תוכן שיווקי

הביטוח הלאומי האיטלקי בחר במערכות SAS לשירותי בינה עיסקית

גם בביטוח הלאומי בישראל מיושמות מערכות SAS לניתוח נתונים, ייעול העבודה ואופטימיזציה של גבייה בביטוח הלאומי

09/12/2010 16:01

חברת SAS המובילה בתחום תוכנות ושירותי אנליטיקה עסקית וחברת טרהדטה המתמחה במחסני נתונים הכריזו כי הביטוח הלאומי האיטלקי (INPS) בחר ליישם פתרון משולב של SAS למערכת אנליטיקה הכוללת מערך לגילוי הונאות בתחום הבריאות.

המערכת החדישה כוללת תוכנה, חומרה ושירותים אשר יתמכו בצרכים והדרישות המתפתחים בארגון והדרישה הגוברת לשקיפות ולבחינת נתונים מפורטת ותובנות אנליטיות, הפחתת עלויות,  והתיעלות כוללת (בקרת איכות, ועוד). המערכת אשר נבנתה עם מחסן נתונים של טרהדתה הפכה את פתרונות האנליטיקה של SAS לכלי קריטי עבור הביטוח הלאומי האיטלקי. המערכת מאפשרת למשתמשים רבים לנתח נפחי מידע של טרה-בייטים רבים המכילים את נתוני המידע של מיליוני תביעות בריאותיות, דו"חות חולים, רופאים, בתי חולים, טיפולים והליכים רפואיים על מנת לתת מענה לשאלות מורכבות ולהפיק תובנות רבות ערך לגבי עלויות, מגמות ואיכות הטיפול.

מטרת המוסד לביטוח לאומי האיטלקי לאתר את ההיקף הגדול ביותר של התנהלויות בלתי תקינות ולעמוד על דיוק האבחנות אם על ידי חברות או על ידי אנשים פרטיים. משימה זאת דורשת חקירה מבוססת תוכנה המערבת כמויות גדולות של מידע דינמי על מנת לנתח אישורי מחלה ופרטי ביקורות רפואיות.

"SAS עדה לעניין מתגבר אצל גופים וחברות באירופה ובמזרח התיכון המבקשים להוביל בעזרת אנליטיקה", אומר מרקו איקרדי, מנהל SAS באיטליה. "לקוחותינו מיישמים פתרונות אנליטיקה מתקדמת  המאפשרת להם להיות תחרותיים ולהמשיך לצמוח בעוד חברות רבות אחרות נאבקות – במיוחד בתחום כמו אדמיניסטרציה ציבורית העומדת בפני הצורך בחדשנות חברתית".

בכל שנה מתקבלים בביטוח הלאומי האיטלקי כ-12 מיליון אישורי מחלה המגלמים פיצויים עבור 164,000 שנות עבודה, התואמים ל-60 מיליון ימי עבודה, עבורם משולמים מספר מיליארדי יורו. על מנת לנהל ולנתח אירועים כאלו ולאשרר את האמיתות של אישורי המחלה מנהל הביטוח הלאומי האיטלקי כ-1.5 מיליון ביקורי ביקורת רפואית שעלותם עשרות מיליוני יורו מדי שנה. תודות לשימוש במודלים סטאטיסטיים שנבנו במיוחד עבור הביטוח הלאומי ויכולות הפלטפורמה האנליטית של SAS, מצפים בארגון לנהל באופן אופטימלי את הביקורות הרפואיות ואיסטרטגיית הביקורים בצפייה להפחתה דרמטית בעלויות תוך הגברה של יעילותן.

השימוש בטכניקות אנליטיקה וכריית נתונים הנהוג גם בישראל מכוון על מנת להתמקד על מידע ודפוסי התנהלות בלתי רגילה החבויים בנתונים אלו מאפשרים פעילויות חשודות ודפוסים בעלי חשיבות. התפוצה המהירה של הניתוח לכל המשתמשים המעורבים הינה בעלת חשיבות לקביעת ביקורות רפואיות ואיתור מהיר של הונאות המכוונות נגד הביטוח הלאומי.

אירועים קרובים