תוכן שיווקי

שיתוף מידע עם שותפים עסקיים ולקוחות – הדרך להצלחה ארגונית

בעידן פייסבוק וטוויטר, שבו שיתוף הוא הכל, ארגונים מבינים כי ככל שיחלקו מידע בצורה טובה יותר עם שותפיהם ולקוחותיהם - כך יוכלו להשיג בצורה טובה יותר את מטרותיהן העסקיות

05/12/2010 14:54

מאת עמיר גרימברג, מהנדס מכירות B2B, אינפורמטיקה אירופה

כיום כמעט לכל ארגון ישנה רשת שותפים עסקיים ולקוחות, שמהם הוא מקבל ואליהם הוא שולח מידע בצורה אלקטרונית. לפי סקר של InformationWeek, לפחות 74% מהארגונים משתפים מידע כלשהו עם לקוחותיהם או שותפיהם העסקיים.

המפתח לשיתוף מידע נכון עם לקוחות, הוא לספק להם את הגמישות לשלוח ולקבל את המידע בצורה שנוחה להם. ללקוחות/שותפים שונים דרכים שונות בהן נוח להם לשלוח ולקבל מידע. הלקוחות הקטנים עובדים בד"כ עם קבצי Excel או מסמכי PDF. הגדולים בד"כ יתקשרו בעזרת סטנדרטים וורטיקליים שונים כגון EDI, HL7 או פורמטים אקסמלים מורכבים. בעידן בו התחרות גבוהה, ארגון שישכיל לספק גמישות בקישוריות הזו ללקוחותיו, יוכל לגייס לקוחות חדשים ביותר קלות ולשמר את הקיימים.

שיפור היעילות ורמת שיתוף המידע ברשת השותפים העסקיים יביא גם הוא ליתרון עסקי משמעותי. כיום, תהליך מרכזי כמו הקמה של שותף עסקי חדש (On Boarding), הינו לרוב תהליך ממושך ויקר, שכן יש להתאים את המערכות הקיימות לצורה שבה השותף הספציפי שולח את המידע. שיתוף מידע כולל יכול לתרום גם לתהליכי תכנון טובים יותר אצל הלקוחות או השותפים. בנוסף, טיוב המידע לפני שהוא מוכנס למערכות התפעוליות יביא גם הוא יעילות רבה יותר.

מהו הפתרון המוצע ע"י אינפורמטיקה?

ה-B2B DataExchange הוא פתרון מבית אינפורמטיקה המפותח בארץ ומאפשר לארגון לייעל ולרכז את כל קשרי המסחר עם השותפים העסקיים תחת הפלטפורמה הכוללת של אינפורמטיקה, המספקת מגוון של פרוטוקולים להתקשרות עם השותפים ויכולת חיבוריות למגוון אפליקציות ומסדי נתונים.

הפתרון מאפשר עיבוד וטיוב של המידע, המשולב ביכולות ניהול רשת השותפים וניטור תעבורת המידע בין הארגון לשותפיו העסקיים. הפתרון מתבסס על פלטפורמת ה-PowerCenter, שהיא פלטפורמה ותיקה ומובילה בעולם אינטגרציית הנתונים, על פי גרטנר.  בין לקוחותינו בנקים גדולים כגון RBS ו-Bank of America וכן חברת השילוח הבינלאומית DHL.

מה מבדל את פתרון ה-B2B של אינפורמטיקה מהמתחרים?

ישנם פתרונות רבים ומגוונים בעולם ה-B2B. לפתרון של אינפורמטיקה ישנן מספר תכונות שבהחלט מבדלות אותו מהמתחרים: הראשונה היא התמיכה הרחבה בפורמטים והיכולת לתת גמישות ללקוח/שותף עסקי לשלוח ולקבל את הנתונים בצורה הנוחה לו. פתרון ה-B2B שלנו נותן פתרון מובנה וייחודי לסטנדרטים ולוורטיקלים שונים כמו SWIFT, EDI או HL7. בנוסף, הוא תומך בפורמטים מורכבים כמו מסמכי אופיס, PDF, ו-XMLים גדולים ומסובכים ומאפשר המרתם לכל פורמט אחר, בקלות ובמהירות, ללא כתיבת קוד. שלל פתרונות המרת המידע יושמו אצל לקוחות מובילים כגון בנק לאומי, בנק מזרחי-טפחות, חברות הביטוח מגדל ומנורה, ביה"ח שיבא (תל השומר), מ.מ.ן ועוד.

תכונה נוספת הינה יכולות הניהול והניטור של רשת השותפים העסקיים באופן עסקי ולא טכני. הפתרון נותן ממשק Web קל פשוט אשר מאפשר להגדיר שותפים חדשים, להגדיר כיצד הם שולחים את המידע (לדוגמא – מתי המידע אמור להישלח) ובאיזו צורה יש לעבד אותו (לדוגמא – האם יש לשלוח אישור קבלה של הקובץ לשותף). תהליך הקמה של שותפים חדשים הופך תהליך של קונפיגורציה ולא תהליך פיתוחי. ברמת הניטור (monitoring), לא רק שאפשר לראות את כל הקבצים שנשלחו ע"י כל שותף והסטטוס של כל שליחה, אלא גם לראות את כל השלבים בתהליך העיבוד ובמקרה של בעיה – לאתר אותה במהירות. כל אלה הם יתרונות מבדלים שהופכים את הפתרון של אינפורמטיקה לאידיאלי לכל ארגון.

אירועים קרובים