לא מובנים, לפני שעברו פירסור). היכולות החדשות כוללות חיבור של כל הנתונים בזמן אמת ומהירות של נאנו-שניות.

חשוב לציין שכל היכולות הללו הושגו הודות לרכישות חכמות, שימוש בפלטפורמה אחת – מנוע ה-PowerCenter בתוספת רכיבים מודולאריים, מערכת ניהול חכמה, יכולות אבטחה מתקדמות וניהול תהליכים אוטומטיים (BPEL)".

כיצד מוכרים אינפורמטיקה בארץ? מהם האתגרים העומדים בפניכם?
אליהו: "לקוח גדול פנה אלינו באחרונה ושאל אותנו 'אם ארכוש אינפורמטיקה וארצה בשלב מסוים "להתגרש", איך אוכל לעשות זאת'? ללקוח היתה חשובה נקודה זו כיוון שהוא עושה שימוש במגוון רחב של פלטפורמות ואפליקציות. הרגענו אותו כאשר הסברנו לו על אפשרויות ההתמשקות האינסופיות כמעט של אינפורמטיקה ואמרנו לו שעם ספק פתרונות אינטגרציית נתונים אחר הוא בכלל לא יוכל אפילו להתחתן…(לא כולם באמת יודעים לתמוך במגוון כל כך רחב של יישומים).

יש לנו עניין להרחיב את מטריית השירותים של אינפורמטיקה ללקוחות קיימים בארץ למעבר מ-ETL לאיכות וטיוב נתונים. הארגונים כיום מתעניינים בטיוב הנתונים שלהם ובקישור בין המערכות השונות בהן טמון המידע. היכולת של אינפורמטיקה לספק single view דרך
ה-MDM חשובה ללקוחות".

מהו החזון של קבוצת אמן לאינפורמטיקה בארץ?
אליהו: "כיום עובדים איתנו מעל ארבעים  ארגוני Enterprise בשביעות רצון גבוהה. החזון הוא להרחיב את הפתרונות ולשלב גם את אנשי ה-business ולא רק את אנשי ה-IT על מנת לתת ללקוחות פתרון יעיל בהרבה, הכולל אחסון חכם יותר של נתונים (ILM), חיסכון באחסון, טיוב נתונים ושליפתם בזמן אמת לפי צרכי הארגון. המטרה היא לעבור מפתרון פרויקטאלי של אינטגרציית נתונים לפתרון ארגוני כולל בדמות יחידה שתפקידה לבצע אינטגרציית נתונים בארגון (ICC – Integration Competency Center)".

אירועים קרובים